arrow_drop_up arrow_drop_down

Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.

Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

Zo verbeter je je bestaande content voor SEO

Zo verbeter je je content voor SEO: dat is wat je leert in dit artikel. Heb je voldoende content, maar vallen de bezoekerscijfers tegen?  Geef dan niet op: er zijn namelijk dingen die je kunt doen om de vindbaarheid hiervan te verbeteren. Geeft dus niet direct op wanneer je content niet scoort, maar kijk eerst naar de punten om deze te verbeteren. Vaak zul je zien dat het ‘m in relatief kleine dingen zit. Of althans: dingen die je met wat onderzoek goed zelf kunt verbeteren.

Zo verbeter je je content voor SEO: de checklist

Wil je jouw content verbeteren voor SEO, dan kun je de onderstaande checklist gebruiken. Deze lijst bevat de meest voorkomende oorzaken van een slechte indicatie. Kun je na het checken hiervan bij elk onderdeel een vinkje zetten, dan ligt het in elk geval niet aan de content zelf.

Wordt je content wel geïndexeerd?

Het klinkt haast te gek voor woorden, maar je zult verbaasd staan over hoe vaak content helemaal niet geïndexeerd wordt omdat – zonder dat je dit weet – zoekmachines wordt verteld om de content niet te indexeren. Wanneer dit verzoek wordt gemaakt, wordt je content 9 van de 10 keer ook niet geïndexeerd. Het kan dus zomaar zijn dat je qua SEO alles goed doet, maar dat je content simpelweg niet in de zoekmachine te vinden is. Check of je content niet als “noindex” is gemarkeerd.

Schrijf je wel over de juiste onderwerpen?

Vindbaar zijn, is in sommige opzichten een zeer eenvoudig spelletje. De basisregel: als er op jouw content niet wordt gezocht, zul je ook geen bezoekers aantrekken. Je kunt nog zo’n sterk verhaal neerzetten; als dit gaat over een onderwerp waar geen zoekvolume op is, dan is het onmogelijk om goed vindbaar te zijn.

Het kan natuurlijk zo zijn dat je iets geschreven hebt over een onderwerp met weinig zoekvolume. Dat is jammer. Betekent dit dat je het artikel maar in de prullenbak moet gooien? Zeker niet. Kijk eerst of je kunt optimaliseren op zoektermen waarom meer wordt gezocht. Maak gebruik van de Google Keyword tool om te achterhalen wat populaire zoektermen zijn. Het kan zomaar zijn dat er op een synoniem van het door jou gekozen onderwerp wel tien keer meer zoekvolume is. Dat betekent dat je jouw tekst relatief eenvoudig aan kunt passen.

Hoe goed leesbaar is je tekst?

SEO kent verschillende aspecten. Een van die aspecten is dat leesbaarheid een grote invloed heeft op je ranking. De zoekmachine let sterk op hoe jouw teksten geschreven zijn. Zijn deze goed leesbaar voor bezoekers? Indien dit niet het geval is, doe je er verstandig aan om je teksten te herschrijven. Waarom? Bezoekers haken af op slecht leesbare teksten en bezoekers die afhaken, zijn schadelijk voor je SEO. Gebruik korte zinnen. Maak je gebruik van WordPress, dan kun je de Yoast SEO tool installeren. Deze controleert automatisch de leesbaarheid. Je kunt deze zelf ook controleren door je tekst in te voeren in een tool die gebruikt maakt van de Flesch score; de standaard om de leesbaarheid van teksten te meten.

Reactie plaatsen