Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.
Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

Welke sociale media zijn er?

Welke social media zijn er

Sociale media zijn er in groten getale. Het zijn platformen gericht op de gebruiker, maar met de mogelijkheid van commerciële activiteiten. Richt jij je op andere bedrijven of wil je particulieren naar jouw website of bedrijf trekken? Je komt ze tegen op de sociale media. Steeds vaker geeft een social media account de optie om een commerciële boodschap uit te dragen bij jouw volgers, al dan niet met een échte activerende trigger. Wil je ook jouw doelgroep bereiken via sociale media, wat zijn dan de beste platformen om te gebruiken?

De belangrijkste sociale media

Wil jij een betrokken community, dan wil je dat mensen je gaan volgen via sociale media. De mensen die je volgen zijn als het ware ambassadeurs van je merk of product; ze kunnen je volgen, berichten delen en zo je naamsbekendheid laten groeien. Je hebt daarom alle reden om sociale media op de juiste manier in te zetten, maar welke sociale media zijn er zoal? Natuurlijk zijn er relevante en minder relevante platformen, hetgeen afhankelijk is van je doelgroep. Ben je als bedrijf op zoek naar professionele bedrijven, ofwel B2B, dan maak je voor het bereiken van die doelgroep de meeste kans met een LinkedIn-account, Twitterkanaal of Facebookpagina. De laatste twee platformen zijn echter een combinatie van Business en Consumer; die scheidslijn is steeds verder opgeschoven naar de B2B kant. Ben je gericht op de consument, dan zijn Instagram, Facebook en Twitter belangrijk.

Social proof website en naam

Sociale media kunnen veel betekenen voor je algehele naam. Een nieuwe klant zal vrijwel nooit meer alleen een beslissing nemen tot een conversie. Men kijkt ook wat ‘sociaal geaccepteerd’ is. Een bedrijf met een goede naam maakt een grotere kans op een conversie ten opzichte van een relatief onbekend bedrijf met een kleine community. Het doel van sociale media is daarom om de doelgroep te bereiken, een community op te bouwen en daarmee de naamsbekendheid te vergroten. Ben je als bedrijf social proof? Dan zal je een impuls waarnemen in de bezoekers en conversies op de website.

Wat is het resultaat van sociale media?

Sales genereren op social media is steeds vaker mogelijk. Zo kan je middels advertenties op Facebook een target zetten op bezoekers uit een bepaalde regio en met specifieke voorkeuren. Ook kan je middels re-marketing en door gebruik te maken van cookies bezoekers die jouw website hebben verlaten zonder sale, later opnieuw benaderen via de sociale media. Zodoende is de kans aanwezig dat de ‘verloren klant’ alsnog overgaat op een conversie. Het resultaat van commerciële activiteiten op sociale media is daarnaast zeer goed meetbaar en geeft je daarom veel relevante informatie. Een actieve community die je volgt, berichten deelt en ‘likes’ geeft is goud waard voor je merk. Heb jij al een voorkeur voor bepaalde sociale media als Facebook, Twitter of Youtube? Je doelgroep is dichterbij dan je misschien denkt met de mogelijkheden van commerciële uitingen.

Sociale media succesvol inzetten

Omdat sociale media van iedereen zijn, kan dit veel invloed hebben op jouw line of business. Zo is een actief gebruik van sociale media niet als enige belangrijk, evenzo belangrijk is namelijk je product, dienst en website. Wanneer ben je dan succesvol op sociale media? Je hebt het voor elkaar gekregen om onder de aandacht van je doelgroep te komen, je krijgt een actieve community en de bezoekers op je website groeien dankzij sociale media mogelijkheden. Drie pijlers zijn hierin van groot belang: brand awareness, een loyale groep volgers en sales. Weet je deze drie onderdelen te bewerkstelligen en zelfs uit te breiden door de inzet van sociale media, dan weet je dat je het goed doet. Wil je daarom starten met sociale media? Kies het juiste platform en begin vandaag nog.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *