Lees meer over Google Ads
+ 150
Bedrijven helpen groeien.
Partner
Maandelijks
Opzegbaar
Inzicht
In rendement
Hoe kan ik een concurrentieanalyse uitvoeren voor mijn Google Ads-campagne?
Als je adverteert op Google met een Google Ads-campagne, wil je er natuurlijk voor zorgen dat jouw advertenties opvallen en goed presteren. Maar hoe weet je zeker dat jouw advertenties beter presteren dan die van je concurrenten? Dit is waar concurrentieanalyse van...
Hoe kan ik mijn google ads-budget en uitgaven beheren en optimaliseren?
Als je eigenaar bent van een bedrijf, wil je er zeker van zijn dat je het meeste haalt uit je marketingbudget. Google Ads is een krachtige tool om online zichtbaarheid te vergroten en je doelgroep te bereiken. Maar het is net zo belangrijk om je budget en uitgaven te...
Hoe kan ik mijn Google Ads-advertenties op maat aanpassen voor verschillende locaties?
Adverteren op Google kan een effectieve manier zijn om meer bezoekers naar uw website te trekken en uw bedrijf te laten groeien. Een belangrijke factor bij het opzetten van Google Ads-campagnes is locatietargeting, wat inhoudt dat advertenties worden getoond aan...
18 tips voor optimale Google Ads advertenties
Hoe creëer je de optimale Google Ads advertentie? Met jouw advertentie zo hoog mogelijk op Google eindigen, is waar iedere ondernemer van droomt. Binnen dit artikel geven we 18 tips die voor een optimaal resultaat binnen de Google zoekmachine zorgen. Hiervoor nemen we...
Google Ads Trends in 2020 die je niet kan negeren
Google Ads Trends in 2020 die je niet kan negeren Met de groeiende concurrentie zoek je altijd methodes om jouw marketing budget optimaal te besteden. Met de diverse Pay-Per-Click (PPC) strategieën kan het echter lastig zijn om de juiste campagnes voor jouw website op...
Google Ads en de toepassing van handelsmerken
Het adverteren op Google met Google Ads en de toepassing van handelsmerken is vanaf het moment dat de service in Nederland werd gelanceerd een belangrijk onderwerp van discussie. Hoe functioneert precies het merkenrecht bij Google Ads en waar dien je op te letten? Een...
ROI weergave targeting met Google Ads
Google stelt dat het nu mogelijk is om de bezoekerspatronen te onderzoeken van consumenten die van plan zijn om een aankoop te doen. In plaats van eenvoudigweg de gebruikers te onderzoeken op basis van het soort websites dat ze bezoeken of het soort interesses dat ze...
Voer een A/B test uit met Google Ads Concepten en Experimenten
Als online marketeer is het mogelijk om allerlei methodes te gebruiken in Google Analytics en Google Ads om je marketingbudget te besteden. Je kunt echter ook diverse strategieën onderzoeken en uittesten. Zo is er tegenwoordig de functie "Concepten en Experimenten",...
Google Ads maakt automated bidding nog gemakkelijker
De biedingen van je Google Ads online campagnes door middel van automated bidding uit handen geven, is een flinke stap. Google Ads beschikt tegenwoordig zelfs over een geïntegreerde functie voor automated bidding. Via het zogeheten Google Smart Bidding zet je Google...
Cross Device Data, meten met Google Ads
Als online marketeer is het meest ingewikkelde karwei wellicht het meten en beoordelen van Cross Device Data. Er bestaan echter diverse methoden om Cross Device Data beter te onderzoeken. Zo verkrijg je een helder overzicht in hoe de verschillende campagnes met de...
Optimaliseer je campagnes in Google Ads voor Mobiel
Het kan voor niemand onopgemerkt zijn gebleven dat mobiele advertenties een steeds belangrijkere plek innemen. Ondanks dat surfen op desktop nog altijd over het grootste aandeel beschikt, wordt het gedeelte aan mobiele apparaten steeds groter. De verwachtingen zijn...
