Uw website bovenaan in Google krijgen is voor iedere onderneming een essentiële vraag. Hoe hoger uw website immers in de zoekresultaten van Google staat, des te meer potentiële bezoekers met uw bedrijf in aanraking komen. Dit zorgt voor nieuwe klanten, meer winst en een betere omzet. Aangezien het internet tegenwoordig het voornaamste kanaal is voor marketing, kunt u het zich simpelweg niet veroorloven om over geen perfecte Google score te beschikken.
Hoe zorgt u er echter voor dat u bovenaan in Google staat? Dit is zeker geen eenvoudige opgave. Er is geen simpele truc om ervoor te zorgen dat uw bedrijf meteen overal bovenaan in Google staat. Slechts een geleidelijk proces leidt tot optimale marketing resultaten. Kennis van SEA (adverteren met Google Adwords) en SEO (zoekmachine optimalisatie) is hierbij een must. Natuurlijk is het mogelijk om met Google Ads adverteren meteen bovenaan te staan bij de Google zoekresultaten, maar verstandiger is het om ook in te zetten op de organische vindbaarheid van uw onderneming.
Aan de hand van de onderstaande tips zorgt u ervoor dat uw website beter vindbaar is bij Google. Liever niet zelf aan de knoppen draaien, maar wel de optimale online marketing voor uw onderneming? Schakel dan Intelligent Online in. Al jarenlang beschikken wij over de expertise om hoog te scoren in de Google zoekmachine.
Meteen hoog in Google Ads komen met onderstaande tips
Uiteraard kunt u betalen om met advertenties hoog in Google te komen. Het is echter ook mogelijk om gratis betere resultaten te bereiken. Dit is geen gemakkelijk proces dat direct tot de gewenste uitkomst leidt. Door op de juiste manieren aan de knoppen te draaien, zorgt u er echter voor dat uw advertenties hoog scoren in Google. De onderstaande tips geven u de mogelijkheid om als bedrijf bovenaan in Google te komen en te blijven.
Tips voor de optimale resultaten voor een Google Ads campagne
Het creëren van een optimale Google Ads campagne neemt over het algemeen zo’n twee tot drie weken in beslag. Na de realisatie van deze campagne, staat uw bedrijf meteen bovenaan in Google. Verder is het mogelijk om uw producten te tonen via Google Shopping en uw SEA campagnes met een instrument als Channable te automatiseren.
Het hoge resultaat in de zoekresultaten van Google leidt meteen tot meer bezoekers op uw website. Een gedeelte van deze doelgroep zal overgaan tot de gewenste actie op uw website. Dit kan zijn het aanvragen van informatie of het overgaan tot een verkoop. Het gedeelte van de investering dat leidt tot nieuwe klanten en omzet wordt de ROI (return of investment) genoemd. Investeringen in Google Ads zijn geheel transparant. Iedere maand geeft u aan welk bedrag u investeert in de campagnes, zodat u nooit met nare verrassingen te maken krijgt.
Het is bovendien mogelijk om zowel landelijk als regionaal te adverteren in Google Ads. Bevindt de doelgroep van uw bedrijf zich vooral in een specifieke stad of provincie, dan is het verstandig om vooral te adverteren in dit gebied. Het is zelfs een optie om vanaf het vestigingsadres van het bedrijf in een omtrek van een aantal kilometers te adverteren op Google.
Na enkele maanden adverteren in Google krijgt u een compleet beeld van de zoektermen die het beste resultaat opleveren voor uw bedrijf. Met dit resultaat optimaliseert u vervolgens de zoektermen, zodat uw bedrijf nog hoger eindigt bij de organische en gratis zoekresultaten.
Zorg voor de juiste content in de Google Ads campagne
Trek de aandacht met een krachtige titel
Als u bovenaan in Google terecht wilt komen, is een sterke titel essentieel. Met deze titel trekt u niet alleen de aandacht, ook moet voor bezoekers direct duidelijk zijn wat ze van uw website kunnen verwachten. De bezoeker moet het idee hebben dat hij of zij iets mist als hij niet doorklikt naar uw website. Zorg er hierbij voor dat u het zoekwoord aan het begin van de titel plaatst, zodat u beter scoort in de zoekresultaten. Varieer ook in de titels van de campagnes, en onderzoek welke titel tot het beste resultaat leidt.
Bezoekers overtuigen met de inleiding
Schrijf relevante, nuttige content met kwaliteit. Zo kom je hoger in Google
Creëer content die aansluit bij de zoekintentie
Om hoger in Google te komen is het van belang dat de informatie op de website aansluit bij de zoekintentie van de bezoeker. Als het bijvoorbeeld draait om de zoekopdracht voor een racefiets, is het van belang dat u niet verwijst naar een pagina voor kinderfietsen. Bezoekers verlaten uw website anders snel, wat leidt tot een hoog bouncepercentage. Het bouncepercentage speelt een grote rol bij de Google zoekresultaten. Als Google uw pagina niet relevant vindt bij de zoekopdracht, ontvangt u een lagere positie in de zoekresultaten.
Hanteer korte tussenkopjes in uw tekst
Maak gebruik van de juiste woordkeuze
Leesbaarheid van een tekst zorgt voor een hogere positie in Google. Let daarom op het taalgebruik en de woordkeuze van uw potentiële doelgroep. Als een tekst prettig leesbaar is, blijven bezoekers langer op uw website en keren zij vaker terug. Deze factoren spelen een rol bij de zoekmachine optimalisatie in Google
Beantwoord een vraag van de bezoekers in de content
Bezoekers hebben een reden waarom zij naar een bepaald zoekwoord zoeken. In de meeste gevallen beschikken zij over een vraag, waarop ze een antwoord zoeken. Als uw website een antwoord geeft op deze vraag, is er een grotere kans dat de bezoekers naar uw website terugkeren ter raadpleging. Dit zorgt voor een betere ranking in Google.
Breng variaties aan in de opmaak van de tekst
Gebruiksvriendelijkheid en leesbaarheid spelen is een zeer belangrijke variabele om hoog in Google te eindigen. Een grote lap tekst werkt de leesbaarheid van uw website niet ten goede.
Varieer daarom in de opmaak van uw tekst. Dit kan met afbeeldingen, maar ook door gebruik te maken van:
- Woorden cursief maken
- Woorden vet maken
- Woorden GROTER maken om een tekst te benadrukken.
Voeg afbeeldingen toe op je website
Afbeeldingen die te maken hebben met het onderwerp van jouw website, zorgen voor een betere leesbaarheid bij de bezoeker. Daarnaast beoordelen zoekmachines een website zonder afbeeldingen eerder als irrelevant. Daarom is het van belang om naast tekst ook andere vormen van content, zoals afbeeldingen en video’s, op de website te plaatsen.
Toon altijd een uitleg bij de afbeeldingen
Maak altijd gebruik van alt-text als je afbeeldingen toevoegt aan je website. Zo weten mensen met verminderd zicht dankzij de uitleg die wordt voorgelezen precies wat er op de afbeelding te zien is. Bovendien haalt Google ook uit de omschrijvingen de relevantie van de content. Zorg er dus voor dat de afbeelding niet img.23432.jpg heet, maar “Batavus racefiets rood”.
Plaats geen duplicated content
Unieke content op je website is essentieel om bij Google adverteren bovenaan te komen. Creëer dus niet tien landingspagina’s met verschillende titels, maar verder identieke content. Google kiest in dat geval namelijk slechts één pagina als relevant en zal de andere pagina’s negeren bij de zoekresultaten. Unieke content levert daarnaast een positieve gebruikservaring en leesbaarheid op, waardoor je een betere kwaliteitsscore produceert.
Let op de juiste lengte van de website
Belangrijk bij het opzetten van je website is de lengte van de content op je website. Het hangt van het zoekwoord en het onderwerp af, welke lengte het meest geschikt is. Soms is een lang en uitgebreid artikel gepast, terwijl het bij andere onderwerpen lastig om hier een enorme tekst bij te schrijven. Let daarom op de balans tussen kortere en langere content. Er geldt echter wel; hoe langer de content, des te beter de kwaliteitsscore bij Google.
Gebruik long tail zoekwoorden om ook hiermee hoger in Google te eindigen
Long tail zoekwoorden zijn zoekwoorden met een hoog zoekvolume, waar ook veel concurrentie bij aanwezig is. Dit zijn dus zoekwoorden waarmee je veel potentiële bezoekers naar je website trekt, maar waarvan het ook lastig is om hiermee bovenaan in de Google zoekresultaten te blijven staan. Een voorbeeld van long tail zoekwoorden is “Waar kan ik een bos bloemen kopen in Rotterdam?”. Een short tail zoekwoord is bijvoorbeeld “bloemist Rotterdam”. Het zoekvolume op deze woorden is aanzienlijk, maar aangezien de long tail zoekwoorden veel specifieker zijn, is er een grotere kans op conversie bij de laatste. Als je website is geoptimaliseerd voor long tail zoekwoorden, sta je bij de juiste potentiële doelgroep bovenaan in de zoekresultaten.
Creëer langere meta descriptions
Met een meta description geef je aan de bezoeker weer waar jouw website om draait. In 2015 waren slechts 155 tekens bij meta descriptions toegestaan. Tegenwoordig is dit naar 250 of zelfs 300 tekens gestegen. Hoe meer uw meta description aansluit bij de zoekopdracht van de potentiële bezoeker, des te meer klikken naar uw website leiden.
Maak perfect gebruik van de witruimte
Leesbaarheid is voor de bezoeker van uw website een must. Het is uiteraard mogelijk om een grote lap tekst op uw pagina te plaatsen, maar dit waarderen bezoekers over het algemeen niet. In dat geval verlaten gebruikers je website weer, wat tot een hoger bouncepercentage leidt. Dit komt de kwaliteitsscore voor de Google zoekresultaten niet ten goede. Door eenvoudigweg witruimtes in de tekst in te voegen, wordt de leesbaarheid van de tekst beter. Hierdoor kan zowel de gebruiker als een zoekmachine de tekst beter begrijpen.
Hoog in Google met video’s
Google acht YouTube video’s zeer waardevol, aangezien dit het essentiële videoplatform van Google is. Als u dus een toppositie binnen Google wilt behalen, is het een aanrader om relevante video’s van YouTube op uw website te plaatsen. Bezoekers van uw website vinden het bovendien prettig om een samenvatting van een blogbericht in een video te bekijken.
Krijg inzicht in uw doelgroep
De content die u op uw website plaatst, moet aansluiten bij uw doelgroep. Bezoekers zullen namelijk dan eerder op uw pagina klikken en overgaan tot een aankoop. Probeer daarom inzicht te verschaffen in uw doelgroep en creëer buyer persona’s. Op die manier leert u uw doelgroep kennen. Wat vinden ze interessant, wat delen ze graag en hoe kan uw product of dienst hen ondersteunen?
Maak gebruik van genummerde lijsten en opsommingen
Zoals gezegd is de leesbaarheid van de content op uw website essentieel. Genummerde lijsten en opsommingen zorgen ervoor dat u de tekst op uw pagina beter kan indelen. Google heeft ook een grote voorkeur voor lijsten, aangezien de content op deze manier gebruiksvriendelijk wordt.
- Gebruik genummerde lijsten voor een toppositie in Google
- Ten tweede blijft u op deze manier bovenaan in Google staan
- Tenslotte verhoogt het de leesbaarheid van uw content, waardoor bezoekers minder snel uw pagina verlaten
Zorg dat content leesbaar is voor zoekmachines
Op uw website staan naast tekst, afbeeldingen en video’s ook andere soorten content. Denk hierbij aan geluidsfragmenten, banners en infographics. Deze onderdelen maken uw website interessanter voor de bezoekers, maar zijn wel slecht leesbaar voor zoekmachines. Plaats daarom altijd alt-teksten bij deze onderdelen en beschrijvingen bij video’s. Geef altijd weer wat er te zien is. Op die manier kan Google inschatten wat er op de pagina staat.
Hoog in Google met Voice Search
Het gebruik van Voice Search neemt enorm in populariteit toe. De verwachting voor 2020 is dat ongeveer de helft van de zoekopdrachten met Voice Search zal plaatsvinden. Het is daarom essentieel dat u rekening houdt met deze wijze van informatie verzamelen. Waar eerst nog werd gezocht met enkele zoekwoorden in de zoekbalk van Google, stellen gebruikers tegenwoordig volledige vragen via de smartphone aan Google. Longtail zoekwoorden worden dus steeds belangrijker bij het zoekproces. Ook is het verstandig om artikelen op uw website te plaatsen waarin u antwoord geeft op een bepaalde vraag. “Hoe kom ik bovenaan in Google”, zou bij dit artikel relevant zijn. Beantwoord vervolgens de vraag door te letten op de zoekmachine optimalisatie en het optimaal adverteren voor de zoekmachine.
Correcte spelling en perfecte grammatica
Het leesniveau van de content op uw pagina zorgt voor een hoge kwaliteitsscore. Zorg er daarom voor dat uw tekst is voorzien van de juiste grammatica en de correcte spelling. Varieer hierbij in niveau, zodat er zowel teksten zijn die eenvoudig leesbaar zijn als teksten die wat meer niveau vereisen.
Veel content van hoge kwaliteit
Om bovenaan te komen in Google is het van belang dat er veel content op uw website staat. Het is echter niet voldoende om veel tekst te plaatsen. De content moet immers wel van een degelijke kwaliteit zijn, en relevant zijn voor de potentiële bezoeker. Plaats dus geen teksten om maar wat content op de pagina te hebben, maar let erop dat de content ook daadwerkelijk iets toevoegt aan uw website. Zo eindigt u bij de topposities van Google.
Eindig met een spetterende afsluiter
De content op uw website is niet compleet zonder een spetterende afsluiter. In de laatste alinea vat u de belangrijkste punten van de inhoud samen en biedt u een vervolgactie aan. Dit wordt ook wel de call-to-action genoemd. Voorbeelden hiervan zijn “Vraag nu meer informatie aan” of “Bestel nu uw proefpakket”. Met een call-to-action geeft u voor bezoekers de vervolgstap weer en klikken bezoekers niet van uw pagina weg.
Kom hoger in Google met een gebruiksvriendelijke website
De bezoekers op uw website beïnvloeden voor een belangrijk gedeelte hoe hoog u uiteindelijk in de zoekresultaten van Google terecht komt. Zij besluiten immers wel of niet te klikken op uw pagina in de zoekmachine resultaten. Bovendien speelt het bouncepercentage, oftewel het aantal bezoekers dat direct uw pagina weer verlaat, ook een rol bij de SEO marketing. De gebruiksvriendelijkheid van uw website, ook wel de usability genaamd, is daarom essentieel. Belangrijk hierbij is onder andere:
- de snelheid van uw pagina
- een responsive website
- hoe de content wordt weergegeven, zoals al beschreven is hierboven
Hoe sneller uw website, des te hoger in Google
Om tot de beste zoekmachine optimalisatie resultaten te komen, is een gebruiksvriendelijke website uiterst belangrijk. De laadtijd van uw website mag bijvoorbeeld niet te lang duren. Google stelt voor iedere website een bepaalde score vast, tussen de 0 en 100. Als de score van uw website 80 of hoger is, is dit een goed resultaat. U kunt de snelheid van uw website controleren met een programma als Pagespeed. Mocht uw website te traag zijn, dan kunt u dit verbeteren door onnodige plug-ins weg te halen van uw pagina of een groter hostingpakket te kiezen. Een andere optie is om de afbeeldingen op uw pagina te verkleinen.
Creëer een mobielvriendelijke website
Tegenwoordig zoekt de gemiddelde gebruiker meer dan ooit een mobiel apparaat. Een mobiele versie van uw website is daarom essentieel. Google heeft zelfs te kennen gegeven dat zij een “mobile first” beleid hanteren. Pagina’s die niet beschikken over een website die goed functioneert voor een mobiel apparaat, eindigen lager in de SEO score. Bij mobiele zoekacties worden websites zonder mobiele versie zelfs in zijn geheel niet opgenomen in de resultaten.
Een website voor ieder apparaat betekent hoog in Google met ieder apparaat.
Ieder device waarop een gebruiker zoekt, werkt anders. Gebruikers die zoeken op een smartphone, willen bijvoorbeeld meteen bellen met een bedrijf als het telefoonnummer wordt weergegeven. Bovendien blijkt uit onderzoek dat een sessie op een desktop of een tablet tweemaal langer duurt dan een sessie op een smartphone. Zorg er daarom voor dat uw website voor iedere device geschikt is. Langere content voor een desktop of tablet is uitstekend, maar voor een smartphone is een kortere versie nodig.
Maak gebruik van gebruikerstesten
Als u benieuwd bent hoe gebruikers uw website ervaren, is het van belang om een gebruikerstest uit te voeren. Met deze test onderzoekt u de gebruiksvriendelijkheid van uw website via een gebruiker. U laat de gebruiker bijvoorbeeld bepaalde opdrachten uitvoeren. Door vervolgens te luisteren naar hun bevindingen, wordt het helder hoe een bezoeker naar uw website kijkt. Let op de inzichten en verbeterpunten en verwerk deze om uw website te optimaliseren.
Doe diverse A/B testen
De gebruiksvriendelijkheid van uw website is ook te onderzoeken met A/B testen. Met de A/B test vergelijkt u twee verschillende versies van uw website. U bepaalt zelf welk gedeelte van de bezoekers de ene versie van uw website ziet, en welk gedeelte de andere pagina. Daarna onderzoekt u op welke versie de meeste bezoekers doorklikken voor bijvoorbeeld een sale. De beste pagina plaatst u vervolgens live voor een optimaal zoekmachine resultaat.
Let op de usability voor een hoge positie in Google
Uiteraard moet uw website zo optimaal mogelijk worden ingericht voor potentiële bezoekers, maar let ook op Google zelf. Uw pagina moet namelijk ook goed indexeerbaar zijn voor Googlebot-spiders. De spiders haalt u naar uw website door ervoor te zorgen dat zij begrijpen wat voor content er is geplaatst, wat voor afbeeldingen er op uw pagina staan en dat zij de website op de juiste manier in hun webindex kunnen zetten.
Instrumenten en richtlijnen
Door gebruik te maken van handige instrumenten, hoeft u niet de SEO optimalisatie handmatig uit te voeren. Zo kunt u bijvoorbeeld eenvoudig afbeeldingen verkleinen of de juiste zoekwoorden vinden. Een online marketingbureau maakt meestal ook gebruik van dergelijke handige instrumenten. Verder vertelt Google in diverse richtlijnen hoe uw website hoog in Google terechtkomt.
Lees de richtlijnen van Google
Google heeft een aantal richtlijnen vastgesteld waaraan uw website moet voldoen om hoog te eindigen in Google. De richtlijnen vindt u onder de naam Google Webmasters richtlijnen. De regels zijn verdeeld in algemene richtlijnen en kwaliteitsregels. Als u wilt dat uw website gevonden wordt in Google, moet u zich in ieder geval houden aan de algemene richtlijnen. Wie daarnaast nog hoger wilt scoren in Google, volgt ook iedere regel van de kwaliteitsrichtlijnen op.
