arrow_drop_up arrow_drop_down

Hoe hoog in Google komen

Naast de SEO campagne van Intelligent Online krijgt u gratis Adwords budget! Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden.

Hoe hoog in Google komen

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

U wilt weten hoe uw website het doet binnen de zoekresultaten. Met behulp van de seo scan krijgt u een heldere analyse.

>150
bedrijven helpen groeien.
Google
 Partner
95%
groeigarantie
Focus

op rendement

  • >150 bedrijven helpen groeien.
  • Google Partner
  • 95% groeigarantie
  • Focus op rendement

Hoe hoog in Google komen?


Uw website bovenaan in Google krijgen is voor iedere onderneming een essentiële vraag. Hoe hoger uw website immers in de zoekresultaten van Google staat, des te meer potentiële bezoekers met uw bedrijf in aanraking komen. Dit zorgt voor nieuwe klanten, meer winst en een betere omzet. Aangezien het internet tegenwoordig het voornaamste kanaal is voor marketing, kunt u het zich simpelweg niet veroorloven om over geen perfecte Google score te beschikken.

Hoe zorgt u er echter voor dat u bovenaan in Google staat? Dit is zeker geen eenvoudige opgave. Er is geen simpele truc om ervoor te zorgen dat uw bedrijf meteen overal bovenaan in Google staat. Slechts een geleidelijk proces leidt tot optimale marketing resultaten. Kennis van SEA (adverteren met Google Adwords) en SEO (zoekmachine optimalisatie) is hierbij een must. Natuurlijk is het mogelijk om met Google Ads adverteren meteen bovenaan te staan bij de Google zoekresultaten, maar verstandiger is het om ook in te zetten op de organische vindbaarheid van uw onderneming.

Aan de hand van de onderstaande tips zorgt u ervoor dat uw website beter vindbaar is bij Google. Liever niet zelf aan de knoppen draaien, maar wel de optimale online marketing voor uw onderneming? Schakel dan Intelligent Online in. Al jarenlang beschikken wij over de expertise om hoog te scoren in de Google zoekmachine.

Meteen hoog in Google Ads komen met onderstaande tips

Uiteraard kunt u betalen om met advertenties hoog in Google te komen. Het is echter ook mogelijk om gratis betere resultaten te bereiken. Dit is geen gemakkelijk proces dat direct tot de gewenste uitkomst leidt. Door op de juiste manieren aan de knoppen te draaien, zorgt u er echter voor dat uw advertenties hoog scoren in Google. De onderstaande tips geven u de mogelijkheid om als bedrijf bovenaan in Google te komen en te blijven.

Tips voor de optimale resultaten voor een Google Ads campagne

Het creëren van een optimale Google Ads campagne neemt over het algemeen zo'n twee tot drie weken in beslag. Na de realisatie van deze campagne, staat uw bedrijf meteen bovenaan in Google. Verder is het mogelijk om uw producten te tonen via Google Shopping en uw SEA campagnes met een instrument als Channable te automatiseren.

Het hoge resultaat in de zoekresultaten van Google leidt meteen tot meer bezoekers op uw website. Een gedeelte van deze doelgroep zal overgaan tot de gewenste actie op uw website. Dit kan zijn het aanvragen van informatie of het overgaan tot een verkoop. Het gedeelte van de investering dat leidt tot nieuwe klanten en omzet wordt de ROI (return of investment) genoemd. Investeringen in Google Ads zijn geheel transparant. Iedere maand geeft u aan welk bedrag u investeert in de campagnes, zodat u nooit met nare verrassingen te maken krijgt.

Het is bovendien mogelijk om zowel landelijk als regionaal te adverteren in Google Ads. Bevindt de doelgroep van uw bedrijf zich vooral in een specifieke stad of provincie, dan is het verstandig om vooral te adverteren in dit gebied. Het is zelfs een optie om vanaf het vestigingsadres van het bedrijf in een omtrek van een aantal kilometers te adverteren op Google.

