Wat is belangrijk voor een goede seo-strategie?

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Wat is belangrijk voor een goede SEO-strategie?

Als ondernemer moet je zorgen voor een goede SEO. De meeste bedrijven snappen de basis van SEO, zodat het eerste deel al toegepast kan zijn. Een van de zaken waar je naar moet kijken is de SEO-strategie. Zonder deze strategie kan je jouw doelen niet behalen. Het is daarom verstandig om te weten welke stappen je moet doorlopen om jouw strategie op te zetten. Hieronder lees je alles wat je moet weten.

 

Dit is een SEO-strategie

Voordat je het stappenplan door kan nemen moet je weten wat een SEO-strategie is. SEO staat voor Search Engine Optimization. Jouw website verbeteren door de strategie toe te passen, zorgt dat je beter gevonden wordt in zoekmachines. In de strategie zijn verschillende algoritmes terug te vinden. Zo is jouw website relevant voor bezoekers en begrijpen de zoekmachines jouw website beter. De strategie zorgt dat je alles in goede banen leidt.\

 

De stappen voor een SEO-strategie

Een goede SEO-strategie bestaat uit de structuur van jouw website en de marketingactiviteiten die je uitvoert. Van hieruit ontstaan verschillende stappen. Hieronder staan de belangrijkste stappen op een rij.

 

  1. De doelen bepalen

Je kijkt hiervoor eerst naar jouw bedrijfs- en marketingdoelen. In de strategie leg je vast via welke activiteiten binnen SEO je toe moet passen om hoog in de zoekmachine te komen. Zorg dat je alle doelen specifiek maakt, zodat je de resultaten ook kan meten. Ook moet je relevante informatie leveren. De doelgroep is immers naar bepaalde informatie op zoek. De doelgroep bepalen en van hieruit de doelen vaststellen helpt jou verder.

 

  1. De juiste SEO-tools gebruiken

De tweede stap is het gebruiken van goede SEO-tools om de nulmeting vast te stellen. Hiermee kan je een eerste analyse maken. De tools zorgen dat je jouw SEO-strategie kan meten en weet wat er gebeurt. De tools zijn in verschillende prijsklassen te vinden, dus er is te allen tijde een variant die bij je past. SE Ranking is een van de voorbeelden van tools die je kan gebruiken en je krijgt nieuwe inzichten.

 

De drie SEO-pijlers analyseren

Er zijn drie SEO-pijlers die je moet analyseren om de beste resultaten te behalen. De vindbaarheid in de zoekmachines verhoog je hiermee. Deze pijlers zijn: content, autoriteit en techniek. Bij content gaat het om alle geschreven teksten en het beeldmateriaal dat je op jouw website hebt staan. Bij techniek draait het om alles wat er achter de schermen gebeurt, zodat jouw website goed blijft werken. De autoriteit is de waarde van jouw website en kan jou ook een hogere ranking opleveren.

 

De SEO-planning opstellen

Zorg ervoor dat je een goede planning hebt op basis van bovenstaande pijlers. Door te bepalen welke activiteiten je als eerste uitvoert, heb je een goede organisatie en basis voor de werkzaamheden.

 

De resultaten meten

Zodra je alle activiteiten uitvoert, is het ook verstandig om de resultaten te meten. Aan de hand van resultaten kan je weer veranderingen doorvoeren.

 

SEO uitbesteden

SEO is niet eenvoudig uit te voeren en brengt veel inspanning met zich mee. Je kan jouw SEO daarom uitbesteden aan een professional om bovenaan in de zoekmachine te staan. Zo bespaar je tijd, maar behaal je wel de beste resultaten.

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online