Optimaliseer je online campagnes voor tablets met Google Ads
Google Ads biedt de mogelijkheid om de bodaanpassingen per apparaat verder te optimaliseren. Zo beschik je over een extra mogelijkheid om je online Google Ads campagnes verder uit te werken. Eerder was het wel mogelijk om de biedingen voor mobiele apparaten aan te...
Verhoog je kwaliteitsscore in Google Ads met dynamische landingspagina’s
Ben je op zoek naar methodes om minder te betalen per klik zonder te verliezen op het rendement van je Google Ads-account? Het behalen van een hoge kwaliteitsscore is dan van enorm belang. Met een hoge kwaliteitsscore dalen de benodigde kosten per klik (CPC), waarmee...
Maak jouw Ads up to date met Ad Customizers
Voor velen is Ad Customizer nog relatief onbekend, maar deze functie kan het verschil maken bij jouw reclamecampagnes. Met Ad Customizers (in het Nederlands ook wel advertentieaanpassers genoemd), kun je advertenties in grote getale aanpassen en bijzonder maken aan de...
Een perfect werkende landingspagina voor Google Ads: waar moet deze aan voldoen?
Google Ads is een krachtig instrument om internetverkeer naar je website te genereren. Door de toenemende concurrentie wordt adverteren op Google helaas echter steeds duurder. Het aantal webshops neemt toe en grote bedrijven beschikken vaak over enorme...
Dure Google Ads woorden monitor
Google Ads, iedereen kent het systeem ondertussen wel. Je koopt een zoekwoord in bij Google. Zodra iemand er vervolgens op zoekt, wordt jouw advertentie weergegeven aan de gebruiker. Het werkt zeer eenvoudig. Maar sommige zoekwoorden zijn in de loop der tijd wel zeer...
Betaal minder per klik in Google Ads
Bespaar tijd en geld in Google Ads. Maak gebruik van geautomatiseerde regels!
Zoek je naar manieren om efficiënter om te gaan met je tijd en minder budget te besteden aan Google Ads? Maak dan gebruik van geautomatiseerde regels. In Google Ads bestaan eindeloze mogelijkheden om automatisch wijzigingen te laten doorvoeren. Zo kun je bijvoorbeeld...
De alleen bellen advertentie in Google Ads
Bij het Google Ads heb je de mogelijkheid om te adverteren met "alleen bellen advertenties". Deze advertenties zijn, in tegenstelling tot de traditionele advertenties, uitsluitend gefocust op het genereren van telefonisch verkeer in plaats van bezoekers naar de...
Een Google advertentie opzetten in Adwords Express
Voor veel kleinere bedrijven lijkt de drempel voor Google Ads te hoog. Het opzetten van succesvolle Google Ads campagnes is namelijk voor velen te tijdrovend en complex. Om Google Ads toch voor iedereen toegankelijk te maken, lanceerde Google Adwords Express. Hiermee...
Google Ads Handige Tips voor 2020
Als geen ander weet je dat online marketing meer naamsbekendheid, leads en online verkopen genereert. Je kunt het beheren van reclamecampagnes via Google Ads zelf doen of uitbesteden aan een gespecificeerd online marketing bureau met de beste adverteerder experts. De...
Kosten Google Ads: hoe zijn deze opgebouwd?
Wie optimaal marketing wil uitvoeren moet hiervoor investeren. Maar hoeveel? Dat is bij Google Ads geheel aan jou. Uiteraard zoek je hierbij mogelijkheden om tegen zo min mogelijk kosten een zo hoog mogelijk rendement te verkrijgen. Als je Google Ads op de juiste...
Opties voor lokaal adverteren met Google Ads
Google heeft een aantal interessante features in Google Ads als het gaat om lokaal adverteren. Het is gemakkelijker geworden om met Google Ads mensen lokaal te bereiken. Ook kun je je advertenties en campagnes met lokale elementen relevanter maken voor je doelgroep....
5 scripts om je Google Ads campagne te verbeteren
Het verbeteren van je Google Ads campagne vergt de nodige kennis, tijd en toewijding. Je hebt niet genoeg uren in een dag om alle functies uit te proberen. Uiteraard wil je je tijd wel zo effectief mogelijk inzetten. Je wilt zowel oplossingen die je veel tijd...
Analyseer Google Ads Search Funnels. Je wil dat elke klik goed gemeten wordt.
De 5 beste biedstrategieën voor Google Ads
Sinds de komst van de flexibele biedstrategieën in Google Ads zijn er eindeloos veel mogelijkheden op het terrein van de biedingen. Voor de optimale opbrengst van jouw reclame campagnes bij het adverteren op Google is het dus enorm belangrijk om te bedenken welke...
6 tips die een boost geven aan je Google Ads campagne conversies
Veel ondernemers vragen zich af hoe ze het aantal conversies van Google Ads op hun website kunnen verhogen. Natuurlijk vraagt iedere situatie om een andere aanpak. Toch zijn er een aantal functies binnen Google Ads die onvoldoende worden ingezet door bedrijven in het...
Met deze tip verhoog je je Google Ads kwaliteitsscore
Je bent ondertussen al een langere tijd bezig met je Google Ads account. De resultaten zijn in principe naar behoren en iedere maand behaal je aardig wat conversies op je website voor een vrijwel identieke prijs. De optimalisaties die je standaard kunt uitvoeren,...
Wat werkt effectiever: Google Ads of bloggen?
Ben je liever in de weer met Google Ads of kies je voor een uitgebreide blog? Of is het ook mogelijk om beide instrumenten in te zetten voor online marketing? Met welke methode lukt het om de beste resultaten te behalen? Op een strategische manier Google Ads en blogs...
Succesvolle tips voor een hogere kwaliteitsscore in Ads
De hoogte van je kwaliteitsscore in Google Ads is magisch en een essentieel onderdeel van een perfect functionerende Google Ads campagne. Is je kwaliteitsscore niet hoog genoeg, dan moet je een hoog bedrag per klik betalen en is het aantal weergaven laag. Beschik je...
Adwords analyseren met Google Analytics
Google Ads wordt steeds vaker door bedrijven gebruikt als instrument om meer bezoekers en conversies op hun eigen website te realiseren. Meestal worden hier grote bedragen aan besteed. Toch blijkt dat de reclamecampagnes vaak niet zorgvuldig worden geanalyseerd en...
Zo optimaliseer je de prijsextensie in Google Adwords
Sundar Pichai introduceerde tijdens de Google I/O in mei 2017 dat de marketeers te maken zouden krijgen met een grote switch. Waar eerst de mobiele interactie van een consument centraal stond, zou de wereld nu gaan draaien om kunstmatige intelligentie. Dankzij nieuwe,...
Optimaliseer je zoekwoorden en advertenties in Google Ads
Het succes van je Google Ads investeringen hangt voor een belangrijk gedeelte af van de mate waarin je je accounts actief inzet en optimaliseert. In dit artikel lees je hoe je de zoekwoorden in je advertenties op de juiste manier inzet om een hoge positie in Google te...
Krijg een hogere CTR in Google Ads met highlight extensies
Hoog scoren in Google, voor ieder bedrijf is dit een must. Hoe beter je immers zichtbaar bent voor potentiële kopers in de zoekresultaten van Google, des te groter de kans op een conversie is. Google biedt hierbij extra mogelijkheden om meer op te vallen met highlight...
Versterk je Google Ads advertenties met highlight extensions
Ben je op zoek naar een manier om jouw advertenties te laten opvallen bij het adverteren op Google? Met de nieuwe feature van Google, highlight extensions, kun je als adverteerder gemakkelijk specifieke USP's van jouw onderneming toevoegen aan je bestaande reclame...
Nieuwe features in Google Ads (20 features)
Google werkt voortdurend aan innovatie. De updates van Google Ads volgen elkaar in een rap tempo op. Daardoor loop je nog wel eens nieuwe, superhandige features mis zoals inzicht in de prestaties van landingspagina's in shopping campagnes of in-market doelgroepen voor...
Welke extenties zijn er allemaal bij Google Adwords en hoe zet je ze in?
Bij het zoeken naar de optimale prestaties voor je advertentie teksten, probeer je altijd je online campagnes te verbeteren. Hierbij letten online marketeers meestal op de reclameteksten; die worden getest en aangepast. Wat echter vaak wordt vergeten, is de...
