arrow_drop_up arrow_drop_down

Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.

Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

Facebook Zakelijk

Facebook zakelijk gebruiken in enkele stappen

Je wilt Facebook zakelijk gebruiken? Dat is een verstandige beslissing en bovendien helemaal niet moeilijk om uit te voeren. Met behulp van de onderstaande stappen beschik je zeer snel over een zakelijk Facebook profiel, of te wel: een Facebook bedrijfspagina. Een Facebook bedrijfspagina is een uitstekende manier om de naamsbekendheid van jouw bedrijf verder te vergroten, net als het aanmaken van een LinkedIn bedrijfspagina of Instagram account.

Facebook zakelijk gebruiken: niet op je eigen profiel

Een waarschuwing vooraf: wil je Facebook zakelijk gebruiken, doe dit dan op de juiste wijze. Niemand van je vrienden en connecties op je persoonlijke profiel wil namelijk worden gespamd met al jouw bedrijfsmatige of professionele updates. Scheid privé en zakelijk. Er zijn niet voor niets speciale Facebook bedrijfspagina’s.

Een bedrijfspagina aanmaken

Facebook zakelijk inzetten begint met het aanmaken van een een bedrijfspagina. Om Facebook zakelijk te gebruiken, heb je altijd een prive account nodig. Zoals wij net schreven is het niet verstandig om je privé profiel ook zakelijk te gebruiken, maar dit profiel heb je nodig omdat een bedrijfspagina altijd gekoppeld is aan een beheerder.

Op de hoofdpagina van je account kun je linksonder in het menu een bedrijfspagina aanmaken. Vervolgens doorloop je enkele stappen en heb je binnen een paar minuten je bedrijfspagina online en kun je Facebook zakelijk gebruiken.

Facebook zakelijk account

Hier maak je een Facebook bedrijfspagina aan

De benodigde informatie

Voordat je Facebook zakelijk kunt gebruiken, is het zaak om enkele essentiële onderdelen in te vullen. Zo moet je bepalen wat voor type bedrijfspagina je nodig hebt. Tot voorkort had je hier veel verschillende mogelijkheden, maar Facebook heeft dit inmiddels teruggebracht tot twee verschillende soorten pagina’s: voor bedrijven en voor personen. Wil je jezelf als influencer of bekende persoon promoten, dan kies je voor het tweede. Wil je een pagina aanmaken voor een bedrijf, in wat voor vorm dan ook, dan kies je de eerste optie.

Wanneer je een bedrijfspagina selecteert, dien je vervolgens aan te geven in welke sector je opereert. Niet elke sector of branche is specifiek genoemd. Staat jouw exacte branche er niet tussen, kies dan de meest relevante. Ben je bijvoorbeeld een ontruimingsbedrijf, dan zul je moeten kiezen voor verhuisbedrijf of schoonmaakbedrijf. Maak je echter geen zorgen: op je bedrijfspagina krijg je alle gelegenheid om mensen duidelijk te maken wie je bent en wat je doet.

Het invullen van de benodigde informatie bestaat onder andere uit het maken van de “over” pagina, het uploaden van een profielfoto en coverfoto, plaatsen van adres- en contactgegevens en openingstijden en het maken van een call to action button. Met deze knop, die prominent op je profiel wordt weergegeven, kun je bezoekers met een klik een gewenste actie uit laten voeren, zoals contact opnemen of een offerte aanvragen. Zorg er bij alle onderdelen voor dat je volledige informatie geeft en dat je dit aantrekkelijk presenteert. Je bedrijfspagina is je visitekaartje. Hanteer een duidelijke stijl en strategie en zorg ook in je foto’s voor herkenbaarheid.

Je bent na het doorlopen van deze stappen klaar om Facebook zakelijk te gebruiken.

Wil jij optimaal Facebook zakelijk gebruiken?

Wil je optimaal Facebook zakelijk gebruiken en het maximale uit de mogelijkheden halen? Dan hebben wij ook tips voor je Facebook bedrijfspagina voor je. Met behulp van deze tips zul je leren hoe je jouw bereik kunt maximaliseren en kunt zorgen voor conversies en leads.

Nooit vergeten: het kost tijd en moeite

Facebook zakelijk gebruiken vergt tijd en moeite. Wie denkt dat je er met het aanmaken van een zakelijke Facebook pagina al bent, komt bedrogen uit. Bereik heb je niet zomaar, en bereik staat aan de basis van alles. Je zult onder andere regelmatig moeten zorgen voor goede nieuwe content en de interactie met volgers aan moeten gaan om te kunnen scoren. Ben je consequent in je aanpak en geef je jouw FB bedrijfspagina de aandacht die deze verdient, dan zul je zeker na verloop van tijd de vruchten van je inspanningen gaan plukken.

Reactie plaatsen