arrow_drop_up arrow_drop_down

Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.

Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

6 SEO Kansen die je als zorgorganisatie niet wil laten liggen

Deze 6 SEO kansen die je als zorgorganisatie niet wilt laten liggen zorgen in meerdere opzichten voor een flinke boost. Allereerst natuurlijk voor je SEO zelf. Deze kansen zorgen er immers voor dat je beter gevonden zult gaan worden. Echter: je zet jezelf hiermee als organisatie ook nog beter op de kaart en bedient geïnteresseerden nog beter.

1. Geef antwoord op de vragen van je doelgroep

Als zorgorganisatie kun je een belangrijke taak vervullen voor mensen en dat is betrouwbare informatie verschaffen. Mensen gebruiken het internet veelvuldig om vragen te stellen over de zorg en zorgorganisaties. Antwoorden zijn er op talloze plekken te vinden, alleen zijn deze antwoorden lang niet altijd even betrouwbaar of volledig.

Mensen horen antwoorden het liefste direct uit de bron. Als zorgorganisatie ben je de bron. Door in te spelen op de zoekbehoefte van de doelgroep, kun je ontzettend veel verkeer genereren. Onderzoek welke vragen er in de zoekmachine gesteld worden. Hiervoor kun je bijvoorbeeld de Google Keyword tool gebruiken. Deze vertelt je hoeveel zoekvolume er is op de onderwerpen die je invoert.

2. Het draait niet om je organisatie, maar om wat je te bieden hebt

Veel zorgorganisaties maken de “fout”, als het zo genoemd mag worden, om alles te proberen te vertellen over de organisatie. Waar zij onderdeel van zijn, hoe de structuur eruit ziet, welke processen er spelen, uit welke afdelingen de organisatie bestaat, etcetera. Dit is geen kerninformatie voor je bezoeker. Je bezoeker is namelijk je doelgroep; je potentiële klant of vertegenwoordiger/belanghebbende.

Richt je daarom ook op deze klant. Denk als je klant. Wat wil iemand nu echt weten van je organisatie? Is dat hoe de managementstructuur in elkaar steekt, of is dat welk verschil je kunt maken in de levens van de mensen die behoefte hebben aan je diensten?

3. Zoek de juiste connecties

Linkbuidling is en blijft belangrijk voor goede seo. Een kans die veel zorgorganisaties laten liggen, is linkbuilding. Linkbuidling kan lastig zijn, maar als zorgorganisatie heb je iets dat andere mensen graag willen: kennis en informatie. Zorg ervoor dat deze op meerdere plekken zichtbaar is en laat andere partijen naar je verwijzen. Neem contact op met partijen in jouw umfelt en kijk wat je voor elkaar kunt betekenen. Er zullen zeer veel zorg gerelateerde websites zijn die naar jou willen linken, maar dan moet je jezelf wel onder de aandacht brengen.

4. Wees social

Er zijn activiteiten die je kunt ondernemen die direct de SEO van je website beinvloeden en er zijn acties die indirect je autoriteit versterken. Social media zijn niet direct van grote invloed op je SEO, maar wanneer je sociaal actief bent, zul je wel beter gevonden worden. Social media hebben immers enorme autoriteit in de zoekmachine. Hier zal jouw site ook van profiteren, omdat mensen die je via social media leren kennen, vaak meer informatie willen lezen op je site. Bovendien brengt social media je veel directer in contact met je doelgroep dan welk ander platform of medium dan ook.

5. Analyseer

Elke zorgorganisatie heeft het druk genoeg. Toch is deze tip een van de eenvoudigst te fixen SEO kansen die je als zorgorganisatie laat liggen. Er ligt namelijk een schat aan data op je te wachten. Analyseer je de traffic van je website wel? Door dit te doen, leer je jouw bezoeker (en dus je doelgroep) nog beter kennen. Speel in op de learnings en bouw stap voor stap aan meer bezoek.

6. Maak gebruik van de interne resources

Je website wordt vaak beheerd door een externe partij en content (als die al wordt geproduceerd) wordt vaak verzorgd door een enkel persoon, of hooguit enkele personen binnen de organisatie. Binnen de organisatie zijn echter nog veel meer resources aanwezig. Denk eens aan werknemers en de verhalen die zij kunnen vertellen over hun beroep. Door hen bij de website te betrekken en te laten bloggen, krijg je een schat aan nieuwe en gevarieerde content.

Reactie plaatsen