Hoe kan ik zoekmachineoptimalisatie toepassen op verschillende soorten content?

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Zoekmachineoptimalisatie toepassen op verschillende soorten content

Zoekmachines geven beoordelingen aan iedere website die beschikbaar is. Als ondernemer wil je daarom dat jouw website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten komt. Het schrijven van content biedt een eerste stap in de goede richting. Het is dan ook belangrijk om de juiste zoekmachineoptimalisatie toe te passen. Maar hoe kan je dit voor alle soorten content doen? Voordat je met SEO consulting begint, kan je jouw eigen onderzoek doen. Onderstaande informatie helpt jou om hier een begin mee te maken en de zoekmachineoptimalisatie toe te passen op jouw content.

 

Wat is zoekmachineoptimalisatie?

Zoekmachines willen de gebruikers van de machine de beste en meest relevante antwoorden geven op vragen die zij stellen. Je moet er daarom voor zorgen dat je de juiste antwoorden biedt op de website. Relevante content zorgt dat potentiële klanten naar jouw website komen en een aankoop bij jou doen. Je moet daarvoor de zoekresultaten in Google verbeteren. Dit kan alleen door de zoekmachineoptimalisatie toe te passen. Dit wordt ook wel SEO genoemd en is beschikbaar voor alle soorten content. Denk aan alle geschreven teksten op de website, maar ook de afbeeldingen die je hieraan toevoegt. De optimalisatie geeft jou een zo hoog mogelijke positie in de zoekresultaten. In combinatie met de relevantie van de pagina’s zorg je dat jouw bedrijf een betere omzet draait.

 

De populaire onderwerpen voor de doelgroep

‘Waar sta ik in Google’ is een van de meest gestelde vragen van ondernemers. De hoogte binnen de zoekmachine zorgt immers dat de doelgroep jouw website kan vinden. Je moet daarom eerst bekijken welke onderwerpen populair zijn. De populaire onderwerpen zijn namelijk de thema’s waar je over moet schrijven. Hiervoor kan je onderzoek doen bij huidige klanten. Zij hebben immers voortdurend contact met potentiële klanten en weten wat er speelt. De onderwerpen kan je bundelen op de website en er goede content over schrijven. Bekijk dan ook welke vragen de doelgroep over deze onderwerpen heeft, zodat je hierop in kan spelen tijdens het schrijven.

 

De beste zoekwoorden voor SEO-resultaten

De populaire onderwerpen en bijbehorende vragen leveren ook zoekwoorden op die in de teksten terug moeten komen. Dit is waar de zoekmachineoptimalisatie begint. Je moet de belangrijkste zoekwoorden te allen tijde in de teksten terug laten komen. Door een goede verdeling van de zoekwoorden toe te passen, geven de zoekmachines jou een hogere ranking. Zo kom je hoog in Google en weet de doelgroep dat je relevante informatie verstrekt over het onderwerp. Je kan de zoekwoorden analyseren door gebruik te maken van SEO-tools.

 

Zo schrijf je de beste content met SEO

Het is dan van belang om daadwerkelijk te schrijven. Zorg ervoor dat je de content schrijft in de taal van de doelgroep. Hierdoor is er meer betrokkenheid en blijven bezoekers langer op de website hangen. Je kan jouw content ook delen op de sociale media waarop de doelgroep zich bevindt. Ook sociale media neemt een zoekmachine als Google mee in de beoordeling. Wacht niet te lang met het plaatsen van nieuwe content. Door regelmatig content te plaatsen en te delen is er meer relevantie en kan je jouw bedrijf onderscheiden van de concurrent. Daarbij draait het wel om kwaliteit boven kwantiteit.

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online