arrow_drop_up arrow_drop_down

Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.

Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

LinkedIn bedrijfspagina

Met je bedrijf op LinkedIn: zo doe je dat

Om het maximale uit de mogelijkheden te halen, is het van belang om op zo veel mogelijk geschikte plekken met je bedrijf aanwezig te zijn. Je hebt misschien al een Facebook bedrijfspagina, maar hoe zit dat met LinkedIn? Met je bedrijf op LinkedIn aanwezig zijn, biedt grote voordelen. Ben je dit nog niet, dan laat je kansen lopen. Een LinkedIn bedrijfspagina is eigenlijk verplichte kost. Wij vertellen je hoe je deze pagina aanmaakt, wat je ermee kunt en wat de voordelen zijn.

LinkedIn: ook voor bedrijven dé plek om aanwezig te zijn

Linkedin voor bedrijven

Bijna elke professional zal mogelijkheden en voordelen van LinkedIn kennen. Dit is het professionele platform om goed op aanwezig te zijn. Je netwerk bouwen, waardevolle connecties opdoen, misschien wel nieuwe uitdagingen vinden… Als bedrijf kun je ook van soortgelijke voordelen profiteren. Met je bedrijf op LinkedIn aanwezig zijn, betekent dat je jezelf mogelijkheden verschaft om nieuwe klanten te werven en je business een boost te geven.

Je klanten willen jouw bedrijf op LinkedIn

Uit data blijkt dat het bijzonder effectief is om met je bedrijf op LinkedIn actief te zijn. Zo gebruikt 75% van de LinkedIn-leden het platform om op de hoogte te blijven van zakelijk nieuws. Hier kun je op inspelen door updates over jouw bedrijf te plaatsen. Bovendien blijkt in de praktijk LinkedIn meer dan dubbel zo effectief in het genereren van leads dan andere sociale platforms.

Hoe dat komt? LinkedIn gebruikers gebruiken het platform vanuit een zakelijk perspectief. Dat is anders dan bijvoorbeeld bij Facebook, Instagram of Twitter. Hoewel je ook op die platforms op uitstekende manieren je doelgroep kunt bereiken (denk aan adverteren op Facebook of het laten groeien van je Instagram profiel), zul je meer moeite moeten doen om de zakelijke gebruiker te bereiken. Voor het bereiken van klanten (consumenten) gaat dit niet op, maar wanneer je op zoek bent naar zakelijke leads of B2B, steekt LinkedIn met kop en schouders boven de rest uit.

Klanten Linkedin

Waar een goede LinkedIn bedrijfspagina voor zorgt

Met een goede LinkedIn bedrijfspagina zorgt je voor zichtbaarheid, autoriteit en in vrijwel alle gevallen zelfs meer websitebezoek. Pak je het goed aan, dan verhoogt je ook de kans om meer conversies te genereren en leads binnen te halen. Dan hebben wij het nog niets eens over adverteren op LinkedIn, maar puur over het aanmaken en beheren van een goede bedrijfspagina. Met je bedrijf op LinkedIn actief zijn, hoeft dus in de basis geen geld te kosten en kan je toch mooie resultaten opleveren.

Hoe ga je hiervoor zorgen? Allereerst is het natuurlijk zaak om een echt goede LinkedIn pagina aan te maken. Zorgt voor een verzorgde, volledige pagina met bedrijfsinformatie, visuele herkenbaarheid en duidelijke contactgegevens. Vervolgens is het zaak om de pagina levendig te houden. Plaats wanneer mogelijk relevante bedrijfsupdates. Dit kan bedrijfsnieuws zijn, maar ook ontwikkelingen in de sector, achtergronden, mijlpalen of blogs. Alles wat je plaatst, verschijnt in de tijdlijn van de LinkedIn-gebruikers die jouw bedrijf volgen. Het plaatsen van content op LinkedIn toont ook direct aan waarom dit platform gezien mag worden als een social network: jouw content kan verspreid worden in de feed van potentiële nieuwe relaties en klanten. Iemand die jouw statusupdate of bericht liket, brengt automatisch jouw bericht onder de aandacht binnen zijn of haar netwerk.

Hoe maak je een bedrijfspagina aan?

