Sommige mensen zullen denken dat als u nu pas opzoek bent naar de beste manier om in 2015 gebruik te maken van Google AdWords, dat u achter de feiten aanloopt. Maar beter laat dan nooit. Wie weet? Misschien zijn uw concurrenten net zo druk als u en hebben die ook geen tijd gevonden om zich te verdiepen in online marketing. Dit komen we vaak tegen. Hier is uw kans om alsnog beter te worden met Google AdWords.
Wat moet ik uitgeven?
Hoe succesvol wilt u zijn? De hoeveelheid geld die u bereid bent te investeren in uw AdWords-campagne is een belangrijke factor van wat u kunt verwachten te ontvangen. In principe worden de grootste successen behaald met grote budgetten. Hiermee bereikt u de meeste mensen en bent u constant zichtbaar. Wanneer u een klein budget heeft, kunt u zich het beste richten op een kleine regio. Zo bent u constant zichtbaar, alleen dan in een kleine regio.
Hoe zet ik een campagne op?
Elke campagne moet zijn eigen budget hebben. Wanneer zet u een nieuwe campagne op? Een goede vuistregel is om AdWords-campagnes te scheiden door geografie. Als u verschillende steden of provincies heeft waar u verschillende takken of verkooppunten promoot, is het zinvol om onderscheid te maken tussen de campagnes van elke winkel. U zal een aparte ‘search only campaign’ en een ‘display only campaign’ willen hebben en als u re-marketing wilt uitvoeren, dan raadt u het al, daarvoor wilt u ook een aparte campagne. De reden voor de afzonderlijke campagnes is dat elk van deze vormen van marketing zich anders gedraagt.
Hoe bouw ik een Adgroup?
Voor als u het nog niet wist, Google beloont relevante content. Een goed idee is om Adgroups te creëren met strak gethematiseerde onderwerpen. Dus bijvoorbeeld bij een campagne voor schoenen zouden de Adgroups de volgende moeten zijn: herenschoenen, damesschoenen, kinderschoenen, etc. Beoordeel de uitgaven van elke afzonderlijke Adgroup binnen elke campagne. Zorg binnen elke Adgroup voor minstens 3 adds; het toevoegen van dynamsiche zoekwoorden, het gebruik van een vraag en allemaal moeten ze een trefwoord bevatten van uw trefwoord-lijst die aansporen tot actie, anders dan ‘bel nu’ of ‘click hier’. Deze oproepen tot actie liggen er namelijk te dik boven op en worden dan ook niet goed gekeurd door Google. Google straft de adverteerders af die hier gebruik van maken.
Word dynamisch
In september van 2014 lanceerde AdWords de meest impactvolle update voor e-commerce adverteerders sinds de release van Dynamic Remarketing. Deze update was de release van ad customizers, waarmee adverteerders de mogelijkheid kregen om dynamische content toe te voegen aan hun tekstadvertenties. Deze dynamische inhoud kan van alles zijn, van de inventaris of de prijs tot het aftellen naar een specifieke gebeurtenis. Dit werkt erg goed als u duizenden producten heeft, die constant veranderen. Geef Google een data feed van al uw productinformatie en plaats biedingen op basis van informatie verzameld in de datafeed. Met dynamic search ads, grijpt Google de informatie die zij nodig heeft van uw site en uw doelgroepen op basis van die informatie.
Een laag bod is belangrijk omdat het anders budget kost van bestaande zoekcampagnes. Het laatste wat u wilt is concurreren met uw eigen advertenties. Uiteraard is het ook zinvol om elke mogelijkheid te benutten waarbij ad extensions kunnen worden gebruikt, zoals call, call out, location, social, review en site extensions. Deze geven uw advertenties meer creativiteit en onderscheiden uw advertenties in een zee van vergelijkbare advertenties in de zoekmachines.