10 winnende formules voor Google Adwords advertenties
Ben je op zoek naar inspiratie om optimaal gebruik te maken van je Google Ads campagne? In dit artikel lees je de beste tips voor het testen van advertentieteksten met Google Ads. Adverteren op Google maakt een wereld van verschil voor jouw onderneming. Wat de...
Succesvolle Google Ads advertenties voor advocaten
Succesvolle Google Ads advertenties voor advocaten: waarom is dit zo’n belangrijk onderwerp? Immers: is het niet voor iedereen belangrijk om succesvolle ads te hebben? Natuurlijk wel, maar in de ene branche is dit eenvoudiger dan in de andere branche. In de advocatuur...
Wat is een goede landingspagina voor Google Ads?
Dankzij toenemende concurrentie op het internet wordt de vraag naar een goede landingspagina voor Google Ads steeds groter. Hoe beter je in staat bent een relevante landingspagina met dito doel te realiseren, des te groter is de kans op een conversie. Om één en ander...
Is de Google Ads editor tool handig voor jou?
Veel mensen vragen zich af of de Google Ads editor tool handig is om te gebruiken bij online activiteiten. Hier kunnen we volmondig ‘ja’ op zeggen. Met deze tool kan je eenvoudig en snel alle advertentiecampagnes die je hebt lopen, beheren. Zeker wanneer je meerdere...
Winstgevend toepassen van Google Ads
Voor ondernemers is het winstgevend toepassen van Google Ads erg belangrijk. Wanneer je begint met online advertenties, dan is het goed om vooraf voldoende research te doen. Waar kan ik mijn doelgroep vinden, hoe oud is de klant, wat zijn interesses en meer. En heb je...
Wat is Google display?
Wat is Google display?Google Display is onderdeel van Google Adwords. Met Display kunt u met uw bedrijf adverteren op willekeurige of specifieke andere websites; men noemt dit het Display Netwerk. Overigens spreken hier uitsluitend over websites die hebben aangegeven...
Wat kost een advertentie op Google?
Erg veel bedrijven maken gebruik van een advertentie op Google en met resultaat; u zult binnen korte tijd een behoorlijke boost zien in uw online conversie. In tegenstelling tot bijvoorbeeld het optimaliseren van uw eigen website, is het bij een advertentie op Google...
Wat is Google Adwords?
Steeds meer websites proberen middels Google Adwords snel en effectief bezoekers naar hun website te verleiden, om zodoende een boost te geven aan hun conversies. Google Adwords is, zoals de naam al doet vermoeden, een advertentieprogramma dat is ontworpen door...
Optimaliseer je seo (niet alleen voor meer bezoekers)
Adwords trends 2018
Adwords trends 2018 2018 is alweer even bezig maar we krijgen steeds meer vragen naar wat nu precies de trends zijn en worden van dit jaar. Vorig jaar heeft Google veel nieuwe functies geïntroduceerd voor Google Adwords. Deze functies werden in 2017 nog niet door...
Hoe kunt u nog relevanter adverteren binnen Google Adwords?
U maakt al een tijdje gebruik van Google Ads om te adverteren in Google, maar u bent nog niet helemaal tevreden met uw advertentieresultaten. Wij geven u graag enkele tips om nog relevanter te adverteren in Google Ads, zodat uw resultaten vanzelf beter worden. Tip 1:...
De belangrijkste recente updates in Google Adwords
Google Adwords krijgt regelmatig updates. Om de tool van Google goed te blijven gebruiken, is het belangrijk van de laatste updates op de hoogte te zijn. In dit artikel sommen we de belangrijkste recente updates van Google Adwords kort op. In november heeft Google...
Aspecten die elk bedrijf over Google Adwords zou moeten weten
Aspecten die elk bedrijf over Google Adwords zou moeten weten Wilt u binnenkort starten met het adverteren in de zoekresultaten van Google? Dan is het goed om eerst wat meer te weten te komen over de advertentietool van de zoekmachine. Op deze pagina leest u meer over...