Social Media updates april 2015

Voor wat betreft het aantal sociale media updates was april een betrekkelijk rustige maand. Maar de updates die doorgevoerd werden waren wel belangrijk. Hieronder vind je de meest recente sociale media updates die in april 2015 plaatsvonden.

Facebook

Facebook Advertising
Facebook voerde twee grote veranderingen door in haar berichten services. Ten eerste werd de nieuwe Hello app geïntroduceerd. De app is gemaakt door het Messenger team van Facebook en zorgt ervoor dat je vanaf nu kunt zien wie er belt. Daarnaast kun je ongewenste bellers blokkeren en is het mogelijk om op personen en plaatsen te zoeken. De tweede vernieuwing in Messenger is, dat je nu ook kunt videobellen in de applicatie, zodat je elkaar dus ook kunt zien tijdens de gesprekken.
 
Ook nieuw bij Facebook is Riff. Middels dit nieuwe project kun je samen met je vrienden video’s maken. De procedure verloopt erg eenvoudig: maak een video, koppel er een hashtag aan en upload deze naar Facebook. Vanaf dat moment kunnen je vrienden de beelden bekijken, er eventueel nieuw beeldmateriaal aan toevoegen en het volledige project vervolgens weer delen met hun vrienden.

Instagram

Instagram Marketing
Instagram heeft drie nieuwe filters aan haar collectie toegevoegd: Lark, Reyes en Juno. Alle drie de filters zorgen er op moderne, subtiele en fraaie wijze voor dat je foto’s een opwaardering ondergaan door ze onder andere lichter van kleur te maken. Lark zorgt ervoor dat rode kleuren minder fel in beeld verschijnen, terwijl de kleuren blauw en groen juist een extra ’boost’ krijgen. Hierdoor komen landschappen levendiger over op foto’s.  Reyes legt een stoffig antiek filter over je afbeeldingen, terwijl Juno de koude kleuren in een plaatje groeniger maakt, de warme kleuren er meer uit laat springen en al het wit extra glans geeft. Hierdoor ontstaat een zeer levendig effect op foto’s waarop mensen te zien zijn.

Twitter

Twitter
Twitter test de toevoeging van promotionele tweets in de timelines van gebruikers. Het is niet de bedoeling dat de advertenties een eenheid vormen met andere content. De getoonde advertenties zijn duidelijk te herkennen aan een onderbrekingsmarkering in de berichtenstroom. Daarnaast verschijnt het label ’suggested by Twitter’ in beeld.
Twitter heeft een belangrijke stap gezet om haar eigen big data business te versterken door de gegevensstroom richting derden flink te beperken. In het verleden kon een ieder die dat wilde onbeperkt grasduinen in de ongefilterde stroom van tweets en alle daarbij behorende metadata. Het data-analyseteam van Twitter heeft aangekondigd dat eerder gemaakte afspraken met derden over het gebruik van de ruwe data zullen worden beëindigd.

Pinterest

Pinterest
Buffer is officieel partner geworden van Pinterest. Hierdoor wordt het nog eenvoudiger om consequent to pinnen. Een ieder die een Buffer account heeft kan nieuwe postings naar Pinterest voortaan inplannen.
Meer informatie over Social Media? Neem vrijblijvend contact op met Intelligent Online
 
 
 

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies