arrow_drop_up arrow_drop_down

Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.

Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

Optimaliseer je campagnes in Google Ads voor Mobiel

Het kan voor niemand onopgemerkt zijn gebleven dat mobiele advertenties een steeds belangrijkere plek innemen. Ondanks dat surfen op desktop nog altijd over het grootste aandeel beschikt, wordt het gedeelte aan mobiele apparaten steeds groter. De verwachtingen zijn daarom ook dat mobiele apparaten langzaam maar zeker de overhand gaan krijgen bij internetgebruik. Het is belangrijk om hier bij het adverteren op Google en de zoekmachine optimalisatie rekening mee te houden. In dit artikel geven we daarom een aantal handige tips om jouw Google Ads campagnes te optimaliseren voor mobiele apparaten.

Voeg bij advertentiegroepen mobiele advertenties toe

Bij het aankoopproces maakt de potentiële klant steeds meer gebruik van mobiele apparaten. Niet alleen je website, maar ook je advertenties aanpassen aan de specifieke wensen van mobiele apparaten is daarom van zeer groot belang. Google heeft al laten weten dat mobiele advertenties op mobiele apparaten voorrang krijgen boven de reguliere tekst advertenties en vice versa. Zo kan het voorkomen dat jouw advertenties minder vaak hoog bij Google worden getoond aan bezoekers als je uitsluitend gebruik maakt van reguliere tekst advertenties. Je advertenties aanpassen voor mobiele apparaten is daarom belangrijk om een grotere doelgroep te bereiken.

Extensies van je advertenties aanpassen voor mobiel

Binnen de mobiele advertenties bestaan diverse mogelijkheden: afbeelding, tekst, mobile app promotion en call-only advertenties. Hierbij bestaan diverse opties om extensies toe te voegen, die vooral voor mobiele apparaten een handige functie hebben. Zorg er daarom voor dat je van de belangrijkste advertenties binnen je campagne een aparte mobiele advertentie met deze extensies creëert. Voorbeelden hiervan zijn:

• De locatie extensie

De locatie extensie is voor mobiele gebruikers zeer interessant. Aangezien de gebruikers binnen deze specifieke doelgroep mobiel zijn, zijn ze vanaf elke willekeurige plek op zoek naar jouw dienst of product. Vooral als je er baat bij hebt dat potentiële klanten naar jouw fysieke winkel komen, is het van groot belang dat ze weten hoe gemakkelijk je te bereiken bent. Als de gebruiker in de buurt is, ziet hij of zij dankzij de locatie extensie de plek van jouw winkel.

• De oproepextensie

Ben je op zoek naar potentiële klanten die je gaan bellen? Zorg dan dat je bij je mobiele advertenties de oproepextensie toepast. Binnen één klik maken de gebruikers contact met je. Een goed voorbeeld hiervan is een restaurant waar frequent bestellingen binnenrollen. De oproepextensie biedt dan veel voordeel.

• De sitelink extensies

Sitelinks bieden de gebruikers veel gemak. Potentiële klanten hebben meestal namelijk niet veel zin om te surfen door je gehele website. Met de juiste sitelink extensies binnen je mobiele advertentie, komen de gebruikers direct op de juiste landingspagina terecht.

Bodaanpassingen voor mobiele apparaten

Met de search campagnes is het niet mogelijk om je alleen te focussen op mobiele apparaten. Toch is er wel enige ruimte om de advertentieweergave op mobiele apparaten te beïnvloeden. Je kunt namelijk de bodaanpassingen voor mobiele apparaten toepassen. Als je wilt dat jouw advertentie niet wordt weergegeven op een mobiel apparaat, verlaag je voor de advertentie het bod met 100 procent. Op die manier is jouw bieding € 0,- geworden, en wordt de advertentie niet weergegeven. Als je echter juist wilt dat jouw advertentie wel beter zichtbaar wordt, dien je een agressiever en hoger bod te doen. Verhoog het bod voor mobiele apparaten dan tot een maximum van 300 procent. Als het je bovendien opvalt dat een groot aantal conversies voortkomen uit een bepaalde advertentie of dat een specifieke campagne over een hoge CTR beschikt, kan het ook een aanrader zijn om het bod voor die groep in het bijzonder voor mobiele apparaten te verhogen.

Slim adverteren met mobiele advertenties

Met het oog op de toekomst is het dus verstandig om goed na te denken hoe je jouw Google Ads advertenties aanpast aan mobiele apparaten. In vrijwel iedere branche spelen mobiele apparaten namelijk een steeds belangrijkere rol. Het creëren van mobiele advertenties hoeft niet veel tijd te kosten, net als het aanpassen van biedingen voor mobiele apparaten. Slechts voor een display campagne heb je meer tijd nodig om een perfecte mobiele advertentie te produceren en optimaliseren.

Pas mobiele advertenties toe bij jouw bedrijf

Ben je benieuwd hoe je jouw advertenties kunt optimaliseren om jouw doelgroep te bereiken? Of zoek je manieren om de resultaten van de mobiele campagnes te verbeteren? Aarzel dan geen moment en schakel de specialisten van Intelligent Online in. Samen met jou creëren we de beste resultaten op het gebied van online marketing met Google Ads. Neem nu contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.

Reactie plaatsen