Keyword Planner van Google
Om erachter te komen welke zoekwoorden bezoekers gebruiken om bij uw producten of diensten uit te komen, is een zoekwoordplanner van belang. Een interessante tool hiervoor is de Keyword Planner van Google. Met dit instrument start u een zoekmachine onderzoek. Per zoekwoord wordt duidelijk hoeveel zoekvolume het woord heeft. Ook ziet u de gerelateerde zoekwoorden. Andere zoekwoordplanners zijn MOZ keywordtoolplanner of keywoordtool.io.
Google Search Console
Met het gratis instrument Google Search Console houdt u als eigenaar van de website bij tot welke uitkomsten de inspanningen die u heeft geleverd op de website leiden. Zo vindt u in deze tool de rankings in de zoekresultaten pagina van Google.
Koppel Google Analytics aan Google Search Console
Net als met Google Search Console, is het met Google Analytics mogelijk om de resultaten van uw inspanningen te onderzoeken. Zo ziet u bijvoorbeeld hoeveel gebruikers er uiteindelijk op uw website uit zijn gekomen. Als u bovendien Google Analytics aan Google Search Console verbindt, ziet u met welke zoekwoorden een gebruiker u bij de zoekresultaten van Google treft.
Rank Tracker
Rank Tracker is een instrument dat voor u bijhoudt hoe goed bepaalde zoekwoorden scoren op uw website. Dankzij deze inzichten weet u welke aanpassingen u moet maken voor de juiste resultaten in de zoekmachine.
Keyword Hero
Het blijft vaak ingewikkeld om te onderzoeken met welke zoekwoorden uw website nu precies in de Google zoekresultaten terecht is gekomen. Google Ads laat u zien met welke zoekwoorden conversies of weergaven hebben plaatsgevonden, maar bij organische resultaten is dit meestal moeilijker meetbaar. Het is daarom een aanrader om hiervoor koppelingen te creëren met Keyword Hero. Met dit instrument krijgt u een helder overzicht over welke zoekwoorden internetverkeer opleveren vanuit uw positie bij Google.
Disavow Tool van Google
Websites die leiden naar zogeheten Spam-pagina’s worden gestraft door Google. De Google Disavow Tool laat u zien welke negatieve backlinks leiden naar een spam-website. Zo weet u welke backlinks niet meegerekend moeten worden bij de rankings. Dit leidt weer tot een betere positie in de zoekresultaten, omdat uw website niet meer verbonden is met de spam-website.
Backlinks
Een backlink is een link van een andere pagina naar uw website. Backlinks zijn bepalend voor zoekmachines als Google om erachter te komen hoe populair een bepaalde pagina of website is. Hoe meer backlinks, des te meer uw website over positieve aanbevelingen beschikt van andere websites. De wereld van de backlinks is tegenwoordig wel veranderd. Het kopen van backlinks is bijvoorbeeld een no-go. Bovendien moet u oppassen met linkfarms. De kwaliteit van een backlink is tegenwoordig veel belangrijker geworden en Google let er ook op dat u als bedrijf echt een backlink verdient met uw website. Goede content op uw website en sociale media blijft de beste manier tot linkbuilding. Hier geven we een aantal linkbuilding tips.
Linkbuilding in een natuurlijk tempo
Als er veel naar uw website wordt verwezen op andere websites, scoort u hoger op Google. Google hanteert echter een zeer strikt beleid waar het gaat om onnatuurlijke linkbuilding. Daarom is het verstandig om linkbuilding in een natuurlijk tempo op te bouwen.
Laat alleen betrouwbare links naar uw pagina verwijzen
De kwaliteit van de backlinks is belangrijk. Zorg er daarom voor dat er alleen betrouwbare websites naar uw website verwijzen. Google controleert namelijk de betrouwbaarheid van de websites. Als er verdachte websites naar uw pagina verwijzen, heeft dit een lagere ranking bij Google tot gevolg.Haal backlinks van slechte kwaliteit weg
Als uw website wordt gelinkt vanuit een slechte website, beïnvloedt dit de ranking van uw website op een negatieve manier. Sluit deze links dus uit met de Google Disavow Tool.
Bekijk de links van de concurrent en onderzoek of deze voor uw website van belang zijn.
Wie wil adverteren in Google, doet er verstandig aan om de links van de concurrentie te onderzoeken. Wie weet zijn er links interessant voor uw website. Als u er vervolgens voor zorgt dat uw pagina verder geoptimaliseerd is op deze website, scoort uw website beter in Google.
Creëer diversiteit onder uw links
Om hoog te komen in Google is diversiteit onder de backlinks nodig. Als een aanzienlijk percentage van de links uit slechts één bron komt (bijvoorbeeld van een bepaalde blog of forum), wordt dit gezien als spam. Als de backlinks echter uit diverse soorten bronnen komen, wordt dit als een natuurlijke wijze van linkbuilding gezien. Laat links openen in nieuw tabblad.
Verwijzen naar andere artikelen in uw eigen blogs op de website kan een toegevoegde waarde hebben voor uw eigen content. Uiteraard kunt u verwijzen naar uw eigen blogs, oftewel interne links, maar ook naar andere websites oftewel externe links. Houd er wel rekening mee dat de link opent in een nieuw tabblad. Anders verschijnt de link in plaats van uw website, wat leidt tot een hoger bouncepercentage.
Laat partners binnen uw netwerk naar u verwijzen
Om op een gratis manier de ranking van uw website in Google te verbeteren, is het een aanrader om aan partners binnen uw netwerk te vragen of ze een backlink naar uw website willen neerzetten op hun eigen pagina. Denk bijvoorbeeld aan cliënten van uw bedrijf of toeleveranciers. Zorg er daarbij wel voor dat deze partners waardevol zijn voor uw website. Als de verbinding voor Google niet gemaakt kan worden, levert dit geen verbetering in de ranking van de zoekresultaten op.
Kies voor backlinks in een artikel van kwaliteit
Om hoog in Google te komen, zijn backlinks dus belangrijk. Backlinks in een kwalitatief sterk artikel zijn echter meer waard dan een link op een overzicht website. Denk hierbij aan een website als startpagina met een volledig overzicht aan pagina’s. Websites die naast links veel informatie geven, worden door Google sterker beoordeeld. Zorg daarom dat uw website ook op blogs of vakwebsites staat met veel informatie.
Wees geduldig
Bovenaan in Google komen in de zoekresultaten vergt veel tijd. U kunt niet verwachten dat u meteen de concurrenten verslaat die al jaren genieten van een toppositie. Om te beschikken over een zekere autoriteit, is nu eenmaal tijd en moeite nodig. Als u dus een nieuwe website gaat lanceren, is het belangrijk om meteen te beginnen met de seo optimalisatie.
Niet overal op reageren
Sommigen hebben het idee om op blogs te reageren met hun website. Dit heeft echter vaak niet het gewenste effect. In 90 procent van de gevallen staan de reacties op “no index, no follow”. Dit houdt in dat de webmaster van de pagina de comments zodanig heeft ingesteld, dat de reacties niet geïndexeerd worden voor Google. Uiteraard kunt u wel reageren op een artikel met interessante informatie en uw website, maar het heeft geen zin om dit te gebruiken voor de zoekmachine optimalisatie.
De essentie van zoekwoorden
Hoog eindigen in Google zorgt ervoor dat uw website zoveel mogelijk aan bezoekers wordt weergegeven. Het kiezen van de beste specifieke zoekwoorden is hierbij van groot belang. Zonder zoekwoorden en een daarop passende strategie bereikt u nooit de juiste doelgroep. Het vinden van de juiste zoekwoorden kan nog een lastige opgave zijn. Gelukkig zijn er veel instrumenten voor een SEO check die u hierbij kunnen ondersteunen. Hoe zorgvuldiger u de zoekwoorden uitkiest, des te beter u de concurrentie af bent.
Voer een zoekwoordenonderzoek uit
Allereerst dient u een zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Zo weet u op welke zoekwoorden gebruikers zoeken voor de producten of diensten die u levert via uw website. Een zoekwoordenonderzoek kunt u onder andere uitvoeren met Google Keyword Planner.
In een programma als Google Keyword Planner ontdekt u hoe populair bepaalde zoekwoorden zijn. Geef een bepaald zoekwoord op, en u ziet meteen wat voor dit woord het zoekvolume is. Indien u over een Google Ads account beschikt, ziet u in precieze hoeveelheden wat voor ieder woord het zoekvolume is. Ook wordt het voorgestelde bod voor dit specifieke woord weergegeven. Een programma als Google Trends geeft vervolgens weer wat de trend van dit zoekwoord is.
Herhaling van zoekwoorden
Het herhalen van zoekwoorden is belangrijk. Over het algemeen is een zoekwoorddichtheid van twee tot drie procent de regel. Verder is het verstandig om het zoekwoord te plaatsen aan het begin van de titel, de H1-tag en de (meta)descriptie. Zorg er ook voor dat het meest voorkomende woord in uw content het zoekwoord is. Met name is het belangrijk om in de eerste 100 woorden het zoekwoord frequent te laten terugkeren.
In het verleden werd aangeraden om het zoekwoord overal te laten terugkomen. Pagina’s werden boordevol gepropt met het zoekwoord. Keyword stuffing levert echter tegenwoordig niets meer op. Google let op de kwaliteit van de content op uw pagina.
