Wat is Google display?

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Wat is Google display?

Google Display is onderdeel van Google Adwords. Met Display kunt u met uw bedrijf adverteren op willekeurige of specifieke andere websites; men noemt dit het Display Netwerk. Overigens spreken hier uitsluitend over websites die hebben aangegeven advertenties van andere bedrijven in het netwerk te accepteren. Doet u dit met uw website ook, dan wordt u automatisch een Google-partner of displaypartner. Google Display kan hierdoor twee kanten op voordelen geven; u kunt op een relevante andere website adverteren met uw product of dienst én geld verdienen door advertenties toe te staan op uw website. We gaan verder in op Google Display op andere websites.

Wat is het voordeel van Google Display?

Adverteren met Google Ads is op diverse manieren mogelijk. Soms is het adverteren in de reguliere zoekmachine te duur geworden, bijvoorbeeld wanneer uw gewenste zoektermen te maken krijgen met een hoge mate van concurrentie en daarmee kostprijs per klik (CPC). Met Google Display kunt u adverteren op andere websites en dat ook nog eens gericht. Bent u onderdeel van het Google Netwerk, dan krijgt u inzicht in waar uw potentiële doelgroep zich bevindt, wanneer zij online zijn en waar de doelgroep graag op klikt. Zo kunt u een vertoning krijgen op websites waar uw doelgroep waarschijnlijk uitkomt en zo de kans op een klik vergroten.

Op basis waarvan maakt u keuzes?

Kiest u voor Google Display, dan heeft u een aantal overwegingen te maken. Hoe ziet uw doelgroep er in eerste instantie uit? Is deze man of vrouw, jong of oud en waar wonen deze mensen? Gelukkig wordt u behoorlijk geholpen op het moment dat u kiest voor Google Display. Op basis van uw zoekwoorden- of termen maakt Google al een selectie van de belangrijkste websites uit het Google Netwerk waar uw doelgroep terecht zal komen. Wilt u dit niet en heeft u zelf speciale ideeën over waar de doelgroep is te vinden, dan kunt u ook een eigen target zetten op die websites. U kunt tot slot een target zetten op interesses, geo-locaties en leeftijden bij het invullen van de campagne. Een bijkomend voordeel; is uw bedrijf onderdeel van een markt met sterke concurrentie, dan is Google Display over het algemeen een voordelige manier om te adverteren, mede door de diverse kansen die dit systeem kan bieden voor u als ondernemer.

Welke mogelijkheden biedt Google Display?

Google Display campagnes kunt u op verschillende manieren invullen. U kunt voor een standaard content advertentie kiezen, waarbij u evenals in een zoekmachine advertentie met een gerichte tekst een klik probeert af te dwingen. Er is echter nog veel meer mogelijk, want bij Google Display kunt u ook werken met banners op een gewenste afmeting, video’s of afbeeldingen. Google Display is de laatste jaren steeds uitgebreider geworden en dat zorgt voor veel meer opties dan met de reguliere Google advertenties die we nog altijd tegenkomen in de zoekmachine. Voor wat betreft de kosten van een Display campagne; hierbij kunt u kiezen uit twee mogelijkheden, te weten kosten per 1.000 vertoningen (CPM) of de bekende kosten per klik (cost per click=CPC).

Gerelateerde artikelen

Gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Gerelateerde artikelen

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online