SEO specialisten
Elke ondernemer is nadrukkelijk op zoek naar meer omzet, meer winst en nieuwe klanten. Dit kan door op een hogere positie in Google te komen. De kansen die er op dat vlak liggen kunnen duidelijk gemaakt worden middels een quick- of groeiscan. Dan wordt precies helder waar de kansen liggen.
Laat vrijblijvend een groeiscan uitvoeren door een SEO expert
Het proces en de impact van SEO scans
Integratie van SEO en SEA voor optimale resultaten
Een SEO specialist bespaart je tijd
De belangrijkste reden die een SEO expert inhuren billijkt is de factor tijd. SEO vergt nou eenmaal veel tijd en ook kennis. Dat gaat je met elke week een uurtje beslist niet lukken in elk geval. Bovendien moet zowel on page als off page SEO ingezet worden. Als ondernemer heb je die tijd simpelweg niet. Al je uren gaan in het runnen van je bedrijf zitten en SEO is vaak het eerste wat er bij in schiet. Uitbesteden aan de SEO specialist is het beste wat je kunt doen. Zo kun jij al je tijd blijven inzetten voor de groei van je eigen onderneming. SEO is toch al niet iets wat je er even naast doet Het is een vak apart. Behalve de factor tijd ontbreekt het bij de ondernemer dikwijls aan kennis van zaken. Heb je die kennis niet, dan loop je steeds achter de meute aan en bereik je nooit de hoogste posities binnen de Google ranking.
Voortdurende Aandacht en Expertise Nodig voor SEO Succes
SEO blijft altijd aandacht vragen, ook als je een toppositie bereikt hebt. De concurrentie op dit vlak slaapt nooit en dus moet je er steeds mee bezig blijven. Of beter: dat moeten de SEO specialiste voor je doen. Door het werk van de SEO specialist weet je bovendien dat precies de juiste mensen een bezoek brengen aan je website. Dat doet hij door ervoor te zorgen dat de titel en de meta description naadloos op elkaar aansluiten en aansluiten bij de verwachtingen van de doelgroep. Zo kun je er steeds vanuit gaan dat mensen je website bezoeken die al geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt. Dit vergroot de kans om ook daadwerkelijk tot zaken te komen. Belangrijke reden om bijvoorbeeld een SEO specialist mkb in te huren is het feit dat de online wereld nooit stilstaat en altijd dynamisch is. Ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Als jij iemand van jouw organisatie een cursus of training SEO aanbiedt, dan is die kennis al verouderd nog voor het diploma uitgereikt is. Wil jij je eigen medewerkers up to date houden wat betreft SEO, dan wordt dit bovendien een kostbare aangelegenheid, zoals ook nu weer de houdbaarheidsdatum van het geleerde beperkt is. Vaak – of beter: altijd- is een SEO expert inhuren voordeliger.
Het Belang van Lange, Kwalitatieve Content
Wat veel ondernemers niet weten maar de SEO specialist uiteraard wel is dat langere content beter rankt in de zoekmachine. Dit onderdeel wordt nog wel eens onderschat maar is gewoon ontzettend belangrijk binnen de wereld van zoekmachine marketing. Content wordt namelijk steeds belangrijker. Wat je ziet is dat bedrijven her en der wat tekstjes plaatsen, teksten die en te kort zijn en die geen rekening houden met de zoekwoorden. Bij SEO is het de vraag of jij je op een zoekwoord richt, of je clustert of thematisch te werk gaat. En hoe weet je dan hoeveel teksten je moet maken? Een ding is zeker; wil je invloed uit blijven oefenen op de organische resultaten dan dien je over langere content te beschikken. Over het waarom tasten alle experts overigens in het duister. In de praktijk blijkt echter dat hoe langer een tekst is, hoe groter de kans is dat het gedeeld wordt via de social media. Ook de relevantie van je website vaart wel bij langere teksten. Meer lezen betekent immers automatisch dat mensen langer op je website blijven. Het verzorgen van langere teksten vergt meer onderzoek. Hetgeen je de bezoeker levert moet immers wel relevant zijn. De SEO specialist is als geen ander in staat je bij te staan en ondersteuning te bieden met bijvoorbeeld het clusteren van zoekwoorden en om op die wijze relevantie te realiseren. Ook weten ze alles over de lengte van een tekst.
