Tips om leads te verzamelen met LinkedIn

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Ook op LinkedIn is het mogelijk informatie te verzamelen over uw B2B doelgroep. Er zijn diverse manieren om interessante informatie boven tafel te halen op het social media netwerk. Meer hierover, leest u op deze pagina.

Informatie verzamelen over personen

LinkedIn biedt vele mogelijkheden om informatie te verzamelen over personen. Het maakt niet uit wat voor mensen er in uw doelgroep vallen: zijn zij aanwezig op LinkedIn, dan kunt u hen gegevens verzamelen op deze website. Dit doet u door namen in te typen in het zoekveld aan de rechterzijde van de LinkedIn menubalk. Het moet handmatig en kost dus veel tijd, maar zeker voor B2B bedrijven is het de moeite waard. Op LinkedIn kunt u bijvoorbeeld informatie verzamelen over een belangrijke beslissingsmaker bij een potentieel grote klant, simpelweg door zijn of haar naam in te typen in het zoekveld en vervolgens het profiel te bekijken.

Informatie verzamelen over bedrijven

Wat veel mensen niet weten, is dat u op LinkedIn ook op bedrijven kunt zoeken. Dit doet u met hetzelfde zoekveld als hierboven, maar dan maakt u een kleine aanpassing. Standaard staat het zoekveld namelijk ingesteld op ‘people’. Verandert u ‘people’ in ‘companies’, dan kunt u gericht op bedrijfsnamen zoeken.
Bij de bedrijfsgegevens die u vervolgens te zien krijgt, kunt u veel informatie over de personen binnen dit bedrijf vinden. De profielen van medewerkers zijn vaak namelijk gekoppeld aan het profiel van het bedrijf. Door op een bedrijfsnaam te zoeken, ziet u precies wie er bij het betreffende bedrijf werken en wat voor mensen dit zijn. Erg interessant voor B2B ondernemers!

Informatie verzamelen via uw concurrenten

Een andere manier om informatie te verzamelen op LinkedIn, is door slim gebruik te maken van het netwerk van uw concurrenten. Kijk eens welke mensen er in het netwerk van uw belangrijkste concurrenten voorkomen en sla de informatie van de relevante personen in dit netwerk op. Ook is het slim om de aanbevelingen die mensen van elkaar krijgen, eens goed te controleren. Een aanbeveling zegt namelijk iets over de band die deze mensen met elkaar hebben. Ook deze informatie kan interessant zijn.

Informatie verzamelen met LinkedIn Lead Ads

Linkedin lead ads
Tot slot kunt u een schat aan informatie verzamelen met LinkedIn Lead Ads. Lead Ads vallen onder een social lead campagne en zijn erg bijzonder. Als de lezer op deze advertentie klikt, zijn alle gegevens van deze persoon namelijk al ingevuld op de bestemmingspagina. Promoot u bijvoorbeeld een dienst en stuurt uw advertentie de lezer door naar een contactpagina om meer informatie aan te vragen bij uw bedrijf, dan staan de gegevens van de lezer al helemaal ingevuld. Hij of zij hoeft alleen op ‘verzenden’ te klikken en u heeft een nieuwe lead te pakken.
Met LinkedIn Lead Ads kunt u erg gemakkelijk gegevens verzamelen van voor u relevante leads. Omdat de lead zelf helemaal niets hoeft te doen om het formulier in te vullen, zal hij of zij sneller over gaan tot actie en krijgt u meer ingevulde formulieren toegestuurd. Dit betekent dat u met LinkedIn Lead Ads meer leads kunt verzamelen dan met een standaard formulier, dat de lead nog wel helemaal zelf in moet vullen.
Hulp nodig? Intelligent Online staat voor u klaar Heeft u hulp nodig met het verzamelen van relevante leads op LinkedIn? Neem dan contact op met Intelligent Online. Wij helpen u namelijk graag een groot aantal voor u relevante leads te verzamelen op het sociale netwerk LinkedIn, zonder dat u hier zelf iets voor hoeft te doen.

Links:

Wat is beter: Facebook Advertising of Google Adwords?
Adwords trends 2018
Hoger in Google? Zorg dan voor een hoge pagespeed
LinkedIn voor B2B marketing
7 verschillen tussen Facebook Lead Ads en LinkedIn Lead Ads
5 redenen waarom LinkedIn Advertising werkt
Helpen likes op Facebook uw business vooruit?
De beste tips voor een succesvolle Facebook Advertising campagne
Wilt u specifieke doelgroepen bereiken? Probeer Facebook Advertising
Hoe zet u Facebook het beste in voor acquisitie?
Hoe kunt u nog relevanter adverteren binnen Google
De belangrijkste recente updates in Google Adwords
Aspecten die elk bedrijf over Google Adwords zou moeten weten
Heeft Google Adwords effect op resultaten binnen SEO?
Praktische Google Adwords tips voor B2B ondernemers

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online