Afbeeldingsresultaat voor how to create business page linkedin

Om met je bedrijf op LinkedIn actief te worden, zul je dus een LinkedIn bedrijfspagina aan moeten maken. Deze pagina is altijd gekoppeld aan je persoonlijke profiel. Het is niet aan te raden om je persoonlijke profiel als bedrijfsprofiel te gebruiken. Technisch gezien is dit voor een groot deel mogelijk, maar het is absoluut niet verstandig. Je mist dan een aantal belangrijke mogelijkheden. LinkedIn biedt niet voor niets speciale bedrijfspagina’s aan.

Wil je met je bedrijf op LinkedIn actief worden, maar heb je nog geen persoonlijk LinkedIn account? Dan is het eerst zaak om een persoonlijk account aan te maken. Je persoonlijke account blijf ook altijd belangrijk, want hiermee kun je op persoonlijk niveau updates delen en je netwerk uitbreiden. Maak je jouw persoonlijke profiel aan, dan raden wij aan om dit eerst volledig in te richten met je werkervaring en andere onderdelen. Heb je dit gedaan, of beschik je al over een persoonlijk profiel, dan kun je rechts bovenin het scherm onder de knop “Werk” klikken op “Bedrijfspagina maken”.

Het eerst dat je vervolgens moet doen, is een bedrijfsnaam en een unieke URL opgeven. LinkedIn vraagt je ook om te bevestigen dat je als officiële vertegenwoordiger van de organisatie het recht hebt om deze te vertegenwoordigen. Heb je dit niet, dan kun je natuurlijk in de problemen komen wanneer een bedrijf hier een claim tegen indient. In een ideaal scenario (meestal is dit het geval) wordt de opgegeven naam direct door LinkedIn geaccepteerd. Het kan echter voorkomen – zeer bij nogal generieke namen – dat er al een bedrijfspagina met deze naam of een sterk gelijkende naam bestaat. In dat geval zal jouw bedrijfsnaam niet worden goedgekeurd. Je hebt dan twee opties: de naam van je LinkedIn bedrijfspagina aanpassen, of een verzoek indienen bij LinkedIn om toch de gewenste naam te krijgen. Wellicht kan LinkedIn je helpen wanneer blijkt dat de ander bedrijfspagina niet wordt gebruikt of deze naam daar niet relevant is.

Is je bedrijfspagina aangemaakt, dan kun je deze direct gaan bewerken. Via het menu-item “overzicht” kun je direct zien welke onderdelen je in moet voeren om met je bedrijf op LinkedIn actief en gevonden te kunnen worden. Hier heb je onder andere de mogelijkheid om extra beheerders in te stellen. Het invullen van de vereiste gegevens werkt zeer eenvoudig en snel. LinkedIn begeleid je stap voor stap. Zo wordt onder andere gevraagd om je bedrijf te omschrijven, de rechtspersoon en het aantal werkzame personen op te geven, aan te geven in welke branche je actief bent en contactgegevens in te vullen.

De puntjes op de “i”

Wil je succesvol met je bedrijf op LinkedIn actief zijn, dan zul je in eerste instantie moeten zorgen voor een volledig en visueel aantrekkelijk profiel. Zorg ervoor dat je profielfoto en bannerfoto aantrekkelijk en herkenbaar zijn. Gebruikers die je LinkedIn bedrijfspagina bezoeken, krijgen deze foto’s te zien, dus het is belangrijk dat ze mooi, relevant en herkenbaar zijn. Het is ook verstandig om specialisaties van je onderneming op te geven. Je hebt de mogelijkheid om 20 specialismen op te geven. Door deze op te geven zal LinkedIn je pagina beter kunnen indexeren en zul je relevantere bezoekers kunnen bereiken.

Helemaal klaar? Houd de boel up to date

Net zoals je Facebook bedrijfspagina scoort ook je LinkedIn bedrijfspagina het beste wanneer je met regelmaat zorgt voor nieuwe, relevante content. Met je bedrijf op LinkedIn actief worden, gaat dan ook het beste wanneer je een plan hebt. Zorg ervoor dat je een strategie hebt waarin rekening is gehouden met het regelmatig plaatsen van interessante content. Hoe meer content je plaatst, des te levendiger je pagina is en des te meer gebruikers je zult aantrekken en bereiken.

Reactie plaatsen