arrow_drop_up arrow_drop_down

Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.

Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

Adwords tips om CTR te verhogen

 

Een Google Adwords campagne opstarten en beheren is relatief eenvoudig. Je schrijft advertenties, voegt een aantal sleutelwoorden toe, voert je kaartgegevens in en je wordt toeschouwer van de verkopen en aanvragen die beginnen binnen te komen. Nietwaar? Nou, niet helemaal, er komt wel een beetje meer bij kijken dan alleen dat.

Als jij je Adwords account niet goed structureert en effectief beheert, blijven het aantal doorklikken naar jouw advertenties laag. Dat betekent dat je niet het internetverkeer, aanvragen en verkopen krijgt die je wenst. Dus hoe verbeter je nu de Adwords CTR (Click Through Rates)? In deze blog kijken we naar 8 manieren die je kunnen helpen om je Google Adwords verkeer een flinke versnelling geven. Lees hieronder onze Adwords tips voor 2014.

1. Gebruik sitelinks met beschrijvingen

Door middel van een sitelink kun je een extra regel tekst onder je advertentietekst opnemen als deze wordt weergegeven in de top twee posities. Sitelinks lijken op organische zoekopdrachten die worden weergegeven als je naar bedrijfsnamen zoekt.

Er kunnen maximaal 4 sitelinks worden getoond onder je advertenties, maar je kunt er meer creëren en Google zal dan beslissen welke links worden weergegeven. Deze sitelinks met beschrijvingen werden door Google in juni 2013 geïntroduceerd, echter worden ze door adverteerders nog niet veel gebruikt.

Door sitelinks met beschrijvingen aan je Google Adwords campagne toe te voegen, kun je twee extra zinnen met tekst gebruiken. Dit zorgt ervoor dat het doorklikken via de advertenties verbeterd wordt. Je advertenties zullen meer opvallen en zorgen ervoor dat andere betaalde advertenties minder snel zullen opvallen.

2. Implementeer telefoonnummers

Gerelateerd aan de sitelinks, kun je telefoonnummers aan je advertenties toevoegen, zodat het voor mensen gemakkelijker wordt om met je in contact te komen. Dit is ideaal voor bedrijven waar klantencontact veelvuldig voorkomt in het verkoopproces. Het grote voordeel van telefoonnummers is dat mensen door te klikken, kunnen bellen met hun mobiele apparaat of met behulp van software zoals Skype op hun desktop.

Als je een Google telefoonnummer instelt bij het creëren van een telefoonnummer, kun je de gesprekken opnemen als een conversie in Adwords wanneer deze langer duren dan de tijdsduur die je daarvoor hebt gespecificeerd. Telefoonnummers zorgen ervoor dat je advertenties opvallen en moedigen mensen aan om door te klikken.

3. Creëer strakke en thematische sleutelwoordengroepen

Alle mogelijkheden in de Google Adwords Interface zijn ontworpen om je aan te moedigen meerdere zoekwoorden in je account en advertenties te gebruiken. Het probleem hiervan is dat het hebben van meer dan 20 zoekwoorden in een groep invloed heeft op de tekst in de advertentie en de zoekwoorden in elke advertentiegroep.

Als mensen zoeken naar een sleutelwoord in een advertentiegroep met meer dan 20 zoekwoorden, zal de advertentie vaak wel verschijnen, maar niet met het sleutelwoord waarnaar ze op zoek zijn. Het eindresultaat hiervan is dat het doorklikken en de kwaliteitsscores van de zoekwoorden en advertenties zal worden aangepast.

De oplossingen hiervoor zijn de strakke groepsthema’s of sleutelwoorden in kleinere groepen te gebruiken en er zeker van te zijn dat de advertentie kopij tenminste twee keer zoveel zoekwoorden bevat.

4. Gebruik activerende titels in je advertenties

Zorg ervoor dat je advertenties opvallen door hoofdletters aan het begin te gebruiken. Onderzoek heeft uitgewezen dat advertenties met hoofdletters sneller aangeklikt worden. Welke advertentie uit de onderstaande selectie valt het meest op?

5. Gebruik de display URL effectief

De zichtbare URL kan worden gebruikt als versterking van de sleutelwoorden die je in de advertentiegroepen gebruikt. In plaats van alleen je website te vermelden, kun je ook een adres creëren dat misschien niet daadwerkelijk bestaat op je website, maar het ziet er relevant uit voor een zoekopdracht waarvan je wilt dat deze je advertentie weergeeft.

Zolang de basis van de zichtbare URL overeenkomt met je daadwerkelijke websiteadres, kun je toevoegen wat je maar wilt, voor het webadres of na het adres. Je hebt 35 tekens die je kunt gebruiken in de weergegeven URL en dus maak je meer kans als je een kort webadres hebt.

6. Pas regelmatig je biedingen aan

Bij te weinig aanbiedingen bij je sleutelwoorden, zal het doorklikken daaronder lijden. Zorg er daarom voor dat je regelmatig je biedingsbedragen herziet, zodat je ten eerste genoeg biedt om te verschijnen op de eerste pagina en ten tweede dat jij je biedingen hoog genoeg plaatst op een pagina, zodat er fatsoenlijk kan worden doorgeklikt wat zal zorgen voor een ultiem en rendabel succespercentage.

Experimenteer zoveel mogelijk met de bieding posities en verhoog je biedingsprijzen stapsgewijs dan alleen maar het verhogen van de biedingsprijzen. Het gaat niet alleen om met je biedingen aan de top te komen, als dit alleen maar leidt afname van het budget en tot hoge kosten voor verkopen en aanvragen.

7. Integreer acties en symbolen in je advertenties

Denk na over unieke eigenschappen van jouw product en integreer deze in je advertenties. Dit zorgt ervoor dat je advertenties meer opvallen en er vaker op geklikt wordt. Heb je iets dat je graag ziet opvallen, zoals een award of erkenning, integreer ze dan in je advertenties of voeg sitelinks toe.

Het gebruik van uitroeptekens, symbolen en andere tekens, kan de aandacht vestigen op je advertenties en aanmoedigen om door te klikken. Wees voorzichtig en blijf binnen de advertentierichtlijnen van Google. Maak je echter geen zorgen als je deze overschrijdt, Google zal dit namelijk zelf aangeven.

8. Onderzoek de competitie

Als je op zoek bent naar ideeën wanneer jij je nieuwe advertenties aan het schrijven bent, waarom zou je dan geen kijkje nemen bij hoe jouw concurrenten dat aanpakken? Hoe maken zij reclame? Focussen ze zich op de prijs of benoemen ze juist bepaalde unieke eigenschappen of kenmerken? Gebruiken ze veel sterke oproepen tot acties, sitelinks, telefoonnummers vragen ze juist om beoordelingen? Haal inspiratie uit de beste stukjes om zo nieuwe advertenties te maken die opvallen in de zoekresultaten.

 

 

Reactie plaatsen