Na enkele maanden adverteren in Google krijgt u een compleet beeld van de zoektermen die het beste resultaat opleveren voor uw bedrijf. Met dit resultaat optimaliseert u vervolgens de zoektermen, zodat uw bedrijf nog hoger eindigt bij de organische en gratis zoekresultaten.

Zorg voor de juiste content in de Google Ads campagne

Essentieel voor uw Google Ads campagne is de content van de advertentietekst. De teksten moeten unieke en relevante informatie geven aan de bezoekers. Als er daadwerkelijk waardevolle gegevens op uw landingspagina staan, wordt er op het internet frequent naar uw pagina verwezen. Dit kan op sociale media zijn, maar ook op verzamelwebsites over een bepaald item of op verscheidene fora. Op die manier stijgt de domeinwaarde van uw pagina, wat ook voor een betere ranking in Google zorgt. Maar waar dient u nu precies op te letten als u content voor de Google Ads advertentie creëert?

Trek de aandacht met een krachtige titel

Als u bovenaan in Google terecht wilt komen, is een sterke titel essentieel. Met deze titel trekt u niet alleen de aandacht, ook moet voor bezoekers direct duidelijk zijn wat ze van uw website kunnen verwachten. De bezoeker moet het idee hebben dat hij of zij iets mist als hij niet doorklikt naar uw website. Zorg er hierbij voor dat u het zoekwoord aan het begin van de titel plaatst, zodat u beter scoort in de zoekresultaten. Varieer ook in de titels van de campagnes, en onderzoek welke titel tot het beste resultaat leidt. 

Bezoekers overtuigen met de inleiding

Naast de titel bepaald ook de inleiding de kwaliteitsscore van Google. Hoe meer de inleiding aansluit bij de titel en de zoekwoorden van de bezoekers, des te beter de verwachtingen zijn van de bezoeker. Dit leidt ertoe dat de bezoeker langer op de website vertoeft. Hierdoor ontvangt u een betere ranking.

Schrijf relevante, nuttige content met kwaliteit

Voor het ontvangen van een hoge ranking in Google moet uw pagina relevante en nuttige content bieden aan de bezoeker. Schrijf daarom op iedere pagina slechts over een onderwerp. Dit zorgt ervoor dat bezoekers, en dus ook de zoekmachines, niet in de war raken. Natuurlijk is het wel mogelijk om een bepaald thema te gebruiken rondom uw zoekwoorden. Stel dat iemand bijvoorbeeld zoekt op racefietsen, dan is het verstandig om ook variaties als "welke racefiets moet ik aanschaffen?" in te zetten. Zo vergroot u de invloed van de content en het bereik van uw website voor potentiële bezoekers. .

Creëer content die aansluit bij de zoekintentie

Voor de ranking op Google is het van belang dat de informatie op de website aansluit bij de zoekintentie van de bezoeker. Als het bijvoorbeeld draait om de zoekopdracht voor een racefiets, is het van belang dat u niet verwijst naar een pagina voor kinderfietsen. Bezoekers verlaten uw website anders snel, wat leidt tot een hoog bouncepercentage. Het bouncepercentage speelt een grote rol bij de Google zoekresultaten. Als Google uw pagina niet relevant vindt bij de zoekopdracht, ontvangt u een lagere positie in de zoekresultaten. 

Hanteer korte tussenkopjes in uw tekst

Bezoekers scannen over het algemeen een tekst om een beeld te krijgen van de content. Korte tussenkopjes worden hierbij vlug gelezen voor een helder overzicht. Verder geven tussenkopjes de tekst meer structuur, waardoor het beter leesbaar wordt. Aantrekkelijke tussenkopjes leiden dan ook tot betere zoekresultaten in Google.

