Enkele jaren geleden werd Facebook voornamelijk gebruikt door particulieren, tegenwoordig zijn er ook veel bedrijven actief op het social media netwerk. Ook u kunt dit social media netwerk gebruiken om uw bedrijf op de kaart te zetten en nieuwe klanten te werven. Hoe u dit laatste het beste kunt doen op Facebook, leest u op deze pagina.
Een bedrijfspagina aanmaken op Facebook
Wilt u uw bedrijf online podium geven op Facebook, dan heeft u een bedrijfspagina nodig. Deze pagina heeft u in een mum van tijd aangemaakt. Wel is het belangrijk de pagina goed in te steken. U heeft bijvoorbeeld een goede beschrijving nodig voor uw pagina, maar ook een goede profielfoto en een aantrekkelijke omslagfoto. Verder is het belangrijk de bedrijfspagina te vullen met relevante content. U bent namelijk niet voor niets op Facebook, maar om content te delen met uw doelgroep.
Wij raden u aan goed na te denken over de content die u op Facebook wil delen. U kunt het beste een contentstrategie schrijven, waar u duidelijk in beschrijft wat voor berichten u wel en niet wilt delen. Ook kunt u een contentplanning maken. In deze planning beschrijft u uitgebreid welk bericht u wanneer deelt.
Klanten werven met advertenties
Met een bedrijfspagina alleen werft u niet zo veel klanten op Facebook. Het bereik van uw bedrijf groeit, maar u heeft meer nodig dan een goede bedrijfspagina om klanten te werven.
De beste manier om klanten te werven op Facebook, is door op dit netwerk te adverteren. Een groot voordeel van het adverteren op Facebook, is dat dit vrij goedkoop is. Ook als u veel mensen wil bereiken, hoeft u niet veel te investeren in uw campagne. Wordt een deel van de mensen die u bereikt daadwerkelijk klant van uw bedrijf, dan houdt u goede acquisitiecijfers aan uw goedkope advertentie over.
Daarnaast kunt u op Facebook erg gericht adverteren. U kunt alleen segmenteren op leeftijd, geslacht en woonplaats, maar ook op hobby’s, interesses, opleiding en ga zo maar door. Wilt u bijvoorbeeld alleen jonge vrouwen bereiken die van shoppen houden, dan is dit bijvoorbeeld erg gemakkelijk in te stellen. Omdat segmenteren zo gemakkelijk is, kunt u zeer effectief klanten werven op Facebook.
Meer acquisitie op Facebook: 3 tips
Wilt u zo veel mogelijk klanten werven op Facebook door op dit sociale netwerk te adverteren? Dan geven wij u graag enkele tips voor een effectieve campagne op dit netwerk.
Maak gebruik van Facebook Pixel
Door gebruik te maken van Facebook Pixel, kan Facebook uw website en het type bezoeker beter begrijpen. Dit maakt het gemakkelijker om relevante advertenties samen te stellen, voor meer acquisitie via Facebook.
Heeft u hulp nodig met het installeren of het gebruik van Facebook Pixel? Dan staat Intelligent Online voor u klaar. Wij kunnen u volledig ondersteunen bij het adverteren op Facebook, voor een zo hoog mogelijke acquisitie via dit social media netwerk.
Adverteer zo gericht mogelijk
De meeste ondernemers willen veel te veel mensen bereiken met hun Facebook advertenties. Daarom richten ze zich op een algemene doelgroep. Dit is zonde, want de meeste mensen uit uw algemene doelgroep gaan niet over tot conversie. Richt u zich op een specifieke doelgroep, dan haalt u veel meer klanten uit uw advertentie. Probeer daarom zo gericht mogelijk te adverteren.
Vraag uzelf wie u wil bereiken met uw advertentie. Hoe ziet uw primaire doelgroep er precies uit? Hoe oud is uw doelgroep, waar woont uw doelgroep en wat zijn de interesses van uw doelgroep? Hoe meer u van uw doelgroep weet, hoe beter. U kunt op vrijwel alle gegevens van uw doelgroep segmenteren in Facebook, dus wij raden u zeker aan dit te doen.
Hou het simpel
De meest effectieve campagnes op Facebook zijn niet ingewikkeld, maar juist erg simpel. Facebook advertenties met video of met een carrousel aan foto’s zien er mooi uit, maar doen het veel minder goed dan eenvoudige advertenties met een enkele foto. Natuurlijk kunt u de vele functies van Facebook eens goed bekijken, maar wij raden u aan niet alle functies te gebruiken. Door uw advertentie simpel te houden, spreekt u uiteindelijk meer mensen aan. Dit betekent dat u meer klanten kunt werven met uw Facebook advertenties.
Links:
Wat is beter: Facebook Advertising of Google Adwords?
Adwords trends 2018
Hoger in Google? Zorg dan voor een hoge pagespeed
LinkedIn voor B2B marketing
7 verschillen tussen Facebook Lead Ads en LinkedIn Lead Ads
5 redenen waarom LinkedIn Advertising werkt
Tips om leads te verzamelen met LinkedIn
Helpen likes op Facebook uw business vooruit?
De beste tips voor een succesvolle Facebook Advertising campagne
Wilt u specifieke doelgroepen bereiken? Probeer Facebook Advertising
Hoe kunt u nog relevanter adverteren binnen Google
De belangrijkste recente updates in Google Adwords
Aspecten die elk bedrijf over Google Adwords zou moeten weten
Heeft Google Adwords effect op resultaten binnen SEO?
Praktische Google Adwords tips voor B2B ondernemers