Wat kost een advertentie op Google?

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Erg veel bedrijven maken gebruik van een advertentie op Google en met resultaat; u zult binnen korte tijd een behoorlijke boost zien in uw online conversie. In tegenstelling tot bijvoorbeeld het optimaliseren van uw eigen website, is het bij een advertentie op Google wel verplicht om een budget vrij te maken, zodat u kunt investeren in een winstgevende campagne. In Google Adwords betaalt u per klik (CPC) en op basis van de waarde van uw zoekwoord(en). Voordat u dus een campagne gaat opzetten, is het belangrijk om goed te analyseren welke zoektermen u écht verder zullen helpen en hoe deze zich verhouden in het rendement dat u voor ogen hebt met de advertentie. Wij vertellen u alles over de kosten van een advertentie op Google.

Wat kost een advertentie op Google en wat levert het op?

Het grootste voordeel van Adwords is dat u zelf in zijn geheel het budget bepaalt; u kunt limieten stellen of juist uitbreiden op het moment dat u conversies stijgen. Ook kunt u exacte tijden instellen waarop de advertentie draait en u heeft zelfs de kans op uw advertentie te focussen op een doelgroep met een specifieke locatie/regio. Eveneens fraai is het instapbedrag waarmee u een eigen advertentiecampagne kunt opzetten; dit kan namelijk al vanaf 10 euro. Toegegeven, wilt u als bedrijf een behoorlijk resultaat uit uw campagne halen, dan moet u eerder denken aan bedragen vanaf in ieder geval 50 euro, maar er zijn dus talloze mogelijkheden en de kosten van een advertentie op Google hoeven dus helemaal niet zo hoog te zijn.

Het dagbudget bepalen

Doorgaans kiest men bij een advertentiecampagne voor een maximaal dagbudget, waarbij u zelf een maximale afwijking mag bepalen. Hoe u dit budget voor een dag gaat indelen, dat is volledig aan uzelf. Dankzij het advertentieprogramma van Google kunt u al veel zelf uitzoeken. Zo beschikt Google over relevante informatie betreffende het zoekgedrag van uw doelgroep; wanneer zijn zij vooral online te vinden en uit welke regio komen ze? Beschikt u inmiddels over de belangrijkste informatie, dan kunt u kijken naar overige factoren; de omvang van uw assortiment, de locatie van de doelgroep, bent u al een gevestigde speler in de markt, welke zoektermen bent u van plan te gebruiken.
Heeft u met alle factoren rekening gehouden, dan is het tijd om uw advertentie vorm te geven. Ga aan de slag met uw zoektermen en ontwikkel een advertentietekst die kan aanslaan bij uw doelgroep en welke past binnen de doelen van uw onderneming. U kunt een aantal strategieën aanhouden; kiezen voor zoekvolume van de consument en daardoor meer betalen voor zoektermen (1), slechts een deel van uw assortiment aanprijzen in de advertentie met een specifieke landingspagina (2), een unieke zoekterm kiezen met een iets lager zoekvolume, maar met een grotere kans op conversies (3), of andere strategieën waarbij u zelf een gerichte afweging maakt tussen kosten en opbrengsten.

De kwaliteitsscore en klikratio

Kwaliteitsscore voor Google AdsAfhankelijk van uw product of dienst kiest u specifieke zoektermen. Vaak liggen de prijzen, afhankelijk van ook de verkoopprijs, zo tussen de 2 en 10 euro. Hoe hoger het aantal klikken (ratio), des te lager zijn de kosten voor uw advertentie in verhouding. Daarnaast speelt ook de kwaliteitsscore een rol; niet alleen komt u vaker bovenaan te staan bij de Google Ads, maar de kosten voor uw zoekwoorden zijn ook nog eens lager en dat zorgt voor een algehele positieve uitkomst van de kosten versus de opbrengsten. Wat kost een advertentie op Google? Dat mag u zoals gezegd volledig zelf bepalen. Het resultaat is eveneens afhankelijk van uw product, regio, de concurrentie en meer. Tijd om uw eigen campagne op te zetten.

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Gerelateerde artikelen

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online