Facebook bedrijfspagina tips

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Facebook bedrijfspagina tips waarmee je gaat scoren

Met een goede bedrijfspagina op Facebook, kun je jouw resultaten een boost geven. Ook met organisch bereik. Het is een misvatting om te denken dat je alleen resultaat zult boeken door te adverteren op Facebook. Met een goed ingerichte bedrijfspagina heb je een krachtig middel in handen. Maar hoe zorg je hier nu voor? Wij geven je graag de belangrijkste Facebook bedrijfspagina tips zodat ook jij kunt gaan scoren. Heb je nog geen bedrijfspagina, ga dan eerst zo snel mogelijk een Facebook site maken.

Investeer in het onderhouden van je pagina

Voordat meer specifieke Facebook bedrijfspagina tips aan bod komen, eerst dit: wees je ervan bewust dat je zult moeten investeren in je bedrijfspagina om een goed rendement hieruit te halen. Dan hebben we het niet over een eenmalige investering. Succes oogsten met je FB bedrijfspagina betekent dat je deze pagina ook echt moet gaan zien en behandelen als een van je primaire kanalen. Succes komt niet zomaar aanwaaien.

Maak je pagina visueel aantrekkelijk

Visueel aantrekkelijke Facebook pagina
Alle Facebook bedrijfspagina tips die wij kunnen geven, zijn nutteloos als je bezoekers geen interactie met je pagina aangaan. De belangrijkste stap om hiervoor te zorgen, is door een visueel aantrekkelijke pagina te maken. Draag zorg voor een goede invulling. Een herkenbare profielfoto van hoge kwaliteit en een aantrekkelijke banner image (de brede afbeelding bovenaan je bedrijfspagina) vormen een absolute must. Kijk goed welke onderdelen van de pagina ingevuld moeten worden. Een kale pagina oogt niet aantrekkelijk. Zorg ervoor dat bezoekers in een oogopslag de juiste dingen kunnen vinden.

De sectie over jouw bedrijf is je pitch

Op je pagina heb je de mogelijkheid om informatie over je bedrijf in te vullen in de “Over” sectie. Doe dit dan ook en doe dit goed. Een van de belangrijkste Facebook bedrijfspagina tips die wij kunnen geven: behandel dit gedeelte als je salespitch. Hoewel het een aparte sectie is, komt deze ook terug op de hoofdpagina en dus zal vrijwel iedereen dit lezen. Hier wil je een sterk verhaal hebben. Wees bondig en krachtig en laat mensen weten waar je voor staat en wat je hen biedt.

Maak contact opnemen eenvoudig

Facebook Call to Action
Mensen willen graag op hun wenken bediend worden. Wanneer zij te veel moeite moeten doen om te krijgen wat zij willen, zullen zij veelal afhaken. Contact opnemen eenvoudig maken is een van de makkelijkst toepasbare Facebook bedrijfspagina tips. Facebook heeft namelijk bijna al het werk al voor je gedaan. Je hoeft alleen maar de call to action button te activeren en aan te geven wat de call to action moet zijn (bijvoorbeeld mailen, of linken naar een contact- of offerteformulier op je site).

Ververs regelmatig en houd het aantrekkelijk

Een statische pagina is een dode pagina in de ogen van je bezoekers. Wanneer er wekenlang dezelfde content te zien blijft, maak je geen sterke indruk. Zorg dus voor regelmatige verversing. Voeg nieuwswaardige content toe en maak deze visueel aantrekkelijk. Plaats daarom liever geen statusupdate die louter bestaat uit tekst, maar kies voor visuele aankleding door middel van een fraaie foto of video. Ook voor Facebook geldt: vermijd duplicate content. Dit punt zie je niet vaak terug in Facebook bedrijfspagina tips, maar is zeer belangrijk. Facebook straft het te vaak herkauwen van content onverbiddelijk af door het bereik van deze berichten ernstig terug te brengen.

Laat je huisstijl terugkomen

In de categorie Facebook bedrijfspagina tips voor gevorderden: laat je huisstijl zo veel mogelijk terugkomen in je uitingen op FB. Je hebt natuurlijk niet de mogelijkheid om de complete look en feel van je pagina te verbouwen, maar in je berichten kun je door middel van visuele aankleding een hoop doen. Gebruik je huiskleuren, wees consistent in je tone of voice en zorg voor herkenbaarheid.

Zonder interactie geen actie

Succes met je bedrijfspagina gaat niet alleen om zenden. Het gaat om zenden, ontvangen en reageren. Bedien je bezoekers. Dit betekent dat het goed is om op hun reacties te reageren. Op de positieve berichten, maar ook op de eventueel minder positieve berichten. Juist daar is het waardevol om in gesprek te gaan met je bezoekers. Het is bovendien geen geheim dat het algoritme van Facebook actieve pagina’s beloont met een groter bereik.

Mijlpalen en hoogtepunten

Het is kinderlijk eenvoudig om de echte hoogtepunten van je bedrijf naar voren te laten komen, al dan niet tijdelijk. Door mijlpalen toe te voegen, kunnen bezoekers in een oogopslag de grootste prestaties van je bedrijf zien. Berichten die je plaatst kun je pinnen bovenaan de pagina. Zo krijgen bezoekers die je bedrijfspagina bekijken gepinde berichten als eerste te zien. Het pinnen van berichten is ideaal wanneer je ergens tijdelijk extra aandacht aan wilt besteden.

Niet alles is verkoop

De laatste van onze Facebook bedrijfspagina tips, maar zeker niet de minste: niet alles wat je doet, moet salesgericht zijn. Denk breder dan dat. Een pagina die alleen maar producten of diensten pusht, zal bezoekers gaan irriteren. Deel nieuwswaardige feiten, geef achtergrondinformatie, plaats interessante content van derden: hiermee profileer jij jezelf een stuk sympathieker.

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online