SEO check
Door het laten uitvoeren van een SEO check kun je op basis van de uitkomsten inzicht krijgen in wat de beste manieren zijn om de concurrentie in Google te verslaan. Iedereen weet het, SEO – zoekmachine optimalisatie– is niet langer weg te werken binnen de tegenwoordig gehanteerde marketingtechnieken. Wat betreft SEO is het soms echter lastig inschatten waar je eigenlijk staat. Doe je het goed, of is er nadrukkelijk ruimte voor verbetering? Door het laten uitvoeren van een SEO check krijg je antwoorden op deze vragen, waardoor je weet wat je te doen staat om hoger in de Google ranking te komen. Want dat zorgt voor meer leads en meer omzet.
SEO moet nieuwe leads genereren
SEO moet voor nieuwe leads zorgen. Bekend gegeven is dat in ons land 95 procent van de mensen de zoektocht naar een bedrijf, een product of dienst begint in Google. Dat geldt zelfs als de consument iets offline koopt. Wie op de juiste wijze SEO toe wil passen, die moet eerst een analyse maken van de huidige situatie. Aan de hand van die analyse kunnen vervolgstappen naar een hogere positie in Google gemaakt worden. De specialisten in SEO voeren de SEO check uit en doet aan de hand van de resultaten aanbeveling hoe je daadwerkelijk kunt stijgen op de Google ladder. Daarbij zijn de elementen techniek, content en autoriteit erg belangrijk. Na de SEO check, kun je meteen aan de slag om je positie te verbeteren.
Hebben de pagina’s een logische positie binnen het raamwerk van de website
Als het gaat om de techniek van de website, dan is het belangrijk dat sprake is van een goed geïndexeerde website. Overigens is een website die teveel geïndexeerd is ook niet goed. Voorts wordt bekeken of sprake is van een veilige website en of de website geschikt is voor gebruik van mobiele apparaten. Verder wordt de snelheid bekeken en komt de codering aan bod. Ook wordt onderzocht of de server waarop de website draait in orde is. Content marketing? Tijdens de SEO check wordt met name gekeken naar het gebruik van de juiste zoekwoorden. Ook wordt gekeken of er een pagina op de website staat met geoptimaliseerde content en of je gebruik maakt van Pillar content of van content topics. Ook wordt geanalyseerd of de pagina’s een logische plaats hebben gekregen binnen het raamwerk van de website.
Ook de autoriteit van de website komt aan bod tijdens de SEO scan
De SEO scan behandelt ook de autoriteit van een website; is die voldoende afgezet tegen die van de concurrentie? Is sprake van een gezond en natuurlijk linkprofiel en hoe is de interne linkstructuur precies opgebouwd? Is je anchor text profiel goed of wat doorgeslagen met de exacte anchors? Het zijn zomaar wat zaken die duidelijk worden via een gratis SEO check. De SEO specialisten van Intelligent Online voeren graag een SEO test, zelf noemen ze het ook wel een groeicheck, voor je uit. Daarnaast is er hun kennersoog, want ze kunnen erg veel op basis van ervaring zelf al zien en hebben vervolgens ook de tools om analyses te maken die absolute duidelijkheid bieden. Zo wordt voor de snelheid bijvoorbeeld de Google’s PageSpeed Insights tool gebruikt of de GT Metrix. De specialisten die een SEO scan voor je uitvoeren, gebruiken daarnaast vaak een tool als Majestic.
Maak van bezoekers ook daadwerkelijk klanten
Steeds wordt er een eigen dashboard voor klanten geboden. Op deze plaats vind je als ondernemer alle data rondom onderwerpen als ranking, website, performance, linkprofiel en concurrentie te vinden is. Als je dan toch aan de slag gaat, kies dan ook meteen voor de conversie optimalisatie check. In dat geval worden design en content net als gebruikersdata geanalyseerd uit bijvoorbeeld Google Analytics. Ook deze check kan concrete data opleveren om meer bezoekers op je website te krijgen en om van bezoekers ook daadwerkelijk klanten te maken.
Redenen voldoende om een geheel vrijblijvende SEO test uit te laten voeren
Als je als ondernemer SEO enigszins snapt, maar bijvoorbeeld erg nieuwsgierig bent naar het linkprofiel van je concurrenten, vraag dan aan de specialist naar precies deze analyse, want dit kan ook voor je uitgevoerd worden. Een dergelijke check naar de kansen en risico’s bieden je inzichten in hoe je van risico’s kansen maakt en leren je waar de kansen specifiek zitten met betrekking tot deze linkprofielen. Uiteraard heb je aan alleen een check met resultaten niet zo heel erg veel. Je wilt immers iets met de gegevens doen. Ook dan ben je bij Intelligent Online aan het juiste adres. Als geen ander kunnen deze specialisten de data omzetten in een concreet werkplan. Redenen voldoende dus om een geheel vrijblijvende SEO check uit te laten voeren.