De nieuwe AdWords update

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

De nieuwe AdWords update zorgt ervoor dat er drie advertenties bovenaan komen te staan op de pagina van Google. Onderaan de pagina is tevens plaats voor drie AdWords advertenties, wat inhoudt dat de advertenties in de rechter kolom wegvallen. Is de concurrentie minder groot binnen dezelfde categorie? Dan zal het commerciële ook minder zijn. Op bepaalde momenten, zoals een bepaald dagdeel of juist aan het einde van de week bijvoorbeeld, is het ook mogelijk dat er een extra advertentie in de rechter kolom bij staat op de pagina van Google. Staat uw advertentie op de tweede pagina? Dan worden de posities doorgeteld. Nummer acht staat op de tweede pagina betekent dus gewoon dat u op een toppositie staat op deze pagina.

Lage- hoge positie

Een lage positie op de pagina van Google zorgt ervoor dat een onderneming het risico loopt om potentiële bezoekers van hun site mis te lopen. Een hoge CTR (Click-Through-Ratio) is van belang om ook op een hogere positie te kunnen komen. De CTR heeft invloed op de score van de kwaliteit en de kosten die worden gereduceerd. Het is dus erg raadzaam om te blijven experimenteren en te testen.

Toppositie

De nieuwe AdWords update kan ervoor zorgen dat u als adverteerder met positie één tot en met drie een flinke CTR stijging bereikt. Dit heeft mede te maken met de rechterkant van de Google pagina die minder druk is. De pagina’s pakken minder impressies waardoor de CTR stijgt en dus de kwaliteitsscore verbeterd.
 

Wat doet de nieuwe AdWords update met mobiel en shopping?

Mobiel:

  • Meer Highly commercial zoekopdrachten.
  • Uniforme layout (dit wordt in de toekomst nog verder doorontwikkeld).
  • Het tonen van de drie of vier topposities en de drie betaalde resultaten.

Shopping:

  • Meer shoppingclicks.
  • Weinig verschil in CTR (Dit heeft te maken met de afleiding van de drie of vier advertenties).

De toekomst zal moeten uitwijzen wat de opbrengst zal zijn van het minder tonen van de tekstadvertenties op de pagina’s van Google. Echter ziet het er tot nu toe positief uit. Zowel voor de grote- als de kleine adverteerder. Echter zal de adverteerder hoe dan ook moeten blijven vernieuwen.

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Gerelateerde artikelen

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online