arrow_drop_up arrow_drop_down

Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.

Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

Dure Google Ads woorden monitor

Google Ads, iedereen kent het systeem ondertussen wel. Je koopt een zoekwoord in bij Google. Zodra iemand er vervolgens op zoekt, wordt jouw advertentie weergegeven aan de gebruiker. Het werkt zeer eenvoudig. Maar sommige zoekwoorden zijn in de loop der tijd wel zeer prijzig geworden. Heb je altijd al eens willen weten wat het kost om op bepaalde zoekwoorden in Google te adverteren? Hier bespreken we de prijzen van enkele veelvoorkomende dure zoekwoorden

Populaire categorieën binnen Google Ads

Bepaalde zoekwoorden zijn zeer populair onder gebruikers, waardoor deze woorden enorm in prijs zijn gestegen. Vooral in de categorieën lenen, hypotheek en verzekering betaal je hoge kosten per klik.

Lenen

Google stelt dat het zoekwoord Lenen zeer populair is. Vooral een zoekwoord als “Geld Lenen” beschikt al over een zoekvolume van 40.500. De kosten per klik bedragen dan ook tussen de € 14,19 en € 18,-. Andere dure zoekwoorden binnen deze categorie zijn “Lenen” met een zoekvolume van 14.800 en een bedrag tussen de € 14,73 euro en € 18,64 euro en “Lening” die een zoekvolume van 6.600 en kosten per klik van € 10,72 tot € 13,63 euro heeft.

Hypotheek

Naast lenen zoeken veel gebruikers op alles wat met de hypotheek te maken heeft. Je betaalt daarom vrij hoge kosten per klik op zoekwoorden rondom deze categorie. Het zoekwoord “Hypotheek” met een zoekvolume van 60.500 bedraagt tussen de € 5,75 en € 7,19 per klik. “Hypotheek rente” met een zoekvolume van 22.200 kost van € 5,02 tot € 7,53 per klik. Ook “Goedkope hypotheek” kost met een zoekvolume van 27.100 van € 5,24 tot € 6,55.

Verzekering

De derde categorie met populaire zoekwoorden is de verzekering. Vooral op “Autoverzekering” wordt veel gezocht door gebruikers, met een zoekvolume van 49.500. De kosten per klik voor dit woord bedragen tussen de € 7,06 en € 8,94. Andere populaire zoekwoorden binnen dit thema zijn “autoverzekeringen” (met een zoekvolume van 14.800 en een bedrag van € 6,23 tot € 7,86) en “reisverzekering” (met een zoekvolume van 18.100 en een bedrag van € 4,52 tot € 5,89).

Meer weten over zoekwoorden?

Deze dure Google Ads categorieën steken met kop en schouders boven de andere zoekwoorden uit. Zoekwoorden als advocaat, beleggen, reizen, gsm of afvallen komen nauwelijks in de buurt van deze bedragen. Wil je meer weten over de prijzen van een bepaald zoekwoord? Of ben je benieuwd hoe je de kosten per klik voor jouw campagnes zo optimaal mogelijk kan maken? Neem dan gerust contact op met Intelligent Online. Wij doen er alles aan om jouw bedrijf tot een succes te maken.

Reactie plaatsen