Adwords trends 2018
2018 is alweer even bezig maar we krijgen steeds meer vragen naar wat nu precies de trends zijn en worden van dit jaar.
Vorig jaar heeft Google veel nieuwe functies geïntroduceerd voor Google Adwords. Deze functies werden in 2017 nog niet door iedere Adwords gebruiker ingezet, maar in 2018 is dit wel anders. Door slim gebruik te maken van de nieuwe functies van Google Adwords, kunt u namelijk nog betere advertenties opstellen. Meer hierover, leest u in dit artikel over de laatste en meest relevante Adwords trends 2018.
Gepersonaliseerde advertenties
Veel bedrijven hebben meerdere doelgroepen. Ze richten zich bijvoorbeeld op mannen, maar ook op vrouwen. U kunt iedereen dezelfde advertentie laten zien, maar eigenlijk is het veel interessanter om iedere doelgroep met zijn eigen advertenties te bereiken.
Door de IF-functie van Google Adwords is dit nu mogelijk. Deze functie werd vorig jaar al gelanceerd, maar wordt nog niet zo veel gebruikt. Zonde, want met de IF-functie is het mogelijk een advertentie aan te passen op basis van uw doelgroep. Dit betekent dat u de mannelijke doelgroep van uw website andere advertenties kunt laten zien dan de vrouwelijke doelgroep. U kunt zelfs onderscheid maken in leeftijd en eerdere websitebezoeken.
Flexibele dagbudgetten
Google werkt met flexibele dagbudgetten. Geeft u aan dat uw dagbudget 10 euro is, dan kan Google voor maximaal het dubbele adverteren. Enerzijds is dit handig, want met een flexibel budget kunt u beter inspelen op het flexibele zoekvolume van uw doelgroep. De ene dag wordt er simpelweg meer gezocht op de voor u relevante zoekwoorden dan de andere dag. Anderzijds zijn de flexibele dagbudgetten soms ook onhandig. Wordt er in het begin van de maand veel op de voor u relevante zoektermen gezocht, dan gaat uw advertentiebudget er al snel doorheen. Dit betekent dat u aan het einde van de maand geen budget meer hebt om te adverteren.
Wilt u dit voorkomen? Dan raden wij u aan uw dagbudget aan te passen. Door uw dagelijkse budget iets te verlagen, voorkomt u dat u in de eerste weken van de maand al door uw hele advertentiebudget heen gaat. Verder raden wij u aan om uw advertenties goed te monitoren. Zo ziet u precies wat er met uw investering in Google Adwords gebeurt.
De locatie-extensie in YouTube
Vooral voor retailers en horecaondernemers is het interessant de locatie-extensie in te zetten. Met deze extensie laat u namelijk aan uw doelgroep weten dat u in de buurt bent met uw winkel, restaurant of café. Dit is echter oud nieuws: de locatie-extensie zit al langer in Google Adwords.
Wat er in 2017 wel veranderd is, is de locatie-extensie voor YouTube. Met de introductie van deze nieuwe functie, is het ook mogelijk de locatie-extensie in te zetten bij YouTube campagnes. Heeft u bijvoorbeeld een mooi filmpje gemaakt van uw winkel en staat dit filmpje op YouTube? Dan is de locatie-extensie in YouTube zeker interessant voor u. Met deze functie kunt u namelijk een routebeschrijving aan uw YouTube campagne toevoegen, zodat de kijker uw winkel direct kan vinden in Google Maps.
De promotie-extensie
Een andere extensie die onlangs is toegevoegd aan Google Adwords, is de promotie-extensie. Deze extensie is voornamelijk interessant voor ondernemers die een bepaalde kortingsactie promoten met Google Adwords. De extensie biedt namelijk de mogelijkheid een specifieke kortingsactie te benoemen, bij belangrijke aankoopgelegenheden voor consumenten. U kunt hierbij zelfs een kortingscode verstrekken, die de consument direct kan gebruiken.
Gebruikt u de promotie-extensie op dit moment al? Dan hebben we nog een extra tip voor u. U kunt deze extensie namelijk ook alleen gebruiken bij niet-converterende websitebezoekers. Dit betekent dat alleen de mensen die uw website eerder hebben bezocht en toen niet voor conversie hebben getoond, de promotie te zien krijgen. Mensen die uw website nog niet hebben bezocht, krijgen de kortingsactie niet te zien.
Adverteren in Google met Intelligent Online
U kunt op eigen houtje een of meerdere campagnes starten in Google Adwords, maar u kunt er ook voor kiezen dit samen met een expert te doen. Intelligent Online helpt u graag uw bedrijf op de juiste manier te promoten in Google. Door gebruik te maken van onze expertise, weet u zeker dat u effectieve advertenties inzet voor uw bedrijf. Ook weet u zeker dat deze advertenties aan de Adwords trends van 2018 voldoen. Wij houden namelijk altijd rekening met de laatste Adwords ontwikkelingen bij het opstellen van uw Adwords campagne. Daarnaast bespaart u veel tijd met Intelligent Online, want wij nemen alle Adwords gerelateerde taken van u over.
Wilt u meer weten over het adverteren in Google met Intelligent Online? Neem dan contact met ons op. Wij beantwoorden uw vragen graag. Ook kunnen wij u vertellen waarom het adverteren in Google ook relevant is voor uw bedrijf.
Links:
Wat is beter: Facebook Advertising of Google Adwords?
Hoger in Google? Zorg dan voor een hoge pagespeed
LinkedIn voor B2B marketing
7 verschillen tussen Facebook Lead Ads en LinkedIn Lead Ads
5 redenen waarom LinkedIn Advertising werkt
Tips om leads te verzamelen met LinkedIn
Helpen likes op Facebook uw business vooruit?
De beste tips voor een succesvolle Facebook Advertising campagne
Wilt u specifieke doelgroepen bereiken? Probeer Facebook Advertising
Hoe zet u Facebook het beste in voor acquisitie?
Hoe kunt u nog relevanter adverteren binnen Google
De belangrijkste recente updates in Google Adwords
Aspecten die elk bedrijf over Google Adwords zou moeten weten
Heeft Google Adwords effect op resultaten binnen SEO?
Praktische Google Adwords tips voor B2B ondernemers