Praktische Google Adwords tips voor B2B ondernemers

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Veel ondernemers met een B2C bedrijf gebruiken Google Adwords om hun organisatie online op de kaart te zetten. B2B ondernemers zijn over het algemeen wat minder overtuigd: zij maken minder snel gebruik van de advertentieruimte in Google. Toch kunnen ook B2B ondernemers succesvol gebruik maken van Google Adwords. Hoe zij dit kunnen doen, leest u hieronder.

Google Adwords voor B2B klanten

B2B klanten doorlopen een heel ander beslissings- en koopproces dan B2C klanten. B2C klanten doen kort onderzoek en gaan hierna vrijwel direct over tot conversie, B2B klanten doen vaak uitgebreid onderzoek en moeten bovendien nog met andere mensen binnen het bedrijf overleggen over een eventuele aankoop. Hoewel het beslissings- en koopproces van B2B klanten er heel anders uit ziet, kan Google Adwords u ook in dit proces ondersteunen. Dit gaat iets anders dan bij B2C klanten, maar het kan zeker werken.
Heeft u hulp nodig met het succesvol inzetten van Google Adwords voor uw B2B bedrijf? Lees dan onderstaande tips. Heeft u wat meer persoonlijke ondersteuning nodig van een echte Google Adwords expert? Dan kunt u contact opnemen met Intelligent Online, want wij staan voor u klaar.

Bedenk een Google Adwords strategie

Voor u inderdaad advertenties samen gaat stellen, bedenkt u eerst een Google Adwords strategie. Wat wilt u precies bereiken met uw campagne? Hoe gaat u deze doelen realiseren? Als u niet weet waar u op mikt met uw Google Adwords campagne, is het onmogelijk de roos te raken. Een goede strategie is dan ook onmisbaar.

Organiseer uw campagne goed

Veel ondernemers weten niet zo goed hoe Google Adwords werkt en stellen daarom zomaar wat advertenties in. Voor u van start gaat, is het verstandig Google Adwords eens goed onder de loep te nemen. Zo kunt u namelijk een goede en overzichtelijke campagne organiseren. Alleen met een overzichtelijke campagne kunt u de gewenste resultaten bereiken, simpelweg omdat u een overzichtelijke campagne veel beter in kunt steken, beter kunt meten en bovendien beter kunt verbeteren.

Zorg voor een goede bestemmingspagina

Als een B2B klant op uw advertentie klikt, komt hij of zij op een bepaalde pagina terecht. Deze pagina wordt ook wel de bestemmingspagina van uw campagne genoemd. Zoals al eerder vermeld, doen B2B klanten uitgebreid en zeer kritisch onderzoek naar producten en/of diensten, voor zij tot conversie over gaan. Uw bestemmingspagina moet dan ook helemaal kloppen. De teksten moeten goed zijn, de pagina moet duidelijk en logisch in elkaar zitten en de pagina moet over het algemeen overtuigen tot conversie. Misschien is deze conversie niet direct een bestelling, maar het doorsturen van de bestemmingspagina naar een leidinggevende. Gaat deze over tot conversie, dan heeft u uw doel bereikt.
Landingpages google ads

Blijf aan uw campagne werken

Een campagne is eigenlijk nooit helemaal af. Staan uw advertenties eenmaal online, dan bent u nog niet klaar. Nu moet u de resultaten van uw campagne namelijk meten en evalueren. Dingen die u kunt verbeteren, past u aan om meer uit uw campagne te halen.

Google Adwords: is het iets voor mij?

In feite kan iedere ondernemer profiteren van het grote bereik dat Google Adwords u kan bieden. Steekt u uw campagne goed in, dan kunt u hier veel uit halen. Het maakt niet uit wat voor producten en/of diensten u verkoopt, want op Google worden allerlei soorten advertenties geplaatst. U kunt uw bedrijf met kantoorartikelen aanprijzen in Google Adwords, maar ook de bouwmaterialen die u aan andere ondernemers verkoopt, de online cursussen die u aanbiedt en zelfs het evenemententerrein dat u verhuurt, kunnen gepromoot worden in Google. Het is dus niet de vraag of Google Adwords iets voor u is, maar of u dit middel effectief in kunt zetten om hier echt iets uit te halen.

Links:

Wat is beter: Facebook Advertising of Google Adwords?
Adwords trends 2018
Hoger in Google? Zorg dan voor een hoge pagespeed
LinkedIn voor B2B marketing
7 verschillen tussen Facebook Lead Ads en LinkedIn Lead Ads
5 redenen waarom LinkedIn Advertising werkt
Tips om leads te verzamelen met LinkedIn
Helpen likes op Facebook uw business vooruit?
De beste tips voor een succesvolle Facebook Advertising campagne
Wilt u specifieke doelgroepen bereiken? Probeer Facebook Advertising
Hoe zet u Facebook het beste in voor acquisitie?
Hoe kunt u nog relevanter adverteren binnen Google
De belangrijkste recente updates in Google Adwords
Aspecten die elk bedrijf over Google Adwords zou moeten weten
Heeft Google Adwords effect op resultaten binnen SEO?

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Gerelateerde artikelen

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online