Hoe schrijft u het beste blog voor SEO?

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Hoe schrijft u het beste blog voor SEO?

Steeds meer ondernemers beginnen met bloggen. Niet alleen omdat ze graag hun kennis willen delen, maar ook zeker met oog op zoekmachineoptimalisatie. Wilt u ook starten met bloggen voor SEO? Lees dan eerst hoe u de beste SEO blog schrijft en u maakt direct een vliegende start met uw zakelijke blog.

Verwerk de juiste zoekwoorden in uw blog

Juiste zoekwoorden in het blog
U wilt uw website hoog laten scoren op de voor u relevante zoektermen. Om uw website inderdaad hoog te laten scoren op deze termen, moet u deze woorden terug laten komen in uw blog. Niet te opvallend en zeker niet te veel, maar subtiel. Weet u niet zo goed welke zoekwoorden uw (potentiële) klanten gebruiken als zij uw bedrijf, uw product en/of uw dienst zoeken? Voer dan eerst een zoekwoordanalyse uit. Met deze analyse kunt u precies zien welke zoekwoorden relevant zijn voor uw bedrijf. Deze keywords laat u terugkomen in uw teksten.
Weet u niet zo goed welke keywords u terug moet laten komen in uw blog en hoe vaak? Dan helpt Intelligent Online u graag.

Plaats links in uw blog

Google kijkt niet alleen naar de keywords in uw teksten bij het indexeren van uw website, maar ook naar het aantal links op uw site. Door interne én externe links te plaatsen, verbetert u uw positie in de zoekresultaten. Nog beter: het verzamelen van links die naar uw website leiden, vanuit andere websites. Dit wordt ook wel linkbuilding genoemd.
Verwerk interne en externe links in uw blog en vraag de website waar u naartoe linkt, of deze site ook een link terug kan plaatsen. Het kost wat tijd en is niet altijd even gemakkelijk om te regelen, maar een kwalitatief hoogwaardige en relevante link kan de positie van uw site in Google wel flink verhogen.

Zorg voor een goede SEO titel

Afbeeldingsresultaat voor seo title
Wilt u dat uw blog hoog scoort in de zoekresultaten van Google? Dan heeft het artikel een goede titel nodig. Dit is niet zomaar een titel, maar een echte SEO titel. Een SEO titel is ten eerste altijd langer dan vijf woorden, maar ook weer niet te lang. Een te lange titel wordt namelijk afgekapt door Google en slechts deels weergegeven in de zoekresultaten. Daarnaast prikkelt een goede SEO titel de lezer, net zoals een standaard titel dit doet. De titel moet mensen overtuigen dat zij uw blog willen lezen. Tot slot bevat een goede SEO titel altijd een relevant zoekwoord. Verkoopt u houten tafels en schrijft u een blog over het onderhoud van een houten tafel, dan kan dit een keyword als ‘onderhoud houten tafel’ zijn.

Let op de indeling van de tekst

Google vindt het erg belangrijk dat teksten goed leesbaar zijn. Dit betekent onder andere dat uw blog een duidelijke indeling moet hebben, die de lezer gemakkelijk kan scannen. Om uw blog hoog te laten scoren in Google, deelt u de tekst op in diverse alinea’s. Deze alinea’s geeft u allemaal een duidelijke en aantrekkelijke kop. Alinea’s die te lang worden, deelt u in twee. Door voldoende witregels te gebruiken, wordt uw blog namelijk nog beter leesbaar.

Blog regelmatig

Eenmalig een blog schrijven doet niet zo veel voor de vindbaarheid van uw website. Alleen als u zeer regelmatig blogt en dit langere tijd doet, haalt u er iets uit. Voor de drukke ondernemer is het niet altijd gemakkelijk om tijd te maken voor het bloggen, maar het is wel belangrijk. Wij raden u aan om het schrijven van een blog iedere week in uw agenda terug te laten komen. Door iedere week op hetzelfde moment een blog te schrijven, is de kans groter dat u dit ook echt doet. Wellicht kunt u deze tijd in uw agenda zelfs blokken, zodat u ook echt tijd heeft om uw blog te schrijven.

Maak het gemakkelijk uw blog te delen

Social media buttons
Het is altijd prettig als mensen uw blog delen. U kunt dit stimuleren door uw blog gemakkelijk ‘deelbaar’ te maken. Het enige wat u hiervoor hoeft te doen, is onder iedere blog diverse social media buttons te plaatsen. Wil iemand uw blog delen, dan hoeft hij of zij alleen op de juiste button te klikken. En heeft u een zakelijke doelgroep? Dan raden wij u aan ook een e-mail button onder iedere blog te plaatsen. De zakelijke lezer deelt blogs namelijk ook vaak via mail, bijvoorbeeld met collega’s of met de leidinggevende.

Tot slot: vergeet de meta’s niet

Een fout die veel ondernemers maken, is dat zij een geweldige blog schrijven en vervolgens de meta’s links laten liggen. Zonde, want een goede metatitle en metadescription laten uw blog beduidend beter scoren in de zoekresultaten van Google. Schrijf daarom voor iedere blog een aantrekkelijke metatitle (naast de SEO titel!) en een overtuigende metadescription. Zowel in de title als in de description laat u een of meerdere relevante zoekwoorden terugkomen.

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Gerelateerde artikelen

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online