arrow_drop_up arrow_drop_down

Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.

Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

Aspecten die elk bedrijf over Google Adwords zou moeten weten

Aspecten die elk bedrijf over Google Adwords zou moeten weten

Wilt u binnenkort starten met het adverteren in de zoekresultaten van Google? Dan is het goed om eerst wat meer te weten te komen over de advertentietool van de zoekmachine. Op deze pagina leest u meer over Google Adwords. De inzichten die hieronder beschreven worden, zijn overigens ook interessant voor ondernemers die al advertenties in Google hebben staan. Sommige dingen wist u misschien al over Google Adwords, andere belangrijke zaken vertellen wij u graag.

1: Uw kwaliteitsscore bepaalt mede uw advertentieprijs

kwaliteitsscore google ads

Google beoordeelt alle zoekwoorden in het zoeknetwerk. Zo krijgt ieder zoekwoord een kwaliteitsscore. Is de kwaliteitsscore van uw zoekwoorden in het zoeknetwerk laag (minder dan een 7), dan scoren uw zoekwoorden onder de maat volgens de zoekmachine. Scoren uw zoekwoorden hoog (7 en hoger), dan wordt u door Google beloond. In dit geval zijn uw kosten per click lager. Ga dan ook altijd op zoek naar zoekwoorden met een hoge kwaliteitsscore, zeker als u geld wil besparen.

2: Google helpt u uw doelgroep te vinden

Wat veel mensen niet weten, is dat Google u actief kan helpen uw doelgroep te vinden. Wilt u bijvoorbeeld kinderschoenen verkopen, dan kunt u advertenties inrichten voor een vrij algemene doelgroep. Nu is het hopen dat er onder deze grote doelgroep ook veel mensen met kinderen vallen.

Dit is echter zonde, want Google weet aan de hand van de verzamelde data precies wie er wel en geen kinderen heeft. Maakt u gebruik van de data van Google, dan kunt u mensen bereiken die gegarandeerd kinderen hebben. Wij raden u dan ook zeker aan de data van Google slim te gebruiken.

3: Niet alle zoekwoorden werken even goed

Sommige zoekwoorden worden veel gebruikt, andere zoektermen worden bijna nooit ingetypt. Het is zonde om op zoekwoorden te adverteren die eigenlijk nooit gebruikt worden, simpelweg omdat u in dit geval niet veel mensen bereikt met uw advertenties in Google. Wat u beter kunt doen, is achterhalen welke zoekwoorden veel ingetypt worden door de mensen die Google gebruiken. U kunt dit achterhalen door middel van een zoekwoordonderzoek.

Heeft u hulp nodig met het vinden van de beste zoekwoorden voor uw Google Adwords campagne? Neem dan contact op met Intelligent Online. Wij kunnen namelijk een uitgebreide zoekwoordanalyse doen en uw SEA campagne bovendien voor u opzetten, meten, evalueren en optimaliseren.

4: De prijzen van zoekwoorden kunnen enorm verschillen

Hoeveel u moet betalen om in Google te kunnen adverteren, verschilt enorm per zoekwoord. Sommige zoekwoorden kosten 1 euro per click, andere zoekwoorden kosten 10 euro per click. De woorden ‘verzekering’, ‘lening’ en ‘hypotheek’ kosten zelfs 15 euro per click. Dit betekent dat u per klik al 15 euro kwijt bent, zonder dat u iets heeft verkocht. Aan sommige mensen die op uw advertentie klikken, zal u niks verkopen. Dit maakt het adverteren op deze woorden wel erg duur. Door een beetje te spelen met diverse zoekwoorden bij het opstellen van uw advertentie, kunt u geld besparen. En wilt u echt op een specifiek zoekwoord adverteren in Google? Dan kunt u dit zoekwoord aanhouden, maar dan weet u wel dat u wat meer geld voor uw advertenties moet betalen.

5: Frauderen met Google advertenties is niet mogelijk

Tot slot is het goed om te weten dat het niet mogelijk is om te frauderen met Google advertenties. Veel ondernemers zijn hier namelijk bang voor. Zij denken dat hun concurrenten veel op hun advertenties gaan klikken, zodat de kosten van het adverteren in Google ontzettend hoog oplopen en ze een flinke financiële klap krijgen.

Als 1 persoon veel op een advertentie klikt, wordt deze persoon geblokkeerd. Hij of zijn kan Google nog wel gebruiken, maar de clicks op de betreffende advertenties tellen niet mee. De eerste clicks betaalt u wel, als Google de fraude heeft opgemerkt lopen de kosten niet verder op. U hoeft zich dan ook geen zorgen te maken dat u door fraude een ontzettend hoge SEA rekening krijgt.

Links:

Wat is beter: Facebook Advertising of Google Adwords?

Adwords trends 2018

Hoger in Google? Zorg dan voor een hoge pagespeed

LinkedIn voor B2B marketing

7 verschillen tussen Facebook Lead Ads en LinkedIn Lead Ads

5 redenen waarom LinkedIn Advertising werkt

Tips om leads te verzamelen met LinkedIn

Helpen likes op Facebook uw business vooruit?

De beste tips voor een succesvolle Facebook Advertising campagne

Wilt u specifieke doelgroepen bereiken? Probeer Facebook Advertising

Hoe zet u Facebook het beste in voor acquisitie?

Hoe kunt u nog relevanter adverteren binnen Google

De belangrijkste recente updates in Google Adwords

Heeft Google Adwords effect op resultaten binnen SEO?

Praktische Google Adwords tips voor B2B ondernemers

Reactie plaatsen