Een goede vindbaarheid met deze seo checklist

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Iedereen wil goed gevonden worden met zijn of haar website. Dan zijn er tal van zaken die je kunt ondernemen. Sommige dingen zijn eenvoudig, andere dingen zijn wat lastiger. Met de punten die in deze seo checklist omschreven staan, zorg je eenvoudig voor een goede basis. Deze punten zijn eigenlijk de minimale vereisten waar je site aan moet voldoen om kans te maken op een goede indexatie. Verwerk je de punten uit deze seo checklist goed, dan leg je een zeer, zeer solide fundament.

Heb je een snelle server?

Laadtijd voor jouw website is van cruciaal belang. Daarom is dit punt ook het eerste punt op onze seo checklist. Je kunt alles nog zo goed doen, als je een langzame website hebt, ben je zo goed als kansloos voor een optimale indexering. Zorg dus dat je website draait bij een betrouwbare host met een goede snelheid en hoge uptime.

Gebruik je https?

Https is een protocol voor een veilige verbinding. Het zal je niet verbazen: online veiligheid heeft tegenwoordig topprioriteit. Wat geldt voor de snelheid van je server, geldt ook voor de https-verbinding: zonder wordt een goede positie in de zoekmachine verschrikkelijk moeilijk.

Is je website mobielvriendelijk?

Sinds 2017 verwerkt Google meer zoekopdrachten die gedaan worden vanaf een mobiel device dan vanaf computers. Het resultaat? Google kijkt voor je ranking eerst naar je mobiele website. Heb je dus nog geen mobiele website of is deze verre van optimaal? Ga hier dan eerst mee aan de slag. Niet voor niets staat dit punt zo hoog op onze seo checklist. Het is een van je eerste prioriteiten.

Hoe is het met je content gesteld?

Dit is het eerste niet-technische punt van de seo checklist, maar daarom niet minder van belang. Sterker nog: dit is waar het voor een heel groot gedeelte om draait. Heb je jouw content goed verzorgd? Zorg voor duidelijke teksten die geschreven zijn voor je doelgroep. Natuurlijk houd je rekening met belangrijke seo-factoren, maar ga je teksten niet overoptimaliseren: wees to the point en zorg ervoor dat je teksten een vraag van de doelgroep beantwoorden of voorzien in een behoefte.

Check de opbouw van je website en pagina’s

Om kans te maken op een goede positie in de zoekresultaten, is het verstandig om je website op de juiste manier in te delen en je pagina’s op een correcte manier op te bouwen:

  • Zorg voor een duidelijke homepagetitel
  • Gebruik een eenvoudige url-structuur
  • Gebruik een unieke titel voor elke pagina
  • Maak gebruik van H2 en H3 tussenkoppen
  • Geef elke pagina een goede meta description

Vergaar je kwalitatieve links?

Dit is wellicht een wat lastiger punt van deze seo checklist, vooral voor beginnende websites. Desalniettemin is het iets waar je zeer veel voordeel uit kunt halen: kwalitatieve links. Verzorg goede, relevante links op jouw eigen pagina’s (hetzij naar andere pagina’s, hetzij naar externe sites) en probeer ook kwalitatieve inkomende links te genereren. Met behulp van bijvoorbeeld gastblogs kun je hiervoor zorgen.

Een seo checklist voor meer geavanceerde technieken

Heb je de bovenstaande punten allemaal correct doorgevoerd? Dan kun jij je richten op wat meer geavanceerde technieken. Maak bijvoorbeeld gebruik van caching en minification om je pagina’s nog lichter en sneller te maken en gebruik CDN-servers om je content vanuit verschillende bronnen te kunnen laden.

Ben je al aangemeld op Google mijn bedrijf?

Een van de grootste quick wins op deze seo checklist: meld je bedrijf aan bij Google mijn bedrijf. Deze gratis bedrijfsvermelding wordt door Google gebruikt voor diensten zoals Google maps en jouw essentiële bedrijfsinformatie wordt getoond aan mensen in de buurt van jouw bedrijf wanneer ze een relevante zoekopdracht uitvoeren.
 

 
 
 

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Gerelateerde artikelen

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online