Concurrentie bij zoekwoorden
De kwaliteit van uw zoekwoorden speelt een belangrijke rol bij de zoekmachine optimalisatie. Des te meer er op een zoekwoord wordt gezocht, hoe aanzienlijker de concurrentie op dit keyword is. Bij zoekwoorden die over een lage concurrentie beschikken, kunt u de pagina perfect optimaliseren op dit specifieke zoekwoord. Als het gaat om een zoekwoord met een hoge concurrentie, is het vrijwel onmogelijk om uw pagina hier volledig op aan te passen. Investeren in marketing en promotie voor uw website via linkbuilding en sociale media is in dat geval noodzakelijk.Voor ieder zoekwoord een eigen pagina
Hoog komen in Google is belangrijk per onderwerp. Zorg daarom dat u voor ieder zoekwoord over een eigen pagina beschikt. Meerdere onderwerpen per pagina leveren namelijk veel verwarring op. Structuur wordt door Google daarnaast ook beloond. Zorg daarom dat iedere pagina door middel van een link met elkaar verbonden is, zodat de gebruiker gemakkelijk door uw website kan manoeuvreren.
Concurrentie bij zoekwoorden
De kwaliteit van uw zoekwoorden speelt een belangrijke rol bij de zoekmachine optimalisatie. Des te meer er op een zoekwoord wordt gezocht, hoe aanzienlijker de concurrentie op dit keyword is. Bij zoekwoorden die over een lage concurrentie beschikken, kunt u de pagina perfect optimaliseren op dit specifieke zoekwoord. Als het gaat om een zoekwoord met een hoge concurrentie, is het vrijwel onmogelijk om uw pagina hier volledig op aan te passen. Investeren in marketing en promotie voor uw website via linkbuilding en sociale media is in dat geval noodzakelijk.Voor ieder zoekwoord een eigen pagina
Hoog komen in Google is belangrijk per onderwerp. Zorg daarom dat u voor ieder zoekwoord over een eigen pagina beschikt. Meerdere onderwerpen per pagina leveren namelijk veel verwarring op. Structuur wordt door Google daarnaast ook beloond. Zorg daarom dat iedere pagina door middel van een link met elkaar verbonden is, zodat de gebruiker gemakkelijk door uw website kan manoeuvreren.
Opbouw van uw website
Voor de optimale ranking van uw website is naast de content de structuur van uw pagina’s van groot belang. Voor de usability moeten bezoekers op uw website gemakkelijk hun doel kunnen bereiken. Met name technische onderdelen van uw website dienen perfect geregeld te zijn, zoals de navigatie, een sitemap of een broodkruimelspoor.
Creëer de juiste navigatie op uw website
Als uw pagina over de juiste navigatie beschikt, verdeelt u de kwaliteitswaarde van uw website over iedere pagina waarin uw website verdeeld is. Door de pagina’s op de juiste manier met elkaar te linken, verbetert u de gebruiksvriendelijkheid van uw website. Hoe beter de usability, des te hoger de kwaliteitsscore in Google.
Maak gebruik van de juiste Sitemap
Voor een hoge score in Google is een XML sitemap op uw website zeer belangrijk. Deze sitemap geeft uw volledige website neer, maar dan op basis van XML. Dit script is eenvoudig te lezen voor Google. Op het wereldwijde web vindt u diverse instrumenten om een sitemap gemakkelijk te maken. Als u een XML sitemap creëert met een dergelijk instrument, hoeft u het vervolgens alleen maar in Google Search Console te kopiëren.
Deel uw pagina’s op een logische manier in
Een logische structuur is nodig voor Google, zodat uw pagina’s op een goede manier geïndexeerd kunnen worden. Bovendien leidt een goede structuur tot meer gebruikersvriendelijkheid voor de bezoeker. Zij blijven in dat geval langer op uw website.
Onderzoek de tweede of derde pagina van uw website
Als u uw website optimaliseert, moet u niet alleen de eerste pagina goed onder de loep nemen, maar ook de tweede en derde pagina. Veel mensen onderzoeken slechts de eerste pagina. Een bezoeker klikt als het goed is echter door op uw pagina. Als zij vervolgens op een pagina klikken die niet prettig functioneert, bestaat er een groot risico dat uw bezoekers uw website verlaten. Hoe hoger het bouncepercentage, des te lager uw kwaliteitsscore in Google.
Perfect functionerende techniek
Welke SEO trends en tips u ook gebruikt, de basis van uw website is de techniek. De techniek dient uitstekend te functioneren voor een goede gebruikerservaring. De techniek ontwikkelt en vernieuwt zich steeds verder, waardoor het van belang is om altijd op de hoogte te zijn van de laatste nieuwtjes op dit gebied. Een CMS systeem dat perfect functioneert, leidt automatisch tot een hogere positie in Google.
Een FAQ pagina op uw website
Een FAQ pagina houdt niets anders in dan pagina met veelgestelde vragen. FAQ staat voor Frequently Asked Questions. Een dergelijke pagina geeft niet alleen belangrijke informatie over uw website weer, maar draagt ook bij aan een prettig gevoel bij de potentiële koper. Verder hoeft u als bedrijf niet steeds opnieuw dezelfde vragen te beantwoorden. Binnen de Veelgestelde Vragen pagina beantwoordt u de vragen over het hoe, wat, waarom en waar. Hiermee beïnvloedt u uw pagina op een positieve wijze.
Creëer een creatieve 404 pagina
Een 404 pagina leidt niet meteen tot een hogere positie in Google. Toch is het wel van belang om aandacht te besteden aan deze pagina. Een dergelijke pagina komt immers vrij snel voor als u een pagina verwijdert of als er sprake is van een typefout. Met een goed gestructureerde 404 pagina leidt u bezoekers naar de juiste url of verwijst u direct door naar uw homepagina of bepaalde artikelen. Op die manier raakt u deze gebruikers niet kwijt op uw website.
Maak gebruik van no follow en no-index
Binnen Google geeft u aan welke pagina’s wel of niet onder de indexatie moeten vallen. U kunt daarom bepaalde onderdelen van uw pagina’s vaststellen voor nofollow en no-index. Als het bijvoorbeeld gaat om reacties op uw website of het intranet dat verbonden is met uw website, wilt u dat dit niet meetelt bij de indexatie.
Betere ranking dankzij uw eigen contactgegevens
“Hoe kom ik hoger in Google met mijn eigen contactgegevens?”, vraagt u zich misschien af. Het antwoord hierop is eenvoudig. Een contactpagina ondersteunt namelijk de usability van uw website. Bezoekers op uw website vinden het namelijk prettig om transparant de contactgegevens van een bedrijf op uw pagina te vinden. Creëer daarnaast een Google Mijn Bedrijf pagina. Zo worden uw contactgegevens direct weergegeven aan de rechterzijde van de zoekmachine.
Stel de juiste taal in van uw website
Wellicht een vanzelfsprekende tip, maar zorg ervoor dat u de website in het Nederlands instelt, als u hoog wilt komen in de Nederlandse Google. Voor een juiste ranking op de Duitse Google, werkt het niet om een Nederlandse website te hanteren. Het is echter ook lastig om voor ieder land een andere website in te stellen. Maak dan gebruik van de onderstaande tip, door een multitalige website te lanceren.
Kies de juiste domeinnaam
Ieder domein beschikt over een bepaalde waarde. Door te bouwen aan uw autoriteit en de beste relevante pagina’s te publiceren, creëert u een goede kwaliteitsscore binnen Google. Een veelvoorkomend probleem is dat ondernemingen voor ieder land een nieuwe website hanteren. In dat geval maken ze een .nl pagina voor Nederland, een .uk pagina voor het Verenigd Koninkrijk en een .de pagina voor Duitsland. Het is echter ook mogelijk om voor deze websites een multitalige pagina te lanceren. Kies in dat geval voor .com als domein. Zo bouwt u de kwaliteitswaarde op van uw hoofddomein, en geeft u de kwaliteitsscore door aan uw subdomeinen, zoals .nl, .uk en .de
Binnen een paar klikken op iedere pagina
De meeste bezoekers op uw website zijn ongeduldig. Ze surfen van de ene naar de andere pagina en hebben geen tijd om lang rond te hangen op uw website. Als bezoekers te lang moeten surfen op uw website voor het juiste product of dienst, is er een grote kans dat zij uw website verlaten. Het is daarom essentieel dat de gebruiker binnen een paar klikken op iedere pagina van uw website terechtkomt. Dit levert meer usability en dus een betere Google ranking op.
Creëer een broodkruimelspoor voor een betere positie in Google
Een broodkruimelspoor betekent het pad van de homepagina van de website naar de huidige pagina waarop de bezoeker zich bevindt. Dit pad ontstaat door de interne links die ook bij Google onder de indexatie vallen. Een bezoeker kan op die manier eenvoudig terugklikken naar de vorige pagina, zonder te vergeten waar hij of zij eerst was gebleven. Het broodkruimelspoor dient dus niet alleen voor een betere ranking in Google, maar helpt ook bij de usability van de gebruiker.
Interactie leidt tot een betere positie in Google
Interactie op een website is voor de ranking bij Google uiterst geschikt. Google vindt interactie op uw website zelfs belangrijker dan conversaties op social media. Hoe zorgt u er echter voor dat interactie op uw website ontstaat? Plaats bijvoorbeeld een forum op uw website of kies voor een FAQ pagina voor meer interactie.
