De alleen bellen advertentie in Google Ads

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Bij het Google Ads heb je de mogelijkheid om te adverteren met “alleen bellen advertenties”. Deze advertenties zijn, in tegenstelling tot de traditionele advertenties, uitsluitend gefocust op het genereren van telefonisch verkeer in plaats van bezoekers naar de website. In dit artikel bespreken we de mogelijkheden die deze advertentievorm biedt en hoe je dit voor jouw bedrijf kan inzetten.

Het telefoonnummer prominent in beeld

Het belangrijkste onderdeel van een “alleen bellen advertentie” is, zoals de naam al weggeeft, het telefoonnummer. Het telefoonnummer krijgt daarom ook de meest prominente plek in de advertentie. Daarnaast is het nummer ook direct aanklikbaar, zodat potentiële klanten meteen het nummer kunnen bellen. De URL van het bedrijf wordt ook weergegeven, maar dit is uitsluitend bedoeld om te laten zien van wie de advertentie afkomstig is. Dit zorgt voor het vertrouwen. De URL is dan ook niet aanklikbaar. Als je voornamelijk wilt aansturen op telefonisch verkeer, is het een aanrader om de alleen bellen advertentie te gebruiken, of op zijn minst te testen. Uiteraard kun je nog steeds gebruik maken van de advertentietekst of de oproepextensies om je telefoonnummer weer te geven. In vergelijking met de alleen bellen advertentie, zul je echter zien dat het telefoonnummer dan minder prominent aanwezig is.
Alleen bellen advertentie

Persoonlijke verkoop en snelle conversie

Persoonlijk telefonisch contact met de klant blijft een van de meest directe vormen van verkoop. Deze directe manier van communicatie stelt je in staat om de beller direct te adviseren en te overtuigen. Alleen dit kan al een belangrijke reden zijn om de alleen bellen advertentie voor jouw onderneming in te zetten. Een handig advies hierbij is om het conversiepercentage van het aantal websitebezoekers dat een doel heeft bereikt (aankoop of offerte) te vergelijken met het conversiepercentage van je telefonisch verkeer. Op deze manier kun je achterhalen wat het beste functioneert in jouw werkomgeving. Ook hangt het van de doelgroep af waarvoor je adverteert. Wil je bijvoorbeeld de communicatie laten aansluiten bij de doelgroep? Het kan bijvoorbeeld zijn dat sommige doelgroepen veelvuldig opbellen om informatie op te vragen. Dit levert een dubbele reden op om te kiezen voor een alleen bellen advertentie.

Hoe stel je een alleen bellen advertentie in?

Voor het adverteren op Google maak je gebruik van de Google Ads campagnes die gericht zijn op meer contactmomenten en campagnes die zorgen voor veel mobiele gebruikers. Ga hiervoor binnen Google Ads naar het tabblad Advertenties en selecteer “+ Advertentie”. Klik vervolgens de “Alleen bellen-advertentie” aan. Je wordt vervolgens gevraagd om gegevens in te vullen als je bedrijfsnaam, telefoonnummer, URL van je website en advertentieregels.
Dit zijn een aantal handige tips bij het opzetten van een alleen bellen advertentie om hoog in Google te komen:
• Geef in de beschrijvingsregel weer dat je weet dat de gebruiker jouw advertentie vanaf zijn mobiele telefoon bekijkt. Dit wekt vertrouwen op bij de gebruiker, aangezien je laat zien dat je jouw boodschap aanpast aan het apparaat waarop de gebruiker het leest.
• Stel je biedingen per campagne zeer specifiek in. Op die manier focus je alleen op mobiele gebruikers en genereer je meer telefonische contactmomenten. Je zorgt hiervoor door het bod voor mobiele gebruikers hoger vast te leggen.
• Zet per campagne tijden vast waarop de advertenties worden weergegeven aan de gebruikers. Houd daarbij rekening met de telefonische bereikbaarheid van je onderneming.
Wil je weten of de alleen bellen advertentie van Google Ads voor jouw bedrijf geschikt is? Neem dan gerust contact op met Intelligent Online. Wij kunnen je adviseren om de juiste keus te maken.

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Gerelateerde artikelen

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online