Een SEO specialist kent de ranking factoren
De Waarde van een SEO Specialist
De Kracht van Organische Zoekresultaten
Meer tevreden klanten met een SEO expert
Het inschakelen van een SEO specialist levert meer tevreden klanten op. De specialist zorgt er immers voor dat de website zeer gebruiksvriendelijk werkt. En gebruiksvriendelijkheid bepaalt voor een groot deel de klanttevredenheid. Hebben mensen een minder vriendelijk beeld van je website, dan hebben ze een slechte ervaring gehad met je website. Dat houdt in dat bezoekers beduidend minder lang op jouw website blijven; dit staat gelijk aan organische daling. Zo zie je hoe nauw het allemaal luistert. Het gemakkelijk navigeren van de ene naar de andere pagina moet daarom altijd erg soepel verlopen. Alleen dat al is voldoende reden om eens contact te leggen met de SEO specialist, gewoon om te kijken hoe het met de gebruiksvriendelijkheid van jouw website is.
Het strategisch voordeel van het inhuren van een SEO-specialist
Je concurrentie steeds een stap voorblijven. Dat is bittere noodzaak als je je omzet steeds verder wilt vergroten. Dit kun je afdwingen door een betere positie in de Google ranking. Hoe hoger je staat, hoe meer bezoekers er komen. Probeer dit zelf echter als ondernemer maar eens voor elkaar te krijgen. Daar ben je toch echt de specialist in zoekmachine optimalisatie nodig. De specialist zal overigens altijd eerst een scan uitvoeren. Dit kun je zien als nulmeting, een vertrekpunt. Het gebruiken van de specialist in SEO biedt jou als ondernemer ook de mogelijkheid om jezelf volledig te richten op je eigen business. Ondertussen gaat de marketeer wel met de SEO aan de gang. Ondernemers hebben het erg druk, zo druk zelfs dat SEO niet goed uitgevoerd wordt. Dit levert een minder renderende website op. Een SEO expert inhuren maakt dat jij je kunt blijven richten op je eigen business. Je weet dat het met de SEO wel goed komt. Bij zoekmachine optimalisatie is samenwerking erg belangrijk. Een specialist als Intelligent Online zal altijd de samenwerking met je zoeken. Jij als ondernemer weet alles van je eigen handen en wandel en weet wat je wilt bereiken. De specialisten van Intelligent Online hebben de expertise en de vaardigheden om dit te vertalen naar een goed onderbouwde digitale marketing strategie.
Heb je zelf geen SEO specialisme in huis?
Ploeter je zelf met SEO maar ontbeer je de benodigde kennis? Dan merk je dat je veel te lang bezig bent met bepaalde zaken en daardoor lopen ook de kosten steeds hoger op. Het rendement van al je inspanningen liggen dus op een laag niveau. Als je geluk hebt dekken de opbrengsten nog net de kosten, het kan echter veel beter.
SEO als Investering: De Economische Voordelen van Professionele Optimalisatie
Een SEO expert inhuren lijkt je op het eerste gezicht nog meer geld te kosten. Dat is echter niet juist, want waar jij urenlang mee bezig bent heeft de specialist vaak in een mum van tijd in orde. En sterker nog, een SEO specialist hoeft je helemaal geen geld te kosten. Of kosten, alle SEO specialisten reppen liever over de investering die het vraagt dan over kosten. Kosten klinkt negatief. Kosten is een woord dat je gebruikt als je auto je aan de kant van de weg laat staan en niet te repareren blijkt. SEO is een investering in winst. In gegarandeerd rendement. Natuurlijk kost marketing je in eerste instantie altijd geld. Is de klus geklaard, dan levert het je bijzonder veel op in de vorm van leads omzet, klanten en zeker ook naamsbekendheid. Het is in alle gevallen de investering waard. De specialisten op het gebied van SEO betalen zichzelf altijd terug, heel simpel uit de extra omzet die je met behulp van de specialist weet te bewerkstelligen. Het kost je dus niets meer dan het budget dat je nu vrijgemaakt hebt voor zoekmachine optimalisatie, de inzet levert je gewoon meer omzet op. De vraag wat een SEO specialist doet kun je beantwoorden met ontzorgen en zorgen dat jouw bedrijf hoger in de Google ranking komt te staan. Je geeft dus een deel van de werkzaamheden uit handen. De specialist is echter nooit een einzelgänger; altijd wordt overleg gepleegd. De ontwikkelingen en trends die waargenomen worden, worden met je besproken en wat dat betreft wordt de specialist in SEO ook een soort van consultant voor jou als ondernemer. Niet zelden ook zal de specialist jou bevragen over zake die specifiek jouw markt betreffen.