Maak gebruik van een 301-redirect pagina
Als het nodig is om pagina’s binnen uw website qua URL aan te passen, moet u de bezoekers die op de oude pagina klikken omleiden naar de nieuwe URL. Hierbij maakt u gebruik van een 301-redirect. Het grootste aandeel van de SEO blijft van kracht op de nieuwe pagina. Zo gaat er geen inspanning verloren op de nieuwe pagina.
Tijdelijk een nieuwe URL hanteren bij een 302-redirect
Naast 301-redirect bestaat ook de 302-redirect pagina. Het verschil tussen 301 en 302 is dat de 302-redirect slechts voor een korte tijd is. Meestal wordt deze pagina gebruikt in webshops als een bepaald product niet op voorraad beschikbaar is. De website blijft op die manier wel op een hoge positie in de Google zoekresultaten, maar de bezoeker is wel op de hoogte van de tijdelijke aanpassing.
Betere structuur levert een betere plek in Google op
De structuur bepaalt uw plaats binnen Google. Vanuit SEO oogpunt kan Google namelijk uw pagina beter onderzoeken voor de zoekresultaten. Een heldere structuur zorgt sneller voor een hogere ranking binnen Google. Ook levert het een prettige gebruikerservaring voor de bezoeker op.
Creëer Rich Snippets
Een andere manier om betere zoekresultaten in Google te behalen is door aandacht te hebben voor de Rich Snippets. De Rich Snippets zijn zoekresultaten in Google die extra informatie aanbieden over uw product of dienst. Dit kan bijvoorbeeld een beoordeling zijn over uw product. Doordat Rich Snippets er voor de gebruiker aantrekkelijk uit zien, klikken bezoekers hier graag op.
Richt uw website goed in qua robot.txt
Door middel van robot.txt geeft u aan bij Google welke pagina wel of niet onder de indexatie dienen te vallen. Een robot.txt bestand is dus een musthave voor wie een beter zoekresultaat in Google wilt bereiken. Beschikt uw website niet over een robot.txt bestand, dan gaat Google er zelfs vanuit dat uw website niet bestaat. In zekere zin geeft u hiermee een disallow aanwijzing aan Google mee.
Zorg voor positieve beoordelingen op uw website
Hoe kom ik hoog in Google, is voor iedere website een belangrijke vraag. Vaak denken ondernemers echter niet aan reviews. Om diverse redenen zijn beoordelingen echter van belang. Allereerst ervaren bezoekers het prettig dat zij reviews van andere gebruikers kunnen lezen, voordat zij tot de aanschaf van een product overgaan. Aan de andere kant toont u aan Google wie u bent, wat invloed heeft op uw ranking. Beoordelingen van externe websites koppelt u bijvoorbeeld aan uw Rich Snippets. Bij uw advertentie wordt dan meteen een sterren review in de zoekresultaten weergegeven. Dit leidt meestal tot een hogere klikratio.
Maak een kort maar krachtige URL
Belangrijk is het om de URL van uw pagina kort maar krachtig te houden. Een langere URL wordt in de meeste gevallen minder snel weergegeven in de Google zoekresultaten. Vermijd daarom overbodige woorden als “een”, “de”, “het”, “vaak” of “veel”. Hoe meer uw pagina bij de homepagina staat, des te meer autoriteit hij ontvangt. Een landingspagina als www.website.com/hoger-in-Google scoort dus hoger dan www.website.com/nl/pagina/google/hoger-scoren.
Categoriseren van uw blogs
Met het categoriseren van blogs belandt u meestal sneller hoger in Google als er binnen een zoekwoord van die categorie door de gebruiker wordt gezocht. Dit geldt voor alle pagina’s binnen een bepaalde website. De categorie ontvangt bovendien veel waarde, omdat iedere blog als een gedeelte van die categorie wordt gezien. Beschikt uw website over een categorie “mountainbikes”, met daarin vijf blogs die verschillende mountainbikes bespreken, dan wordt de categorie van uw website als relevanter voor de bezoeker beschouwd. Categorieën leidden bovendien tot een betere structuur op uw website. Veel content op uw website zorgt ervoor dat bepaalde onderwerpen naar beneden verdwijnen op uw pagina. Door te categoriseren, bouwt u uw website niet alleen in de diepte, maar ook in de lengte.
Maak een pagina met algemene en/of privacy voorwaarden
Met een pagina speciaal voor de algemene voorwaarden en/of de privacy voorwaarden, laat u aan Google zien dat u een betrouwbaar bedrijf bent. Verder geeft het ook een gevoel van veiligheid aan de bezoeker. In Duitsland is het bijvoorbeeld zelfs verplicht om een dergelijke pagina op uw website te plsatsen. Let er dus op dat hier bij ieder land andere regels kunnen gelden voor een goede weergave in Google.
Bookmarks voor betere zoekresultaten
Zelfs bookmarks spelen een rol bij de hoogte van uw advertentie in de zoekresultaten. Als gebruikers uw website aan de bookmarks toevoegen, merkt Google dit op als een positieve ervaring. Zorg er dus voor dat bezoekers uw website als bladwijzer kunnen opslaan.
Een aantrekkelijke en geordende lay-out
Een verzorgde en aantrekkelijke website geeft een betrouwbare indruk bij de gebruiker. Het trekt daarnaast de aandacht en zorgt ervoor dat bezoekers langer op uw website blijven. Dit levert een lager bouncepercentage op. Al deze elementen spelen een rol bij uw positie in de Google zoekresultaten.
Uw bedrijf is de kern van de SEO optimalisatie
Aan alle content op uw website en alle technische elementen is de kern van uw bedrijf de basis voor een goede SEO. Kies voor een krachtige domeinnaam en let op de mogelijkheden op basis van deze website. Meld uw website aan bij de beste zoekmachines. Verder is er veel discipline, tijd en geduld nodig om bij het opstarten van uw bedrijf een toppositie binnen Google te behalen.
Besteed voldoende tijd aan uw website
Een website lanceert u niet in 10 minuten. De nodige investeringen, tijd en geduld heeft u nodig om hoger in de zoekresultaten van Google te komen. Met diverse tips kunt u gratis al een heel eind komen, maar soms is het ook verstandig om hier meer geld aan te besteden. Huur bijvoorbeeld een betrouwbare content schrijver in of maak gebruik van een handig SEO instrument. Verder is dit een blijvend proces, wat nooit af is. Uw website zal continue moeten worden aangepast voor de optimalisatie.
Bouw met linkbuilding een uitstekende online reputatie op
Google let op de online reputatie van een website bij het ranken in de Google zoekresultaten. Een vlekkeloze reputatie behaalt u met een linkprofiel. Hiervoor is het belangrijk dat andere websites naar uw website linken. De links moeten niet alleen zoveel mogelijk voorkomen, maar ook kwalitatief perfect zijn en relevant zijn met uw website.
Een betrouwbare reputatie met uw domeinnaam
In het algemeen wordt gezegd dat een oude domeinnaam goede resultaten geeft binnen Google. Dit hoeft echter niet het geval te zijn. Meestal heeft deze domeinnaam namelijk al veel backlinks bij elkaar gesprokkeld, en is er veel content op de pagina. Alleen als deze gegevens van goede kwaliteit zijn, heeft het een positieve invloed op de reputatie. Dit geldt echter niet voor iedere oudere domeinnaam. Verder verliezen domeinnamen naarmate de tijd verstrijkt hun waarde. Concurrenten verschijnen op het toneel en links worden verwijderd. Soms levert een nieuwere domeinnaam dus meer succes op om hoog te komen in Google.
Wel of geen www voor uw domeinnaam?
De ene bezoeker schrijft wel www, de andere niet. De website van uw onderneming is via beide methodes bereikbaar, maar een variant is leidend. Een zoekmachine onderscheidt een domeinnaam met of zonder www namelijk als twee verschillende pagina’s. Zorg er daarom voor dat iedere website zowel met als zonder www beschikbaar is. Is dit niet het geval, dan kost het u potentiële bezoekers. Hoe meer bezoekers er op uw website zijn, des te hoger u in Google komt te staan.
Meld uw website aan bij zoekmachines
Als u in de zoekresultaten van zoekmachines terecht wilt komen, moet u uiteraard wel eerst uw website opgeven. Essentieel is hierbij dat u zich alleen opgeeft bij zoekmachines die belangrijk zijn. Veel onbelangrijke zoekmachines op het internet hebben namelijk geen enkele toevoegde waarde voor uw onderneming. Voorbeelden van belangrijke zoekmachines zijn Google, Yahoo en Bing.
Hoger in Google komen met Google Maps?
Google geeft websites die een verwijzing naar Google Maps hebben een betere kwaliteitsscore voor de zoekresultaten. Het loont dus om hier op te letten bij het instellen van uw website.
SSL certificaat een must voor een toppositie in Google
De veiligheid van bezoekers is steeds belangrijker. Een SSL certificaat is daarom essentieel voor uw website. Dit certificaat geeft de gebruiker namelijk extra bescherming en zorgt dat er geen belangrijke informatie opgepikt kan worden. Binnen Google Ads is het zo, dat uw website wordt beperkt in de zichtbaarheid als deze beschikt over creditcard gegevens op een onbeveiligde website of server.
Ook SSL certificaat bij externe links
Uw content is ook op andere websites opgepikt en zij gaan ertoe over om uw content te delen door middel van een link naar uw website. Dat is fantastisch nieuws voor uw domeinwaarde. Zorg er dan echter wel voor dat uw link begint met de tekens https://. Als dat namelijk niet aan de orde is, verliest de link iets aan waarde voor uw website.
