arrow_drop_up arrow_drop_down

Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.

Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

Op deze manier haal je conversie uit populaire seo keywords

Waarom maak je gebruik van seo? Om meer bezoek te genereren, uiteraard, maar uiteindelijk doe je dit omdat je meer omzet wilt genereren en meer winst wilt boeken, toch? Om dit te realiseren is conversie belangrijk. Wat is conversie? Veel mensen denken automatisch aan een aankoop of iets wat direct in geld te waarderen is. Dat hoeft echter niet zo te zijn. Een conversie is een voltooiing van een voor jou waardevolle actie door je bezoeker.

Derhalve kan een conversie van alles zijn: een aankoop, het sturen van een mail, invullen van een formulier of downloaden van een document. Wat je conversie ook is: je wilt het percentage conversies altijd hoger krijgen, toch? Wij geven je tips om dit te bewerkstelligen. Op deze manier haal je conversie uit populaire seo keywords.

Je zult het beter moeten doen dan de concurrentie

Betere website dan je concurrent

Je hoopt natuurlijk dat wij komen met een kant en klare manier en tegen je kunnen zeggen: zo haal je conversie uit populaire seo keywords. Was het maar zo eenvoudig. In dat geval zou iedereen de richtlijnen volgen en keihard scoren. Dat is meteen een paradox, want als iedereen het goed zou doen, zouden er toch nog winnaars en verliezers zijn. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat onder een bepaalde groep klanten iedereen meer resultaat kan halen.

Enfin: het is natuurlijk prima mogelijk om conversie te halen uit populaire seo keywords, maar deze keywords zijn niet voor niets populair. Het betekent dat men over het algemeen van mening is dat er op deze keywords goede conversies te behalen zijn. Wil jij ook optimaliseren op deze keywords en daarmee proberen conversies te halen, dan zul je met iets goeds moeten komen.

Met andere woorden: je zult het beter moeten doen dan de concurrentie. Uiteindelijk liegen de cijfers niet. Je kunt er zelf nog zo van overtuigd zijn dat jij de beste partij bent: wanneer mensen keer op keer bij de concurrent uitkomen en bij hen de door jou zo vurig gewenste conversie uitvoeren, dan is dat toch een teken dat de concurrent het beter doet dan jij. Dat hoeft niet direct te betekenen dat jouw concurrent ook een beter product of een betere dienst heeft; deze weet zijn of haar product of dienst alleen beter te verkopen.

Leer jezelf verkopen

Wil je meer conversie halen uit populaire seo keywords, dan is kwaliteit alleen niet voldoende. Je zult jezelf moeten verkopen. Om een conversie binnen te halen, zul je een potentiële klant moeten overtuigen. Zeker als het conversie uit populaire seo keywords betreft. Meerdere partijen zullen strijden om de gunsten van een selecte groep klanten. Jij wilt zorgen dat jij in de meeste gevallen als winnaar uit de bus komt en dat de conversie jou gegund wordt.

Jezelf goed verkopen dus, maar wat betekent dit eigenlijk? Je bezoeker het gevoel geven dat jij de best mogelijke partij bent om de conversie bij uit te voeren. Of dit lukt, is natuurlijk van veel factoren afhankelijk. Je kunt jezelf een flink aantal vragen stellen om te checken of je een goede basis hebt. Waar bestaat die goede basis uit? Authenticiteit, uitstraling, overtuigingskracht, een positieve indruk, professionaliteit, een goede propositie: noem het maar op.

Denk in elk geval aan de volgende zaken:

  • Een goede website
  • Een duidelijke omschrijving van je USP
  • Wees klantgericht en vertel welke oplossing je de klant biedt
  • Betrouwbaarheid is van cruciaal belang
  • Wees helder over voorwaarden
  • Wees open, transparant en benaderbaar
  • Werk aan je pitch

Het populairste keyword….. is niet altijd het beste keyword

Beste keyword SEO

Wil je conversie uit populaire seo keywords halen? Dat is logisch, maar waarom zijn deze keywords eigenlijk populair. Het populairste keyword hoeft namelijk niet altijd het best converterende, meest relevante of meest geschikte keyword te zijn.

Het kan heel goed zijn dat keyword A een zoekvolume heeft van 10.000, wat dus betekent dat er gemiddeld maandelijks 10.000 mensen zoeken op dit keyword. Misschien heeft keyword B een zoekvolume van slechts 3.000. Je denkt dan wellicht automatisch dat keyword B minder geschikt is, maar is dat wel zo? Naast het absolute zoekvolume (vaak leidend voor de populariteit), is de conversieratio belangrijk. Als zoekwoord A een conversieratio van 0,4% heeft en keyword B een zoekwoordratio van 2,8%, dan leveren de 10.000 bezoekers van zoekwoord A je 40 conversies op, maar de 3.000 bezoekers van zoekwoord B zullen goed zijn voor 84 conversies: meer dan het dubbele.

Een andere factor om naar te kijken, is de conversiewaarde. Als het populairdere keyword zorgt voor meer conversies, laten we zeggen 100 per maand en een gemiddelde conversiewaarde kent van 58 euro: heb je dan liever deze conversies, of een keyword met 70 conversies per maand en een gemiddelde conversiewaarde van 96 euro? In het tweede scenario draai je toch echt meer omzet….

Dit zijn zeer moeilijke factoren om te achterhalen, dus probeer altijd te testen met verschillende keywords. Google Analytics biedt zeer uitgebreide mogelijkheden voor taggen, zodat er conversiewaarden aan verschillende keywords kunnen worden gehangen.

Lukt het echt niet? Richt je op andere keywords

Natuurlijk wil je conversie uit populaire seo keywords halen, maar wat nu als dit echt niet lukt? Wat nu als ondanks alle verwoede pogingen het gewenste aantal conversies uitblijft? Misschien ben je te ambitieus of te optimistisch geweest. Ligt dit aan je kwaliteit? Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Misschien is de concurrentie gewoon te hevig, of is zo’n populair keyword helemaal geen goede keuze als je een hoge conversie wilt halen.

Richt je in dat geval misschien op minder populaire keywords. Daar waar minder honden vechten om hetzelfde bod, valt misschien meer voordeel te halen. Als resultaten uitblijven, blijf dan niet koppig volhouden. Raadpleeg data, kijk wat concurrenten doen en wees niet bang om te experimenteren en te veranderen wanneer de gewenste resultaten uitblijven. Misschien liggen er nog andere keywords voor je klaar om autoriteit op te pakken, of misschien kun jij je beter richten op keywords die nog niet tot de populairste behoren, maar die wel sterk aan populariteit aan het winnen zijn.

Reactie plaatsen