Kies een SEO specialist op basis van kwaliteit
Internationale SEO: Uitdagingen en Strategieën
Flexibiliteit en Continuïteit bij het Werken met SEO Freelancers
De synergie tussen SEO met SEA
Het is verstandig dat je voortaan de termen SEO en SEA in een adem noemt. SEO is belangrijk, dat is SEA echter ook. Vaak denken bedrijven ten onrechte dat het in orde hebben van een van beide voldoende is, terwijl ze elkaar in de praktijk versterken. Juist de combinatie is zo goed om toe te passen. Op deze manier kun je short tail zoekwoorden gebruiken voor SEO om het simpele feit dat ze relatief duur zijn voor SEA. Aan de andere kant kun je weer long tail zoekwoorden toepassen voor SEA. Denk je alleen met een van beide wel uit de voeten te kunnen, dan mis je het elkaar versterkende effect en ook de overlapping tussen SEO en SEA. Gebruik je zoekmachine marketing, dan creëer je als het ware multichannel. Er ontstaat iets van een nieuw gebied, een gebied dat niet ontstaat als je slechts een van beide toe gaat passen. Als geen ander is een SEO specialist op de hoogte van de manier waarop je SEA en SEO in jouw specifieke situatie het beste ingezet kan worden zodat het elkaar versterkt. Intelligent Online heeft een meer dan uitstekende relatie met Google en mag zich zelfs partner noemen. Voordeel? Alle ontwikkelingen van Google op SEO en SEA vlak, zijn meteen bij deze specialist bekend. Bovendien is er met voorrang toegang tot de nieuwste tools van Google. Op die manier kan een voorsprong genomen worden op de concurrentie en kan die voorsprong ook behouden worden. Daarmee is opnieuw een groot voordeel van het uitbesteden aan SEO specialisten benoemd.
De Rol van de SEO Specialist als Consultant en Technisch Expert
Ja, je mag een SEO expert ook best een soort van consultant noemen. Hoewel er voor ontzorging gezorgd wordt, is het niet zo dat SEO voor jou voortaan een ver van je bed show is. Integendeel, want je wordt steeds nadrukkelijk betrokken bij de ontwikkelingen. Bovendien zal de specialist jou de basisbeginselen van SEO bij brengen, terwijl jij vragen kunt verwachten die te maken hebben met jouw bedrijf en jouw business. Uitbesteden betekent ook dat je technische kennis inhuurt, en laat nou techniek ontzettend belangrijk zijn voor je positie in Google. Als je praat over SEO, dan dien je rekening te houden met title tags, meta beschrijvingen en zeker de snelheid van je website. Met andere woorden; je robots.txt moeten altijd goed zijn en ook de structuur van jouw website moet te indexeren zijn. Het is allemaal gesneden koek voor de specialist, het ook toe kunnen passen van deze begrippen is iets anders. SEO specialisten hebben een vak apart. Door te kiezen voor een specialist, ontloop je de soms forse straffen die Google oplegt als jij je niet aan de richtlijnen van Google houdt. Straffen van Google kan betekenen dat je een aantal plaatsen terug wordt gezet, iets dat je minder klikken, minder bezoekers en dus ook minder omzet oplevert. Soms haalt Google je zelfs helemaal uit de indexering. Bovendien is het nooit goed voor de naam van je onderneming als je een straf van Google opgelegd krijgt.
Meten en Optimaliseren: De Voortdurende Taak van de SEO Specialist
Geef jij het proces dat SEO heet uit handen, dan zal de specialist snel de kansen die jij online hebt in kaart brengen. Dat doen ze op basis van kennis en ervaring. Laat een groeiscan uitvoeren als een soort van nulmeting en ontdek bij welke zoekwoorden de kansen het grootst zijn, wat er SEO technisch aan jouw website aangepast kan worden en hoeveel concurrentie er is op de meest belangrijke zoekwoorden. Al snel wordt zo duidelijk waar je nog winst kunt halen, de specialist heeft vervolgens de tools die verbeteringen ook daadwerkelijk door te voeren. Meten is weten, zeer zeker voor de specialist in SEO. Die over de juiste tools heeft om te zien of alle geleverde inspanningen ook vruchten afwerpen Zo kan hij steeds je positie in Google monitoren en ziet hij steeds de trends in de markt. Nieuwe features worden zo snel mogelijk toegepast. Dat doet de specialist eerst op het eigen systeem, daarna pas bij jou. Zo weet hij zeker dat de feature goed werkt namelijk. Alle tools die beschikbaar zijn geven een prima beeld of je op de goede weg bent of niet. Het maakt ook dat je niet steeds overal een account aan hoeft te maken. Het is niet per definitie zo dat een SEO specialist alles aan moet passen, soms is een enkele aanpassing al voldoende om de positie in de ranking van Google te verbeteren. Duur is dat niet, het kan je juist ontzettend veel geld opleveren . Consultancy kan ook een manier zijn om hulp bij het verhogen van de Google ranking te krijgen. Je kunt tips krijgen over wat je kunt doen om je positie te verbeteren, en die tips vervolgens zelf omzetten in daden. En zo kun je zo nu en dan de hulp van een SEO specialist verpakt in consultancy inroepen.
Een analyse door de SEO expert
Strategische Interventie door SEO Experts
Creatieve en Technische Expertise van SEO Specialisten