Werk continu aan vernieuwingen van uw website met content
Meestal denken ondernemers dat ze niets meer aan de inhoud van hun website hoeven te veranderen als ze eenmaal een toppositie in Google behaald hebben. U bent immers al in de hoogste posities belandt, waarom moet u nu iets wijzigen? Het veranderen en vernieuwen van uw blogs is echter essentieel om te blijven scoren op de hoge posities. De concurrentie zit namelijk niet stil en zal proberen uw content over te nemen. Verder ziet Google ook graag wijzigingen in de pagina’s.
Kijk ook naar de concurrentie
Iedere dag verschijnen er meer concurrenten met hun bijbehorende websites online. Iedere keer als u de zoekwoorden bekijkt, zult u zien dat het moeilijker wordt om met uw website hoog in Google te komen. Als u echter op de juiste, meestal longtail, zoekwoorden zoekt, stijgt u vaak in positie. De concurrentie heeft deze zoekwoorden eenvoudigweg nog niet gevonden. Verder ziet u aan de positie van uw top concurrentie, welke strategie zij hanteren bij de zoekresultaten van Google.
Creëer een Mijn Bedrijf-pagina op Google
Een Mijn Bedrijf-pagina van Google geeft alle korte en essentiële gegevens over uw bedrijf zien. Bezoekers vinden op die manier gemakkelijk informatie over uw bedrijf, zoals de openingstijden, het telefoonnummer, de website, het adres of de routebeschrijving. Dit verhoogt de usability van uw bedrijf en website.
Domeinnaam met uw belangrijkste zoekwoord
Natuurlijk hoeft u niet persé een domeinnaam te kiezen met uw belangrijkste zoekwoord, maar het kan wel een belangrijke bijdrage leveren aan de ranking binnen Google. Kies een domeinnaam als mountainbikejansen.nl, als de belangrijkste focus van uw bedrijf mountainbikes is. U zult niet meteen bovenaan Google terecht komen, maar het is een van de tips die leidt tot betere resultaten.
Als scheidingsteken in de URL alleen een minteken hanteren
De URL van de website speelt een belangrijke rol bij het hoog komen in Google. Vaak worden er echter toch fouten gemaakt bij het creëren van een URL. Als scheidingsteken moet u bijvoorbeeld een minteken (-) hanteren. Een laag liggend streepje (_) ziet Google namelijk als één woord. Kiest u bijvoorbeeld voor .com/mountainbikehelm_aanschaffen_merk_X, dan wordt dit door Google beoordeeld als één zoekwoord, terwijl u dit waarschijnlijk niet zo beoogd.
Let op de drie hoofdpijlers
Binnen de SEO spreken we van drie verschillende hoofdpijlers om een bepaald doel te behalen. Als deze drie pijlers goed functioneren, zal u goed op weg zijn om een mooie positie in Google te krijgen. Het gaat daarbij om:
- Techniek.
Onder techniek verstaan we de laadtijd, het CMS systeem en de elementen die te maken hebben met de rankingsfactor. - Content.
De inhoud van de teksten die u op de website plaatst moet beschikken over een goede kwaliteit en daarnaast duidelijk leesbaar zijn. - Autoriteit.
De autoriteit beoordeelt Google onder meer door het aantal aanbevelingen en backlinks.
Hoog in Google voor weinig geld
Meestal wordt er gedacht dat het een flinke investering kost om hoog in Google te staan met de website. Dit hoeft echter zeker niet het geval te zijn. Voor een klein budget is er al veel voordeel te behalen. U moet hierbij wel letten op de tips die hierboven gegeven zijn. Met Google Ads kunt u adverteren om hoger in Google te komen, maar dit kost wel geld. U betaalt hierbij voor het aantal clicks op de link. Door het investeren van tijd in perfecte content, en met zorg relevante platformen uitzoeken, komt u echter ook al ver voor weinig geld. U dient dan echter wel tijd te stoppen in de online marketing, en tijd kost uiteraard ook geld.
Niet meteen de dag daarna resultaat
Advertentieposities in Google veranderen continue. De concurrentie bepaalt hoe de volgorde van de posities binnen de zoekresultaten is. Google past ondertussen voortdurend hun zoekmachine aan en ook de concurrentie werkt hard. Het kan daarom soms werken duren voor dat uw blogpost bovenaan in Google staat. Als u eenmaal het gewenste resultaat hebt behaald, ontvangt u wel de relevante klikken waar u naar op zoek bent.
De kracht van social media
Om hoog in Google te komen moet u zeker niet de kracht van social media vergeten. Naast het creëren van extra links naar uw website, brengt u zo ook de content van uw pagina bij uw volgers op social media onder de aandacht. Zorg daarom dat u gebruik maakt van diverse kanalen op social media en begin met het schrijven van blogs. Op die manier bouwt u een fanbase op, die u met nieuwe tips, adviezen en artikelen op de hoogte kunt houden.
Social media kanalen die een aanrader zijn:
- Snapchat
Let bij het gebruik van social media ook op de populariteit binnen het land. In Duitsland is bijvoorbeeld LinkedIn minder populair dan Xing (een Duitse versie van LinkedIn). In Duitsland kunt u dan dus bijvoorbeeld beter Xing inzetten voor de online marketing.
Wees actief op uw social media
Social media is niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Daarom moet u met uw bedrijf op de juiste manier uw doelgroep aanspreken. Beschikt u over voldoende volgers op de kanalen, dan stijgt uw autoriteit binnen Google. Ook zorgt social media voor naamsbekendheid onder uw doelgroep. Door actief content te delen op uw social media kanalen, kunnen volgers en hun vrienden steeds de nieuwe informatie verspreiden. Deze bijdrage kunt u iedere dag of iedere week doen.
Zorg dat bezoekers uw social media berichten eenvoudig kunnen delen
Met een bericht op social media is het mogelijk om in een zeer korte termijn een grote groep mensen te bereiken. Als een volger er namelijk voor kiest om uw bericht te delen of liken, wordt dit bericht onder de volgers van deze persoon verspreid. Let er daarom op dat uw berichten eenvoudig te verspreiden zijn via social media. Kies bijvoorbeeld voor een gemakkelijke, goed functionerende koppeling tussen uw website en de social media kanalen.
CMS systemen leveren meestal de optie om dit volledig naar uw eigen voorkeuren in te delen. Zo geeft u precies aan welke titel, omschrijving of afbeelding een bezoeker meteen kan delen onder zijn of haar eigen volgers.
Creëer interactie op social media pagina’s
Door het liken en het plaatsen van een reactie creëert u bekendheid voor uw bedrijf bij uw volgers op social media. Deze volgers blijven op de hoogte van uw bedrijf door uw reacties, en raken steeds meer betrokken bij uw website. Uiteraard vindt u hier nieuwe potentiële bezoekers voor uw website, die dankzij de Google zoekresultaten bij uw pagina terecht zijn gekomen. Hoe meer er naar uw website gezocht wordt, des te eerder Google het signaal oppikt dat uw bedrijf een steeds belangrijkere rol in de branche inneemt. Dit geeft vervolgens weer een betere ranking in Google.
Hoe zorgt u voor interactie op social media?
Op diverse manieren creëert u meer interactie op uw social media kanalen. Op facebook schrijven veel bedrijven bijvoorbeeld “like en deel kortingen of acties” uit. Het is een methode om op een vlotte wijze veel likes binnen te halen. Toch blijkt dat na afloop van een dergelijke actie, veel volgers de bedrijven weer ontvolgen. Vooral als blijkt dat ze niet de prijs gewonnen hebben. Facebook beschikt tegenwoordig ook over een strikter beleid waarbij deze acties en kortingen worden tegengehouden. Een goede interactie op social media bestaat eruit dat u reageert op de berichten van volgers, zowel positief als negatief. Mensen onnodig blokkeren of het verwijderen van comments blijkt averechts te werken. U wilt immers geen negativiteit rondom uw bedrijf op social media. Op een heldere, transparante manier communiceren met uw volgers zorgt voor een autoriteitspositie binnen de branche. Dit werkt uiteraard door op het behalen van een hoge positie in Google.
Wees enthousiast in het promoten van uw bedrijf op social media
Op social media toont u op een enthousiaste manier uw bedrijf. U laat zien wat uw bedrijf doet, wie u precies bent en hoe u voor producten of diensten te beschikbaar bent. Geef in uw berichten weer waarom bezoekers specifiek voor uw bedrijf moeten kiezen, en wat uw specifieke kwaliteiten zijn. Laat zien wie uw bedrijf is. Wie bent u precies, welke opleidingen of certificaten heeft u en hoe kan u de gebruiker ondersteunen bij zijn vraag. Dit zorgt voor een gevoel van vertrouwen bij de gebruiker, wat ook bijdraagt aan uw positie in de zoekmachines.
Pas op voor sancties van Google
Google hanteert een aantal strikte regels en richtlijnen waar zij zeer nauwkeurig op toezien. Als u deze regels overtreedt, gaat dit gepaard met een aanzienlijke straf. De straf kan zelfs betekenen dat uw bedrijf voor een lange tijd verwijderd wordt uit de Google index. In dat geval bent u opeens niet meer zichtbaar in de bovenste posities van Google. Bent u online niet meer te vinden, dan bestaat uw bedrijf simpelweg tegenwoordig niet meer. Zorg daarom dat u dit voorkomt door u aan de regels te houden.
Neem de regels goed door
Als u op de hoogte bent van de richtlijnen die Google hanteert, weet u waar u zich aan moet houden. Een schorsing van Google kan namelijk behoorlijk wat schade aanrichten aan zowel uw imago als uw bedrijf. Veelvoorkomende redenen waarom een bedrijf een straf opgelegd krijgt van Google zijn: onjuiste optimalisatie van zoekwoorden, slechte content op de pagina, teveel backlinks van een slechte kwaliteit of veel te zware pagina’s op de website. Zorg dus dat dit op uw pagina niet het geval is om bovenaan in Google te staan.
Let voortdurend op uw online aanwezigheid
U vraagt zich wellicht af hoe u snel in Google bovenaan komt te staan. Als u deze kennis niet zelf in pacht heeft, besteedt u dit meestal uit aan een gespecialiseerd online marketing bureau. Dit is een uitstekende oplossing in het geval u niet zelf de tijd, kennis en moeite kunt steken in het optimaliseren van de SEO. Let er echter wel op dat u een goede partij uitkiest voor de zoekmachine optimalisatie. Het marketing bureau wordt namelijk niet bestraft in het geval zij overtredingen begaan, maar uw bedrijf. Zorg daarom dat u een bedrijf in de arm neemt dat beschikt over de juiste kennis en certificaten. Let ook zelf erop dat uw bedrijf goede resultaten boekt.
Google Ads Trends in 2020 die je niet kan negeren
meta-description: Ben je klaar voor de Google Ads Trends van 2020? Smart Bidding, Bumper Video Ads en Voice Search: met deze tips zijn je campagnes klaar voor de strijd.
Met de groeiende concurrentie zoek je altijd methodes om jouw marketing budget optimaal te besteden. Met de diverse Pay-Per-Click (PPC) strategieën kan het echter lastig zijn om de juiste campagnes voor jouw website op te zetten. In dit artikel lees je de 13 trends op het gebied van PPC strategieën die je in 2020 het beste kunt gaan toepassen voor jouw advertenties.
1. Geautomatiseerde PPC
Bedrijven als Google investeren enorm in het automatiseren van online marketing. Geautomatiseerde PPC is dan ook een krachtige manier om het functioneren van jouw campagnes te verbeteren. De algoritmes bepalen met machine learning passen bijvoorbeeld de hoogte van de biedingen automatisch aan. Als je zelf bodaanpassingen wijzigt, dien je altijd te letten op de juiste keywords en advertentiegroep voor jouw advertentie. Met geautomatiseerde PPC bespaar je jezelf enorm veel tijd en geld. Door alleen te monitoren hoe de geautomatiseerde PPC verloopt, kun je als SEA expert andere zaken afhandelen om ervoor te zorgen zo hoog mogelijk in Google te komen met je advertenties.
2. De evolutie van Smart Bidding
Smart Bidding is een programma van Google dat uitermate geschikt is voor geautomatiseerde biedingen. Dankzij machine learning optimaliseert het biedingssysteem conversies en de waarde van conversies in veilingen. Vooral voor Target-CPA, Target-CPA en Target-ROAS is Smart Bidding uitermate geschikt. In 2020 zal Smart Bidding alleen maar groter worden. Handmatig bieden zal steeds meer plaats maken voor geautomatiseerde biedingen. Zo kunnen online marketeers zich richten op zaken als strategie en onderzoek.
3. Amazon en betaalde advertenties
Ondanks dat Google en Facebook nog altijd de markt van betaalde advertenties domineren, maakt Amazon een grote inhaalslag. Op dit moment is het bedrijf de derde en snelst groeiende adverteerder. De advertenties worden zowel op als vanaf Amazon weergegeven, wat de populariteit van het medium laat stijgen. Een andere belangrijke reden voor de stijging is het feit dat gebruikers op de website al de motivatie hebben om een product of dienst aan te schaffen. Facebook en Google hebben weliswaar het grootste publiek, maar deze doelgroep is niet altijd van plan om iets te kopen. Op Amazon zijn de conversie ratio’s daarom beter.
4. Sociale media
Ongeveer 70 procent van de mensen bekijkt tenminste één sociaal media platform per maand. Bovendien groeien deze getallen nog altijd. Als je in 2020 dus nog geen gebruik maakt van de sociale media bij je PPC strategieën, is dat een gemiste kans. De meeste consumenten bekijken platform zoals Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en Pinterest dagelijks. Bovendien gebruiken consumenten meerdere platforms door elkaar, vooral jongeren. Advertenties creëren voor sociale media is daarom essentieel.
5. Je doelgroep bepalen
Google Ads biedt je de mogelijkheid om je doelgroep vast te stellen. Zo verklein je het aantal mensen dat je advertenties ziet. Het voordeel hiervan is dat alleen de consumenten die in je product of dienst geïnteresseerd zijn, je advertentie getoond krijgen. Als je bijvoorbeeld adverteert voor exclusieve juwelen, heeft het geen nut om te adverteren aan mensen die minder dan € 100.000,- per jaar verdienen. Zij zullen waarschijnlijk toch de juwelen niet aanschaffen. Ook is het met de nieuwe Google Ads functie mogelijk om je doelgroep gelaagd vast te stellen. Zo kun je je zowel richten op demografische gegevens als op keywords om relevante advertenties samen te stellen.
6. Bumper Video Advertenties
Als het gaat om mobiele advertenties, blijven video’s voor advertenties de markt beheersen in 2020. Video advertenties zorgen voor een enorme bereik van je bedrijf, hebben een esthetische aantrekkingskracht en kosten relatief weinig. Bij YouTube, wat Google grootste marketing instrument op het gebied van video’s is, beschik je over de mogelijkheid om diverse advertenties korter dan 90 seconden weer te geven. In de toekomst zal Google verticale video advertenties gaan stimuleren. Hoe je ook wendt of keert, video advertising voor YouTube of andere video hosting websites zijn een perfecte manier om je doelgroep te bereiken.
7. De stijging van Voice Search
Smart homes en persoonlijke assistent speakers zoals Alexa Dot en Google Home zijn aan een enorme opmars bezig. En laten we ook vooral Siri niet vergeten. De verwachting is dat eind 2020 circa 50 procent van alle online zoekopdrachten gestart zal worden met een stem. Op dit moment hebben betaalde Voice Search advertenties nog niet de grote markt bereikt. Vanwege de enorme technologische vooruitgang valt het te verwachten dat dit snel zal veranderen. Toch is het verstandig om nu al vast wat voorbereidend werk voor deze markt te verrichten. Zorg er bijvoorbeeld voor dat jouw website geschikt is voor conversatie. Zorg er bijvoorbeeld voor dat de FAQ pagina van je website up-to-date is met long-tail-keywords.
8. Een golf in de Visual Search
Met Visual Search zoek je aan de hand van een afbeelding in plaats van een tekst. Je maakt bijvoorbeeld een foto van een vaas en zoekt in Visual Search naar websites waar je een dergelijke vaas kunt aanschaffen. Consumenten verwachten steeds sneller een resultaat. Daarom is dit een kortere manier om te zoeken naar de gewenste vaas, in plaats van te zoeken op “blauwe vaas met witte bloemen”. Ondanks dat Visual Search nog in de kinderschoenen staat, is het de verwachting dat dit een belangrijke tool van de toekomst gaat worden. Instagram en Pinterest zijn al aan dergelijke producten bezig. Ook Amazon is een samenwerking aangegaan met Snapchat voor Visual Search. Om je voor te bereiden op deze trend, is het van belang om een catalogus van foto’s te creëren van jouw producten en diensten. Voeg bovendien metadata toe aan de afbeeldingen, zodat ze op de juiste wijze gecategoriseerd zijn voor zoekmachines. Bij een foto van een blauwe vaas voeg je bijvoorbeeld een tekst toe als “kleine blauwe vaas”.
9. Collaborative Filtering
Met Collaborative Filtering creëer je binnen het systeem groepen die van dezelfde voorkeuren houden. Als Bob bijvoorbeeld dezelfde reactie op een bepaalde content heeft als Kees, is het te verwachten dat ze over een identieke smaak beschikken. Filteren kan gebaseerd zijn op allerlei karakteristieken: leeftijd, interesses, locaties. Met Collaborative Filtering leiden ze naar de content die hen het meest aanspreekt. Een voorbeeld van Collaborative Filtering vind je als je in Google zoekt naar iets terwijl je in het buitenland bent. Als je bijvoorbeeld op vakantie bent in het Verenigd Koninkrijk, stuurt Google je niet naar www.google.com, maar naar www.google.co.uk. Google filtert hierbij op je IP adres. Collaborative Filtering gaat echter verder, door je recente likes, browsergeschiedenis en trending topics te onderzoeken. Zo blijven websites interessant, relevant en nieuw voor de gebruikers.
10. Remarketing
Met Remarketing toon je aan gebruikers alsnog je advertentie als ze jouw website hebben verlaten. Het blijkt een effectief instrument. De gebruikers hebben al interesse getoond in jouw producten of diensten. Remarketing leidt dan ook vaak tot een hoger aantal conversies. Ook zorgt het ervoor dat je merk in het hoofd van de gebruiker blijft. Dit blijft een belangrijke trend voor 2020.
Leads uit Google Ads opvolgen met e-mail marketing advertenties
meta-description: Op zoek naar meer B2B leads met Google Ads? In dit artikel lees je twee methodes over het genereren van meer leads met Google Ads en Google Display.
Een essentiële vraag die je jezelf als B2B marketeer afvraagt, is hoe je de meeste B2B leads genereert. Google Ads blijkt hierbij een handig instrument. In dit artikel lichten we twee manieren toe om met B2B leads met Google Ads te verzamelen.. De eerste manier is het genereren van omzet uit leads aan de hand van de Google zoekmachine. De tweede methode is het versterken van content marketing, waardoor je meer leads genereert dankzij remarketing. Dit doe je door gebruik te maken van Google Display. Deze Google Ads B2B leadgeneratie strategieën zijn gericht op de positie van de koper in de gehele aanschafcyclus.
