arrow_drop_up arrow_drop_down

Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.

Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

SEO verbeteren in 6 stappen

Door SEO te verbeteren is het mogelijk om met jouw website bovenaan de resultaten in de diverse zoekmachines te komen. Dat is belangrijk, want SEO is een relatief voordelige manier om extra bezoekers op je website te krijgen. Het verbeteren van de SEO resultaten is evenwel niet eenvoudig, want er zijn diverse factoren die een rol spelen in de bepaling van de kwaliteitsscore van jouwe website. Veel bedrijven kiezen er daarom voor slechts een fractie van de zoekmachine optimalisatie op te pakken, in plaats van het grote geheel. Wil je echt effectief Search Engine Optimalization inzetten voor een verbeterde vindbaarheid? In 6 stappen geven we een impuls aan jouw website.

SEO verbeteren in content

Bezoekers van jouw website willen geïnformeerd of geactiveerd worden. Frisse, nieuwe en unieke content helpt daarbij. Door te blijven vernieuwen zorg je ervoor dat bezoekers frequenter terugkeren op de website en zelfs overgaan tot een conversie; het uiteindelijke doel dat je hebt met de website. Onder een conversie verstaan we bijvoorbeeld een directe informatieaanvraag of het aanschaffen van jouw product of dienst. Content moet hierop worden aangepast. Door dit direct te koppelen aan producten of diensten, zorg je voor een logische structuur aan jouw website.

Zoekwoorden gebruiken

Een artikel op jouw website kan nog zo informatief zijn, maar zoekwoorden blijven essentieel om een hoge kwaliteitsscore af te dwingen. Daarom is het belangrijk om een heading te gebruiken bij alle content die je op de website plaatst.
• H1: De titel van het artikel met een gericht zoekwoord
• H2: Het tussenkopje, waarbij met name de eerste opnieuw het zoekwoord moet bevatten
• H3: een zogenaamde sub, waarin een kleiner element van het tussenkopje wordt besproken
Zoekwoorden matchen is daarnaast nog beter! Richt je jezelf met jouw bedrijf op een specifieke doelgroep of locatie, zoals Amsterdam of Gelderland, dan is het verstandig om jouw product of dienst te koppelen met de locatie. Kies voor ‘marketing Amsterdam’ of ‘Kledingwinkel Gelderland’ om een doelgroep direct te bereiken met unieke content. De zoekwoorden match wordt door de zoekmachine opgepikt en dat zorgt voor relevante bezoekers op jouw website.

Een uniek design

SEO verbeteren kan eveneens met een uniek design. Heb je met jouw website gekozen voor een bepaald CMS-systeem, kijk dan wat er mogelijk is in vormen van design en toepassingen. Zorg er bij content bijvoorbeeld voor dat je relevante infographics gebruikt en kies voor waardevolle filmpjes om de boodschap van een tekst beter over te brengen. Een uniek design met een verrassend goed overzicht zorgt voor een verbetering in de gebruiksvriendelijkheid van de website én een hogere kwaliteitsscore in de zoekmachines.

Communicatie en interactie

Wil je op jouw website SEO verbeteren, dan behoor je diverse mogelijkheden te geven tot communicatie en interactie met de bezoekers. Steeds vaker bezoeken we websites, waarbij we rechtsonder direct een tekstballon krijgen te zien met ‘Welkom! Als je vragen hebt, stel ze dan gerust’. Iets in die trant geeft jouw bezoeker direct het idee dat je op persoonlijk niveau met ze kunt spreken. Ook op andere plekken is interactie echter mogelijk. Houd je een eigen column of blog met unieke content bij, geef de bezoeker dan de mogelijkheid om hierop te reageren. Interactie met de doelgroep is belangrijk voor jezelf, de bezoeker én de zoekmachine. Het zorgt namelijk voor unieke content met waarde voor jouw website. Het resultaat spreekt voor zich. Jij krijgt meer informatie van de potentiële klant en de zoekmachine kent een hogere kwaliteitsscore toe aan jouw website.

Een veilige website

Het internet is een mooie uitvinding, maar het brengt ook risico’s met zich mee. Hoe weten bezoekers of ze op een betrouwbare website aan het surfen zijn? Voor Google is dit eveneens van belang, want ook zij willen geen onbetrouwbare websites op een relevante plek vertonen, aangezien dit afbreuk doet aan de betrouwbaarheid van Google zelf. Daarom is één van de vaste onderdelen binnen het SEO verbeteren de beveiliging. Denk daarbij aan een versleuteling (https) en een cookiewet die momenteel verplicht is. Het vertrouwd omgaan met persoonsgegevens zorgt er tevens voor dat bezoekers jouw website gaan vertrouwen en vaker terugkeren.

Betrouwbare informatie

Bij het verbeteren van de SEO resultaten speelt ook mee dat je correcte informatie geeft. Google is als zoekmachine steeds slimmer geworden. De bots die over jouw website komen en hier zoeken naar informatie, kunnen juist van onjuist of incorrect onderscheiden. Zo zijn er in diverse sectoren, zoals de gezondheidszorg, steeds meer penalty’s gekomen. De zogenaamde Google Medic penalty van kortgeleden heeft er bijvoorbeeld voor gezorgd dat websites in de Zorg onder een vergrootglas zijn komen te liggen. Betrouwbare informatie op basis van de dossiers van Google binnen dit topic kregen een impuls, terwijl websites met onjuiste of ontbrekende informatie juist een penalty kregen. Die penalty zorgt voor een verminderde vindbaarheid van jouw website en lagere kwaliteitsscore. Wil je SEO verbeteren, zorg er dan voor dat je de juiste informatie deelt met de bezoekers.

Zoekmachine optimalisatie is een constant proces. Natuurlijk wil je dat jouw website bovenaan de zoekresultaten in Google wordt gevonden op zoekwoorden die voor jou relevant zijn. Dit hangt evenwel af van een pakket aan elementen zoals gebruiksvriendelijkheid, snelheid, een logische structuur, unieke content, headings en meer die uiteindelijk de kwaliteitsscore van jouw website bepalen. Wil je daarom SEO verbeteren? Zorg er dan voor dat je rekening houdt met alle elementen.

Reactie plaatsen