Maak gebruik van de juiste woordkeuze

Leesbaarheid van een tekst zorgt voor betere resultaten in Google. Let daarom op het taalgebruik en de woordkeuze van uw potentiële doelgroep. Als een tekst prettig leesbaar is, blijven bezoekers langer op uw website en keren zij vaker terug. Deze factoren spelen een rol bij de zoekmachine optimalisatie in Google

Beantwoord een vraag van de bezoekers in de content

Bezoekers hebben een reden waarom zij naar een bepaald zoekwoord zoeken. In de meeste gevallen beschikken zij over een vraag, waarop ze een antwoord zoeken. Als uw website een antwoord geeft op deze vraag, is er een grotere kans dat de bezoekers naar uw website terugkeren ter raadpleging. Dit zorgt voor een betere ranking in Google.

Breng variaties aan in de opmaak van de tekst

Gebruiksvriendelijkheid en leesbaarheid spelen een belangrijke rol bij de ranking in Google. Een grote lap tekst werkt de leesbaarheid van uw website niet ten goede. Varieer daarom in de opmaak van uw tekst. Dit kan met afbeeldingen, maar ook door gebruik te maken van:


  • Woorden cursief maken
  • Woorden vet maken
  • Woorden GROTER maken om een tekst te benadrukken.

Voeg afbeeldingen toe op je website

Afbeeldingen die te maken hebben met het onderwerp van jouw website, zorgen voor een betere leesbaarheid bij de bezoeker. Daarnaast beoordelen zoekmachines een website zonder afbeeldingen eerder als irrelevant. Daarom is het van belang om naast tekst ook andere vormen van content, zoals afbeeldingen en video's, op de website te plaatsen. .

Toon altijd een uitleg bij de afbeeldingen

Maak altijd gebruik van alt-text als je afbeeldingen toevoegt aan je website. Zo weten mensen met verminderd zicht dankzij de uitleg die wordt voorgelezen precies wat er op de afbeelding te zien is. Bovendien haalt Google ook uit de omschrijvingen de relevantie van de content. Zorg er dus voor dat de afbeelding niet img.23432.jpg heet, maar "Batavus racefiets rood".

Plaats geen duplicated content

Unieke content op je website is essentieel om bij Google adverteren bovenaan te komen. Creëer dus niet tien landingspagina's met verschillende titels, maar verder identieke content. Google kiest in dat geval namelijk slechts één pagina als relevant en zal de andere pagina's negeren bij de zoekresultaten. Unieke content levert daarnaast een positieve gebruikservaring en leesbaarheid op, waardoor je een betere kwaliteitsscore produceert.

Laat ons u helpen of volg een cursus

Een hoge positie in Google krijgt u dus niet zomaar, maar wij helpen u hiermee graag verder. Bij Intelligent Online kunt u terecht als u de opdracht wilt uitbesteden, maar u kunt bij ons ook kiezen voor het volgen van een cursus. Tijdens de cursus leert u van onze experts hoe u het programma voor Google AdWords moet gebruiken. Na het volgen van de cursus, weet u niet alleen hoe u hoger kunt komen in zoekmachines, maar bijvoorbeeld ook hoe u een advertentie schrijft die klanten trekt.


Wij kunnen u echter ook helpen als u bijvoorbeeld geen tijd heeft om een cursus te volgen, of zeker wilt weten dat het goedkomt. Als u besluit om de opdracht aan ons uit te besteden, weet u zeker dat Hoog in Google komen geen utopie is. Wij zullen uw bezoekers zo goed mogelijk volgen zodat we een plan van aanpak kunnen maken. Vervolgens komen we met een plan en zult u zien dat uw website beter bekeken wordt dan ooit tevoren. De kans is groot dat u meer verkoopt en daardoor dus ook meer verdient. 

Vragen? Neem contact op

Vragen? Neem contact op

Hoe hoog in Google komen

Naast de SEO campagne van Intelligent Online krijgt u gratis Adwords budget! Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden.

Hoe hoog in Google komen

Naast de SEO campagne van Intelligent Online krijgt u gratis Adwords budget! Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden.