LinkedIn is het grote zakelijke online netwerk van Nederland. Omdat LinkedIn zo populair is en bovendien interessante advertentiemogelijkheden biedt, kiezen veel B2B ondernemers ervoor hun bedrijf te promoten op deze website. Twijfelt u nog of LinkedIn ook interessant is voor uw B2B marketing? Lees dan snel verder, want hieronder leest u meer over LinkedIn als B2B promotienetwerk.
LinkedIn voor B2B marketing: belangrijke cijfers
Uit onderzoek van LinkedIn blijkt dat 90 procent van de leden die actief content consumeren, dit doen om professioneel relevante informatie te verzamelen. Dit percentage is ontzettend hoog en dit betekent dat u met de juiste advertenties op LinkedIn zeker veel kunt bereiken.
Kijken we naar netwerken als Facebook en Twitter, dan zien we dat de percentages van deze websites veel lager liggen. Op Facebook ligt het percentage namelijk op 27 procent en op Twitter op 29 procent. Bent u op zoek naar mensen die professioneel relevante informatie verzamelen, dan is LinkedIn bij uitstek het perfecte netwerk voor u.
B2B marketing met LinkedIn Lead Ads
Wilt u relevante leads verzamelen op LinkedIn? Dan maakt u gebruik van LinkedIn Lead Ads. Een LinkedIn Lead Ad is een advertentie die de lezer naar een speciale bestemmingspagina stuurt. Op deze pagina staan alle gegevens van de lezer al ingevuld. Door op ‘verzenden’ te klikken kan de lezer een informatiepakket bestellen, maar ook tot een andere vorm van conversie over gaan. U heeft direct alle gegevens van uw lead in handen.
Omdat alle gegevens al ingevuld zijn, is het erg gemakkelijk om tot conversie over te gaan. Daarom werken de LinkedIn Lead Ads erg goed: de drempel om tot conversie over te gaan, is ontzettend laag.
De belangrijkste voordelen van promotie op LinkedIn
Maakt u gebruik van het netwerk LinkedIn voor B2B marketing, dan profiteert u van diverse voordelen. De belangrijkste voordelen worden hieronder kort opgesomd.
LinkedIn is een zakelijk netwerk
U bent op zoek naar zakelijke klanten. LinkedIn is een zakelijk netwerk. Niet alle gebruikers van LinkedIn vallen onder uw primaire doelgroep, maar een groot aantal zeker wel. Ook is het zeker een voordeel te noemen dat LinkedIn zo veel Nederlandse leden heeft (meer dan 6 miljoen).
LinkedIn gebruikers zien graag zakelijke posts
Omdat LinkedIn wordt gebruikt als zakelijk netwerk, vinden gebruikers het helemaal niet erg om zakelijke posts te zien. Sterker nog, uit bovenstaand percentage blijkt dat veel gebruikers actief op zoek zijn naar professioneel relevante informatie op de website. Bij Facebook is dit wel anders. De meeste mensen die Facebook gebruiken, willen geen zakelijke posts en advertenties zien. Posts van vrienden, grappige berichten van bedrijven en dergelijke hebben hier de voorkeur.
LinkedIn maakt het gemakkelijk om effectief te adverteren LinkedIn Advertising werkt erg gemakkelijk. Ook als u nog nooit een advertentie heeft geplaatst op LinkedIn, is het niet moeilijk een goede ad te ontwikkelen. Ook kunt u op LinkedIn erg effectief adverteren, ook als u een zeer specifieke zakelijke doelgroep heeft. Omdat mensen vrijwel hun gehele cv invullen bij het samenstellen van een LinkedIn profiel, biedt dit netwerk een schat aan informatie. Deze informatie kunt u gebruiken om uw advertenties zo goed mogelijk in te steken op een zeer specifieke doelgroep.
LinkedIn biedt duidelijk inzicht in uw marketingresultaten
Tot slot kunt u op LinkedIn de resultaten van uw campagne gemakkelijk meten. Het netwerk geeft u inzicht in allerlei relevante gegevens, waaronder het bereik van uw campagne, het aantal clicks en ga zo maar door. Deze gegevens kunt u gebruiken om uw campagne te evalueren en eventueel te optimaliseren. Op deze manier helpt LinkedIn u nog meer uit uw marketingbudget te halen.
Het alternatief: Facebook voor B2B marketing
U kunt er ook voor kiezen Facebook in te zetten als B2B marketingnetwerk. Hoewel dit netwerk primair een sociaal netwerk is, kunt u uw B2B doelgroep ook hier bereiken. Wel is het belangrijk uw doelgroep goed te segmenteren als u start met Facebook Advertising. Dit werkt iets anders dan op LinkedIn, simpelweg omdat Facebook profielen er anders uit zien dan LinkedIn profielen. Waar LinkedIn Advertising voor een B2B doelgroep wat meer zichzelf wijst, heeft u bij Facebook Advertising voor een B2B doelgroep misschien wat meer hulp nodig. Een Facebook Advertising expert kan u precies vertellen hoe u optimaal B2B kunt segmenteren op dit sociale netwerk. LinkedIn optimaal inzetten voor B2B marketing Wilt u uw bedrijf promoten op LinkedIn, om zo veel mogelijk B2B leads te bereiken? Dan kan Intelligent Online u helpen. Wij hebben al jaren ervaring met LinkedIn Advertising in het algemeen, maar ook met het plaatsen van LinkedIn Lead Ads. Wat voor doelgroep u ook heeft en wat u ook wil bereiken met uw marketingcampagne op LinkedIn: wij helpen u uw marketingdoelen te bereiken.
Links:
Wat is beter: Facebook Advertising of Google Adwords?
Adwords trends 2018
Hoger in Google? Zorg dan voor een hoge pagespeed
7 verschillen tussen Facebook Lead Ads en LinkedIn Lead Ads
5 redenen waarom LinkedIn Advertising werkt
Tips om leads te verzamelen met LinkedIn
Helpen likes op Facebook uw business vooruit?
De beste tips voor een succesvolle Facebook Advertising campagne
Wilt u specifieke doelgroepen bereiken? Probeer Facebook Advertising
Hoe zet u Facebook het beste in voor acquisitie?
Hoe kunt u nog relevanter adverteren binnen Google
De belangrijkste recente updates in Google Adwords
Aspecten die elk bedrijf over Google Adwords zou moeten weten
Heeft Google Adwords effect op resultaten binnen SEO?
Praktische Google Adwords tips voor B2B ondernemers