arrow_drop_up arrow_drop_down

Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.

Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

SEO Scan: Check de optimalisatie van je website

Steek je tijd in de optimalisatie van je website, dan wil je natuurlijk ook weten of alle tijd en moeite die je hierin steekt ook hun vruchten afwerpen en dat kan met een seo scan. Wellicht zie je dit al aan de prestaties van je website: aan je bezoekersaantallen of de interactie die mensen op je site hebben. Dat vertelt je echter nog niet in hoeverre de optimalisatie van je website helemaal in orde is. Wat gaat goed en wat niet? Waar liggen nog kansen en wat is iets dat je direct aan moet pakken? Met een seo scan kom je hierachter.

De optimalisatie van je website checken op zeer veel punten

Zelfs als je zeer veel ervaring hebt met seo, kun je niet alles over je site met zekerheid zeggen. Seo bestaat uit zoveel componenten dat het vrijwel onmogelijk is om deze allemaal bij te houden. Je kunt ongetwijfeld zelf inschatten of je op je pagina’s bijvoorbeeld de juiste keyword density hanteert en ook kun je zien of je website responsive is en dus optimaal wordt weergegeven op je smartphone. Maar hoe weet je bijvoorbeeld op welke keywords je echt scoort? Hoe zie je hoeveel backlinks jouw website heeft? Dit en meer komt naar voren in een seo scan.

De optimalisatie van je website kun je laten checken op letterlijk meer dan honderd punten. Je kunt zelf een seo scan uitvoeren, maar het nadeel is dat je vaak moet betalen voor het gebruik van deze tools. Indien je geen abonnement afsluit, kun je hier vaak geen gebruik van maken, of wordt de echt waardevolle informatie achtergehouden.

Veel seo bureaus kunnen je helpen met een check van je website optimalisatie. Dat is zeker waardevol, want de inzichten die je vergaart, zullen je al helpen om je site nog beter te optimaliseren. Sommige verbeterpunten die naar voren komen, zul je zelf namelijk kunnen doorvoeren.

Een optimalisatie kent altijd twee componenten

Grof genomen kent een optimalisatie altijd twee componenten: een technische kant en een tekstuele kant. Het een kan niet zonder het ander. Een technisch goed geoptimaliseerde website behaalt zijn ware potentieel niet zonder de juiste teksten en zelfs de beste teksten zullen niet goed vindbaar worden als de techniek van de website niet optimaal is.

Een check van de optimalisatie van je website brengt belangrijke punten naar voren, zoals de laadtijd van je pagina, hoe de zoekmachine je pagina’s indexeert, of je waardevolle backlinks krijgt en of je teksten zo optimaal zijn als je denkt. Het investeren in een seo scan kan dan ook zeker de moeite waard zijn. Aan werkelijk elke site kan wel iets verbeterd worden, hoe klein dan ook. Heb je nog nooit een optimalisatie check gedaan, dan is de kans groot dat je al snel enkele quick fixes gepresenteerd krijgt.

Zo’n check is dus bijna altijd wel zijn geld waard. Ook al is het maar om de bevestiging te krijgen dat je op het gebied van zoekmachineoptimalisatie goed bezig bent.

Reactie plaatsen