Google Adwords krijgt regelmatig updates. Om de tool van Google goed te blijven gebruiken, is het belangrijk van de laatste updates op de hoogte te zijn. In dit artikel sommen we de belangrijkste recente updates van Google Adwords kort op.
In november heeft Google Adwords nieuwe promotie-extensies gekregen. Met deze extensies kunt u uw aanbiedingen nog beter onder de aandacht brengen. Ook heeft Adwords die maand nieuwe intentiedoelgroepen gekregen. Door gebruik te maken van deze doelgroepen, kunt u mensen nog effectiever bereiken. U bereikt mensen in dit geval namelijk op het moment dat ze een aankoopbeslissing nemen.
Ook kunt u vanaf november 2017 op items gebaseerde Gmail-advertenties, promotie-extensies en videocampagnes maken. Deze nieuwe functie zit in de nieuwe versie van Adwords Editor, namelijk versie 12.2.
De updates van december 2017
In november zijn er enkele updates doorgevoerd, maar in december heeft Google ook het een en ander veranderd aan Google Adwords. Vanaf december 2017 is het bijvoorbeeld mogelijk om volledige rapportagestatistieken voor de uitgebreide url’s van uw bestemmingspagina’s te bekijken. Ook kunt u nu sneller naar de wijzigingsgeschiedenis van uw campagnes en advertentiegroepen navigeren. Dit maakt het gemakkelijker om wijzigingen in te zien.
Een andere belangrijke update van december 2017, is dat u wijzigingen in uw advertenties gemakkelijker kunt testen. Dit doet u door diverse advertentievarianten naast elkaar te leggen, om een goede vergelijking te maken. De advertenties die goed werken, kunt u vervolgens eenvoudig en snel definitief doorvoeren.
Tot slot worden de gegevens over het vertoningspercentage van uw advertentie vanaf december meerdere keren per dag vernieuwd. Dit betekent dat u sneller kunt reageren op deze gegevens, om uw advertenties nog effectiever in te steken.
De updates van januari 2018 In 2018
zijn er ook weer enkele updates doorgevoerd in Google Adwords. Ten eerste kunt u vanaf januari 2018 gemakkelijk ontdekken wanneer er een aanzienlijke verschuiving van uw vertoningen plaatsvindt. U kunt dit zien tussen apparaten, maar ook in zoekresultaten. Een andere update maakt het mogelijk om problemen met display-advertenties snel te identificeren en te verhelpen. Dit doet u op de vernieuwde overzichtspagina van Google Adwords.
Tot slot kunt u in de Adwords app nu ook zoekwoorden toevoegen, bewerken en/of verwijderen. Dit betekent dat u gemakkelijker wijzigingen door kunt voeren als u geen computer in de buurt heeft, bijvoorbeeld in de trein.
Google Adwords optimaal gebruiken
Google Adwords is een zeer uitgebreide tool. Door de vele functies, kan het voor de leek lastig zijn om de tool goed te gebruiken. Daar komt nog bij dat er regelmatig nieuwe functies en andere verbeteringen aan Google Adwords worden toegevoegd. Dit maakt het gebruik van Google Adwords niet gemakkelijker.
Gelukkig kan Intelligent Online u helpen Google Adwords te gebruiken. Met onze hulp zet u een succesvolle advertentiecampagne op voor uw bedrijf, eventueel voor meerdere doelgroepen. Wilt u uw bedrijf ook meer online podium geven? Neem dan contact op met Intelligent Online, want wij helpen u hier graag mee.
Links:
Wat is beter: Facebook Advertising of Google Adwords?
Adwords trends 2018
Hoger in Google? Zorg dan voor een hoge pagespeed
LinkedIn voor B2B marketing
7 verschillen tussen Facebook Lead Ads en LinkedIn Lead Ads
5 redenen waarom LinkedIn Advertising werkt
Tips om leads te verzamelen met LinkedIn
Helpen likes op Facebook uw business vooruit?
De beste tips voor een succesvolle Facebook Advertising campagne
Wilt u specifieke doelgroepen bereiken? Probeer Facebook Advertising
Hoe zet u Facebook het beste in voor acquisitie?
Hoe kunt u nog relevanter adverteren binnen Google
Aspecten die elk bedrijf over Google Adwords zou moeten weten
Heeft Google Adwords effect op resultaten binnen SEO?
Praktische Google Adwords tips voor B2B ondernemers