Er zijn diverse manieren om uw bedrijf op de kaart te zetten. Wilt u uw bedrijf online promoten, dan kunt u er onder andere voor kiezen om advertenties te plaatsen op Facebook. Ook is het mogelijk in Google te adverteren. Dit doet u met de tool Google Adwords. Maar wat is nu eigenlijk beter? U leest het in dit artikel.
De voordelen van Facebook Advertising
Het plaatsen van advertenties op Facebook brengt diverse voordelen met zich mee. Het eerste voordeel van Facebook Advertising, is dat u deze advertenties heel specifiek kunt targeten. De meeste Facebookgebruikers hebben ontzettend veel gegevens in hun profiel staan. Adverteert u in Google, dan kunt u uw advertentie richten op een algemene groep mensen, maar ook op een zeer specifieke doelgroep. Wilt u mensen bereiken die van Gerard Joling houden, dan is dit zelfs mogelijk. De vele segmentatiemogelijkheden maken het gemakkelijk gericht te adverteren, ook als u een hele specifieke doelgroep heeft.
Daarnaast is het relatief goedkoop om op Facebook te adverteren. Ook als u een klein budget heeft, kunt u duizenden mensen bereiken op dit social media netwerk. En omdat Facebook Advertising vrij gemakkelijk werkt, hoeft u geen marketingspecialist te zijn om uw bedrijf op Facebook te promoten.
De voordelen van Google Adwords
Net zoals Facebook Advertising, heeft ook het adverteren in Google diverse voordelen. Het belangrijkste voordeel van het adverteren in de zoekmachine, is dat u mensen kunt bereiken die echt op zoek zijn naar uw product en/of dienst. Op Facebook is dit niet het geval: hier plaatst u algemene advertenties, die ook worden getoond aan mensen die uw product waarschijnlijk niet willen kopen. Adverteert u in Google, dan bereikt u mensen die op zoek zijn naar iets wat u verkoopt. Dit maakt het conversiepercentage van uw advertentie direct hoger.
Daarnaast is de tool Google Adwords erg uitgebreid. Het duurt misschien even voor u de tool onder de knie heeft, maar hierna kunt u wel zeer gericht adverteren. Ook is het mogelijk meerdere advertenties naast elkaar te draaien, voor diverse doelgroepen. Bij Facebook Advertising kan dit ook, maar Google Adwords is hier net wat beter op ingericht.
Facebook Advertising of Google Adwords?
Starten met Facebook Advertising of toch een account aanmaken op Google Adwords? Wat u het beste kunt doen, is eigenlijk afhankelijk van de mensen die u wil bereiken met uw advertentie. Wilt u mensen bereiken die al een goed beeld hebben van wat ze zoeken of actief op zoek zijn naar oplossingen en/of informatie? Dan kunt u het beste adverteren in Google. Ook als u mensen wil bereiken met een duidelijke of in ieder geval verhoogde koopintentie, is Google Adwords beter dan Facebook Advertising.
Wilt u mensen bereiken die uw product of dienst niet noodzakelijk kennen of zoeken, maar hier mogelijk wel in geïnteresseerd zijn? Dan is Facebook Advertising iets voor u. Ook als u uw naamsbekendheid wil verhogen en duidelijker aanwezig wil zijn op Facebook met uw bedrijf, past Facebook Advertising bij u. Met de advertenties op Facebook verkoopt u niet altijd uw product of dienst, maar bereikt u in ieder geval wel veel mensen. De verkopen die u toch binnen haalt, zijn mooi meegenomen. U kunt Facebook Advertising ook inzetten om uw fanbase te vergroten.
Facebook Advertising en Google Adwords combineren
U kunt kiezen tussen Facebook Advertising of Google Adwords, maar het is ook mogelijk beide netwerken met elkaar te combineren. Adverteer op Google om mensen te bereiken die uw product of dienst zoeken en adverteer op Facebook om uw naamsbekendheid te verhogen, een grote fanbase te krijgen en meer zichtbaar te worden op dit social media netwerk. Door beide advertentienetwerken met elkaar te combineren, zet u uw bedrijf écht op de kaart.
Heeft u hulp nodig met het adverteren op Facebook en/of Google? Neem dan gerust contact met ons op. Intelligent Online kan ook uw bedrijf online op de kaart zetten.
Links:
Adwords trends 2018
Hoger in Google? Zorg dan voor een hoge pagespeed
LinkedIn voor B2B marketing
7 verschillen tussen Facebook Lead Ads en LinkedIn Lead Ads
5 redenen waarom LinkedIn Advertising werkt
Tips om leads te verzamelen met LinkedIn
Helpen likes op Facebook uw business vooruit?
De beste tips voor een succesvolle Facebook Advertising campagne
Wilt u specifieke doelgroepen bereiken? Probeer Facebook Advertising
Hoe zet u Facebook het beste in voor acquisitie?
Hoe kunt u nog relevanter adverteren binnen Google
De belangrijkste recente updates in Google Adwords
Aspecten die elk bedrijf over Google Adwords zou moeten weten
Heeft Google Adwords effect op resultaten binnen SEO?
Praktische Google Adwords tips voor B2B ondernemers