arrow_drop_up arrow_drop_down

Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.

Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

Scoor lokaal met deze tips voor local seo

Gevonden worden is natuurlijk een ding; gevonden worden door de juiste bezoekers, is het allermooiste. Lang niet iedereen heeft een breed werk- of servicegebied. Voor sommige bedrijven is juist lokaal gevonden worden het allerbelangrijkste. Daarom geven wij je deze tips voor local seo zodat je optimaal gevonden kunt worden door je belangrijkste doelgroep: klanten bij jou in de buurt.

Uiteraard geldt ook voor lokale seo dat de basisprincipes, dus de algemene seo, in orde dient te zijn voor een maximaal resultaat. Toch zijn er gerichte stappen die je kunt nemen om je lokale seo autoriteit te versterken. Hier komen ze.

Begin met een Google my business vermelding

Een lijst met tips voor local seo kan niet anders dan beginnen met een Google mijn bedrijf vermelding. Dit is de eerste stap op weg naar de best mogelijke lokale seo autoriteit. Deze bedrijfsvermelding is gratis en wordt door Google gebruikt in de eigen services. Deze vermelding kan met een aparte snippet worden vertoond, zodat bijvoorbeeld je belangrijkste informatie, contactgegevens en openingstijden direct worden getoond.

De grote kracht schuilt ‘m natuurlijk in lokale autoriteit. Niet alleen in de reguliere zoekfunctie, maar ook in Google maps. Wanneer er wordt gezocht met een voor jou relevante zoekopdracht zal jouw Google mijn bedrijf vermelding in de basis voorrang krijgen boven die van een concurrent die verder weg van de gebruiker is gevestigd.

Google my business

Je lokale kracht versterken? Verzamel reviews

Met Google mijn bedrijf kun je ook reviews verzamelen en wij raden je met klem aan om dit te doen. De mening van gebruikers weegt namelijk zwaar in je ranking. Hoe meer reviews je hebt (en hoe beter deze uiteraard zijn), hoe sterker jouw lokale autoriteit zal zijn.

Google reviews

Verwerk belangrijke lokale info in je teksten

De zoekmachine kan dus veel doen voor jouw lokaliteit, maar er zijn nog meer tips voor local seo die wij je willen geven. Je kunt namelijk zelf ook veel doen. Verwerk de voor jou belangrijkste plaatsen en werkgebieden bijvoorbeeld in je teksten.

Je hoeft echt niet voor elk klein plaatsje een aparte tekst te maken, of deze überhaupt op te nemen: Google kent zijn topografie. Maar heb je bijvoorbeeld een timmerbedrijf in Rotterdam en werk je in de regio, dan is het goed om bij je diensten te vermelden dat je werkt in bijvoorbeeld Rotterdam, Den Haag en Gouda. Zorg ervoor dat je jouw locatie-info ook verwerkt in je descriptions en titels.

Geef altijd je contactinformatie een duidelijke plek op je pagina

Dit is misschien wel de simpelste tip voor local seo, maar eentje die desondanks geregeld wordt vergeten: geef je contactinformatie een prominente plek op je website. Zorgt dat de zoekmachine deze informatie kan crawlen. Wanneer Google weet waar jij je bevindt, zal dit automatisch een rol spelen in je lokale autoriteit en bij lokale zoekopdrachten.

Contactinformatie pagina

Bouw meer lokale autoriteit op

Een goede manier om meer lokale autoriteit op te bouwen, is door gebruik te maken van de lokale autoriteit van anderen. Dit punt mag absoluut niet ontbreken in onze tips voor local seo, want je kunt hier snel en eenvoudig lokale winst mee behalen. Meld je website aan bij regiogidsen, zorg dat je publicaties hebt op relevante sites die eveneens in de regio werken. Dit soort dingen versterken je lokale autoriteit omdat andere lokale partijen naar jou doorverwijzen.

Maak gericht lokale content

Lokale content SEO

Door content te maken, versterk je jouw positie. Dat is een algemeen bekend feit. Waarom zou jij je dan niet richten op lokale content? Stem de uitingen omtrent je producten en diensten af op het lokale speelveld, ook bijvoorbeeld op social media. Zo zul je potentiële klanten in jouw werkgebied nog eenvoudiger en doeltreffender weten te bereiken.

 

 

Reactie plaatsen