U kunt adverteren in Google om een specifieke doelgroep te bereiken, maar het is ook mogelijk op Facebook te adverteren. Sterker nog, Facebook maakt het erg gemakkelijk zelfs de meest specifieke doelgroep te bereiken. Facebook Advertising heeft namelijk ontzettend veel segmentatiemogelijkheden.
Facebook Advertising: een korte introductie
Steeds meer bedrijven zijn actief op Facebook. Sommige bedrijven gebruiken het social media netwerk gratis door enkel een bedrijfspagina aan te maken, andere bedrijven adverteren op Facebook. Wilt u adverteren op Facebook, dan maakt u gebruik van Facebook Advertising. Met het advertentieprogramma van Facebook kunt u vele soorten advertenties plaatsen, voor allerlei verschillende doelgroepen. Ook kunt u meerdere advertenties naast elkaar laten lopen.
De voordelen van Facebook Advertising
Dat veel ondernemers op Facebook adverteren, is niet voor niets. Facebook Advertising brengt namelijk vele voordelen met zich mee. Een van de belangrijkste voordelen van Facebook Advertising, is dat u een zeer specifieke doelgroep kunt bereiken met uw advertenties. U kunt uw advertenties richten op mensen met een bepaalde leeftijd, een bepaald geslacht en een specifieke geografische locatie, maar ook mensen met een specifieke hobby of interesse. Wilt u bijvoorbeeld mensen bereiken die fan zijn van André Hazes, dan kunt u dit gewoon instellen.
Daarnaast is Facebook Advertising niet duur, zeker niet als u de advertentietool effectief gebruikt. Ook met een klein budget kunt u duizenden mensen bereiken, zelfs met een hoog conversiepercentage.
Tot slot biedt Facebook u veel inzicht in de resultaten van uw campagne. U kunt zien hoeveel mensen u in totaal heeft bereikt met uw advertentie, maar ook hoeveel unieke weergaven uw advertentie heeft gehad. Omdat u zo veel inzicht heeft in de resultaten van uw campagne, kunt uw campagne eenvoudig en zeer gericht bijstellen. Zo kunt u nog meer uit uw budget halen.
Starten met Facebook Advertising
Wilt u uw naamsbekendheid verhogen, uw online zichtbaarheid verbeteren en/of veel nieuwe klanten werven via het internet? Dan kunt u ook starten met Facebook Advertising. Zelfs als u een zeer specifieke doelgroep heeft, is het mogelijk deze doelgroep te bereiken op Facebook. Wilt u bijvoorbeeld 45-jarige vrouwen bereiken uit het noorden van het land, met een voorliefde voor handwerk en knutselen? Dan is dit gewoon mogelijk.
Een specifieke doelgroep bereiken?
Wij helpen u graag Heeft u totaal geen ervaring met Facebook Advertising? Dan kan het wat lastig zijn om uw advertenties direct zeer gericht in te steken en op een specifieke doelgroep te richten. Gelukkig kan Intelligent Online u helpen. Wij hebben al jaren ervaring met het adverteren op Facebook en kunnen iedere doelgroep bereiken, ook de doelgroep van uw bedrijf. We horen graag welke doelgroep u wil bereiken op het social media netwerk en zetten vervolgens een zeer gerichte en uiteraard effectieve campagne op.
Links:
Wat is beter: Facebook Advertising of Google Adwords?
Adwords trends 2018
Hoger in Google? Zorg dan voor een hoge pagespeed
LinkedIn voor B2B marketing
7 verschillen tussen Facebook Lead Ads en LinkedIn Lead Ads
5 redenen waarom LinkedIn Advertising werkt
Tips om leads te verzamelen met LinkedIn
Helpen likes op Facebook uw business vooruit?
De beste tips voor een succesvolle Facebook Advertising campagne
Hoe zet u Facebook het beste in voor acquisitie?
Hoe kunt u nog relevanter adverteren binnen Google
De belangrijkste recente updates in Google Adwords
Aspecten die elk bedrijf over Google Adwords zou moeten weten
Heeft Google Adwords effect op resultaten binnen SEO?
Praktische Google Adwords tips voor B2B ondernemers