Ben je op zoek naar een manier om jouw advertenties te laten opvallen bij het adverteren op Google? Met de nieuwe feature van Google, highlight extensions, kun je als adverteerder gemakkelijk specifieke USP’s van jouw onderneming toevoegen aan je bestaande reclame campagne. In dit artikel lees je alles over deze handige feature voor een betere SEA optimalisatie.
Highlight extensions, wat houdt dat precies in?
Een highlight extension is een kleine hoeveelheid tekst (van maximaal 25 karakters) die je kunt toevoegen aan je bestaande tekstadvertentie. Deze extensie is in het bijzonder bedoeld om de USP’s van je onderneming, dienst of producten te tonen aan bezoekers. Op die manier maak je je advertenties nog aantrekkelijker voor potentiële klanten.
Geef makkelijk de voordelen van je bedrijf weer
Met highlight extensions toon je op een eenvoudige manier aan je bezoekers wat de voordelen zijn van je bedrijf. Je kunt bijvoorbeeld weergeven dat jouw onderneming een snelle levertijd heeft of een grote voorraad. Ook kun je bepaalde acties promoten die met jouw dienste of producten te maken hebben. Highlight extensions verschijnen naast de sitelinks. Op die manier blijft het goed zichtbaar en toon je extra informatie die relevant is voor bezoekers.
Hoe stel je de highlight extensions in?
De highlight extensions stel je makkelijk in via je Google Ads account. Ga daarvoor naar het tabblad “Advertentie-extensies” en zorg ervoor dat bij “weergave” de benodige extensie is geselecteerd. Daarna kun je gemakkelijk iedere nieuwe extensie aan je advertentie toevoegen.
Tips bij highlight extensions
Google geeft een aantal tips bij het instellen van je highlight extensions. Zo zorg je ervoor dat jouw advertenties hoger in Google komen:
• Maak de USP’s van jouw bedrijf zo kort mogelijk. Langere zinnen blijken zeer ineffectief te werken. Het draait vooral om de leesbaarheid voor de potentiële bezoeker.
• Wees zeer specifiek in het geven van informatie over je bedrijf, producten of diensten. Gebruik daarvoor cijfers, prijzen en afmetingen. Vooral getallen zijn zeer doeltreffend en trekken de aandacht. Kies hierbij wel de onderdelen die belangrijk zijn voor je bedrijf. Voorbeelden hiervan zijn 2 jaar garantie, 24 uursservice, niet goed geld terug, snelle levering, geen verzendkosten of gratis retourzenden.
Highlight extensions inzetten op verschillende niveaus
Het grote voordeel van de highlight extensions is dat je ze binnen je account op diverse niveaus kan inzetten. Zo zijn er account-, advertentiegroep- en campagneniveaus. Als je een algemene USP beschrijft, is een highlight extension op account niveau ideaal. Kies je echter voor specifieke USP’s op een dieper niveau, dan is een highlight extension op campagneniveau passender. Uiteraard is het verstandig om de verschillende USP’s uit te testen. Welke typische karaktereigenschappen werken het beste bij jouw doelgroep? En hoe zorg je voor een betere CTR?
Highlight extensions versus sitelinks
De highlight extensions doen je wellicht denken aan de sitelinks. Er zit hier echter wel een belangrijk verschil in. Bij sitelinks is het vooral mogelijk om specifieke acties en kortingen te promoten of je producten aan te prijzen. Met highlight extensions zorg je ervoor dat unieke USP’s voor jouw bedrijf zichtbaar worden bij je doelgroep. Je kunt de highlight extensions daarom zien als een aanvulling op de sitelinks.
Advies nodig bij het maken van succesvolle highlight extensions? Aarzel niet en neem contac op met Intelligent Online. Samen maken wij jouw bedrijf tot een succes!