Shopping Campagnes
Als u producten verkoopt, dient u ten volle gebruik te maken van Shopping Campagnes, voorheen bekend als product Listing Ads (PLA). Deze advertenties kunnen text search advertenties overtreffen, omdat ze het beeld laten zien van het exacte product dat een shopper zoekt op het moment dat ze klaar zijn om het product te kopen. Maak simpelweg een datafeed met alle productinformatie die getoond kan worden met product-listing, inclusief goed beeldmateriaal, zodat het winkelend publiek precies ziet wat ze kopen. Dit is nog steeds een onderbenut Google-product en kan een positief effect hebben op uw algehele campagnes in 2015.
Het managen van zoekwoorden
Als uw zoekwoorden strak verband houden met de advertentiegroepen zal u snel kunnen bepalen welke zoekwoorden clicks genereren en welke woorden van bezoekers daadwerkelijk klanten maken. Zodra er data beschikbaar is, ziet u precies welke woorden het beste functioneren. Met behulp van zoekwoord-rapporten is het mogelijk om de best presterende zoekwoorden vast te stellen en dit uit te breiden met vergelijkbare zoekwoorden. Op hetzelfde moment kunt u zoekwoorden die onderpresteren pauzeren of verwijderen. U kunt ook bepalen welke zoekwoorden irrelevant verkeer genereren en welke dus aan de lijst met uitsluitingszoekwoorden moeten worden toegevoegd.
Sinds Google in 2014 geen gebruik meer maakt van exact match types hoeft u niet langer eindeloze lijsten te maken van de meervoudsvormen en spelfouten. AdWords doet dit nu automatisch.
Bid Management
Nauw gekoppeld aan uw uitgaven zijn uw advertentie en uw zoekwoord biedingen. Uiteraard wilt u uw advertentie het liefst in de eerste drie advertentieposities zien staan. Als advertenties weergegeven worden op de 4e plaats of lager is dit een sterk signaal dat de advertenties moeten worden veranderd of het bod moet worden verhoogd. Dit kunt u zien aan de eerste pagina “voorgesteld bod”. Als uw advertenties of zoekwoorden niet goed presteren vanwege een beperkt budget, zal Google dit laten zien in de status column. Ik wil graag op de eerste of tweede plaats staan en plaats mijn bieding overeenkomstig. U kunt uw biedingen zowel met de advertenties als zoekwoorden beheren.
U kunt ook uw biedingen bepalen voor locatie en soort apparaat. U kunt de biedingen verhogen met een bepaald bedrag en Google zal dat bod voor de veiling gebruiken. Dit is handig om plaatsen te winnen voor zoekopdrachten op mobiele apparaten of voor gebruikers in de buurt van uw winkels. U kunt uw biedingen ook verlagen. Laten we zeggen dat u uw biedingen wilt verlagen voor mensen die verder van uw winkel af zijn, zodat de advertentie alleen wordt getoond aan een relevant publiek binnen een bepaalde afstand van uw locatie, dan plaats u een location bid modifier op de advertentie.
Testen
Bij marketing gaat het om continu testen. Geef een campagne ten minste 3 maanden vóórdat u het een mislukking noemt. Maak een campagne met minstens 3 advertentiegroepen en 3 advertenties per advertentiegroep en 7-8 zoekwoorden per advertentiegroep. Hierdoor kunt u de campagne beheren en kunt u afzonderlijke componenten testen, zoals de titel, de beschrijving of de zoekwoorden. Begin klein met het veranderen van één item tegelijk.
Belangrijke Pagina’s:
adverteren met adwords | adverteren op mobiel | adverteren google | adverteren op google | adwords | adwords bureau | adwords cursus | adwords expert | adwords experts | adwords hulp | adwords offerte |adwords workshop | cursus google adwords | cursus zoekmachine optimalisatie | google adwords | google adwords cursus | google adwords workshop | adwords uitbesteden | adwords specialist | google adwords specialist | google adwords uitbesteden