De aanschafcyclus bij B2B leads
Als je wilt begrijpen hoe een succesvolle B2B Google Ads campagne werkt, is het van belang te onderzoeken welke positie de potentiële lead binnen de gehele aanschafcyclus heeft. Er zijn hierbij twee verschillende leadvormen waar je je op focust met een B2B Google Ads campagne:
- De leads die nu wel een product of dienst willen aanschaffen (salesready/ready to buy leads).
- De leads die nu nog niet een product of dienst willen aanschaffen, maar dit in de toekomst misschien wel van plan zijn.
Met Google Ads is het mogelijk om bezoekers te trekken die zich al in een verder stadium van de aanschafcyclus bevinden. Deze bezoekers informeren eerst en nemen daarna contact op met een verkoper. Je vindt deze vormen van leads door een zoekwoord met een hoge commerciële bedoeling in te zetten bij Google Ads. Een voorbeeld ter verduidelijking: stel je verkoopt tweedehands auto’s. Met het zoekwoord “tweedehands auto kopen” vind je de potentiële kopers in de categorie “lead”. Met Google Ads bestaat daarnaast de mogelijkheid om mensen aan te trekken die nog niet op de hoogte zijn van je merk, maar waarbij dit wel kan veranderen via een “lead magneet”. Dit kan bijvoorbeeld door een gratis download of e-book waarbij mensen hun naam en persoonlijke gegevens achterlaten. Met de gratis weggever verzamel je diverse leads.
Leads verzamelen voor toekomstige verkoop
- Ondernemers die gespecialiseerd zijn in lead nurturing en het aantrekken van leads uit deze groep, blijken wel 50 procent meer sales ready leads te genereren tegen 33 procent minder kosten.
- Jouw concurrenten focussen zich allemaal op de paar procent aan ready to buy leads. Deze hevige concurrentie leidt tot hoge kosten voor iedere nieuwe potentiële koper.
- Je focust op een veel grotere markt dan de ready to buy leads. De laatste groep bestaat uit zo’n 3 procent. Dit betekent dat je wel 67 procent van de gehele markt uitsluit die je met Google Display remarketing kunt bereiken. Stel de potentiële koper maakt als wel gebruik van de service die een concurrent levert. Met de juiste lead nurturing strategie zorg je ervoor dat deze potentiële koper met jouw producten of diensten in contact komt, wat tot een sale leidt.
Methode 1: Zorg voor directe sales leads met Google Ads
Wellicht de meest eenvoudige manier om ready to buy B2B leads te verzamelen is door een Google Ads campagne te creëren voor een zoeknetwerk dat zich focust op sleutelwoorden met een hoge commerciële intentie. Een advertentie voor potentiële bezoekers die zoeken op “tweedehands auto kopen” is hierbij een voorbeeld. Een gemakkelijke methode om te onderzoeken wat de keywords met een hoge commerciële intentie zijn, is om de concurrentie op het zoekwoord te bekijken. Als de competitie sterk is en er veel concurrenten op het woord bieden, is het woord een uitstekende keuze voor een zoekcampagne.
De advertentie creëren
Op het moment dat je een aantal geschikte zoekwoorden hebt gevonden en deze efficiënt hebt toegepast, ben je toe aan het schrijven van een gerichte advertentie. Het meest effectief werkt een advertentie per advertentiegroep. Daarna stuur je deze bezoekers naar een relevante landingspagina. De intentie van deze landingspagina is om de bezoeker met zoveel mogelijk verkoopmomenten in contact te laten komen. Het moet bijvoorbeeld voor gebruikers gemakkelijk zijn om met jouw bedrijf contact op te nemen door. Dit doe je door bijvoorbeeld een contactformulier toe te voegen.
Onderzoek welke leads converteren door Google Ads op te nemen in je CRM-systeem
Voor de optimale werking van Google Ads is het noodzakelijk dat je Google Ads opneemt in je CRM-systeem. Zo houd je eenvoudig bij welke zoekwoorden de beste leads en getekende offertes verzorgen. De meeste online marketeers letten bij het adverteren op Google op het gemiddelde aantal leads dat nodig is voor een verkoop. Ze letten er echter niet op dat de ene lead tot betere conversies leidt dan de ander. Als je uitsluitend op de leads let, onderzoek je maar de helft van het gehele systeem. Het kan dan voorkomen dat je meer budget gaat toepassen bij een bepaald keyword, dat wellicht helemaal niet tot meer leads leidt. Daarom is het van belang om niet alleen naar de onderzoeksresultaten te kijken, maar ook naar welke woorden hebben geleid tot het resultaat.
Met het samenvoegen van Google Ads in je CRM-systeem volg je de volledige weg die de gebruiker heeft afgelegd. Door middel van een advertentie komen de gebruikers op een landingspagina terecht waar ze hun persoonlijke gegevens als naam en e-mailadres opgeven. In het CRM-systeem zie je eenvoudig welk keyword tot de meeste leads heeft geleid. Dat zoekwoord is vervolgens het meest geschikt om meer budget op te investeren. Zo genereer je steeds weer nieuwe potentiële klanten.
Methode 2: Zet Google Ads in om je content marketing te versterken met remarketing
Google Ads kan zeer productief werken om je content marketing te versterken en meer leads te verzamelen. Met Google Ads is het namelijk mogelijk om gratis weggevers te promoten. Denk hierbij aan webinars of e-books. Bij het weggeven vraag je aan de gebruikers om gegevens. Deze leads zijn van mensen die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Hoogstwaarschijnlijk zijn zij geneigd om in de toekomst wel een product van je aan te schaffen.
In dit geval zet je Google Ads in om de content marketing sterker te maken. De gebruikers moeten daarom altijd naar een landingspagina worden verwezen waar ze meteen de webinar kunnen bekijken of het e-book kunnen downloaden. Zo converteer je wel 20 tot 60 procent van het verkeer in nieuwe leads. Als je ze slechts naar een blog verwijst, converteert slechts 1 à 2 procent van het verkeer. Je moet bij deze strategie er goed op letten dat het lead nurturing systeem perfect functioneert. Op die manier kunnen de leads zich converteren naar betalende klanten. Ook moeten de gratis weggevers (leadmagneten) genoeg interessante informatie bieden.
Lead magneten promoten met de Google zoekmachine
Om ervoor te zorgen dat de lead magneten hoog op Google terechtkomen, kun je gebruik maken van het volgende stappenplan:
- Creëer een lijst van informatieve zoekwoorden die passen bij de gratis weggever. Dit zijn uiteraard geen zoekwoorden waarin het woord “kopen” of “aanschaffen” staat, maar eerder sleutelwoorden als “Hoe kan ik mijn X perfectioneren?”
- Sprokkel vijf zoekwoorden bij elkaar die beschikken over het hoogste zoekvolume. Aan de hand van deze zoekwoorden stel je gratis weggevers op die deze problemen voor de leads oplossen. Een voorbeeld hiervan is: Hoe vind je de beste tweedehands auto? Vervolgens kun je een e-book schrijven met adviezen over waar je op moet letten bij het aanschaffen van een dergelijk voertuig.
- Stel daarnaast zeer specifieke campagnes op voor jouw top 5 aan keywords en stuur de gebruikers naar de relevante landingspagina’s waar ze het webinar of e-book kunnen vinden.
Lead magneten promoten met Google Display marketing
Een efficiënte manier om een grote hoeveelheid aan leads te verzamelen is het remarketing. Deze gebruikers zijn al eerder op je website geweest. Uit onderzoek blijkt dat remarketing leidt tot 25 procent meer opbrengst per conversie dan een standaard campagne. De terugkerende potentiële koper converteert eerder. Vooral als er diverse opt-in mogelijkheden beschikbaar zijn op je website. Creëer daarom voor ieder pijnpunt of kwestie een oplossing.
Beschikt je blog over veel verkeer? Dan is onderzoek naar welke pagina’s interessant zijn voor je bezoekers essentieel. De pagina’s die het meest worden bezocht, zijn de belangrijkste focus voor de remarketing. Ook is het in Google Ads mogelijk om potentiële kopers te targetten die niet op jouw website zijn geweest, maar wel geïnteresseerd zouden kunnen zijn in jouw lead magneten.
Conclusie: investeren in leads leidt tot meer conversies
Bij het adverteren op Google zijn er twee soorten leads waar je je het beste op kunt focussen bij B2B Google Ads campagnes:
- De ready to buy leads die van plan zijn om een product of dienst aan te schaffen.
- De leads die door middel van lead nurturing naar de sale gebracht kunnen worden.
Als je content creëert voor de ready to buy leads in de zoekmachines, beschik je op de korte termijn over veel sales. De kosten hiervan stijgen echter wel, aangezien er veel concurrentie is. Door de Google Ads gegevens te koppelen met je CRM-systeem, kun je echter wel achterhalen welke zoekwoorden tot de meeste leads leiden. Hierdoor is gerichter investeren met je marketing budget mogelijk. Met remarketing kun je effectief meer sales behalen bij gebruikers die al interesse in jouw product of dienst hebben getoond. Google Display vormt hierbij een belangrijke tool.
Wil je weten hoe je het aantal leads naar jouw website kan optimaliseren? Of ben je benieuwd wat remarketing voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact op met Intelligent Online. Wij doen er alles aan om jouw website zo optimaal mogelijk te laten functioneren.