Veel mensen vragen zich af of de Google Ads editor tool handig is om te gebruiken bij online activiteiten. Hier kunnen we volmondig ‘ja’ op zeggen. Met deze tool kan je eenvoudig en snel alle advertentiecampagnes die je hebt lopen, beheren. Zeker wanneer je meerdere campagnes hebt lopen en het overzicht enigszins kwijt is, zorgt de Google Ads editor tool ervoor dat je direct een gerichte aanpassing kunt doen aan individuele campagnes. Dat betekent dat het doorlopend testen en monitoren van campagnes in één overzicht te vangen is. We vertellen je meer over de editor tool.
De Google Ads editor tool is handig en effectief
Wanneer je een tijdlang gebruik maakt van je Google Ads account, dan zul je merken dat het aantal actieve campagnes en accounts in hoog tempo oploopt. Om het overzicht te bewaren heb je daarom behoefte aan één tol, waarbinnen je snel op meerdere niveaus aanpassingen kunt maken. Stel dat je meerdere campagnes en advertenties in één keer wilt aanpassen, dan kost dit in de web interface doorgaans veel tijd. De Google Ads editor tool is handig en zorgt voor een helder overzicht van de actieve campagnes. Je kunt op diverse niveaus van de advertentiecampagnes direct testen, resultaten meten en bijsturen op de meest essentiële punten. Simpel, snel en overzichtelijk dus.
Overigens kan het ook zo zijn dat jouw bedrijf voor andere bedrijven een account beheert binnen de Google Ads omgeving. Zeker wanneer je dit voor meerdere bedrijven doet, dan is een Google Ads editor tool essentieel. Je hoeft dan niet doorlopend te schakelen, wachtwoorden te onthouden en je in te lezen in de diverse campagnes die lopen, want deze zijn in één overzicht toegankelijk. Gebruik je Google Ads enkel voor je eigen bedrijf, dan is het afhankelijk van het aantal campagnes dat je wilt draaien of de Google Ads editor tool handig is of niet. Bij een klein bedrijf zal de Google Ads editor tool in veel gevallen hetzelfde ogen als de web interface van Google Ads.
Het doel van de Google Ads editor tool
Dat de Google Ads editor tool handig is, daar kunnen we niet omheen. Het is zoals gezegd met name interessant wanneer je een groot aantal campagnes of advertentiegroepen hebt, waardoor je voor het overzicht kiest. Ook geeft het je de mogelijkheid om samen met collega’s of andere bedrijven op hetzelfde moment aan de campagnes te sleutelen. Zo kan je eenvoudig opmerkingen plaatsen bij iedere campagne, waarop direct gehandeld kan worden. Ook is de editor tool ideaal wanneer je wilt testen op dubbele zoekwoorden; deze worden snel gevonden met alle benodigde informatie; het zoekvolume, de prijzen en het concurrentieniveau. Tevens is de Google Ads editor tool niet alleen te gebruiken voor standaard advertenties, maar ook voor het Google Display Network.
Mocht je tot slot per ongeluk advertenties verwijderen, waar dit niet de bedoeling was, dan biedt de Google Ads editor tool een handige uitkomst. Je kunt deze campagnes herstellen en direct weer activeren. Zo heb je altijd de totale controle of je advertenties, campagnes en overige activiteiten.
Wil je de Google Ads editor tool in gebruik gaan nemen, dan dien je eerst een account aan te maken bij Google Ads. De editor tool dien je vervolgens te downloaden en installeren op alle belangrijke apparaten. Bij het installeren van de tool krijg je diverse handige instructies, waaronder hoe je het Ads account dat je zojuist hebt aangemaakt, eenvoudig kunt koppelen met de Google Ads editor tool. Hierna kan je starten met het opzetten van al jouw advertentiecampagnes en in het vervolg simpel en snel advertenties aanpassen in de handige editor tool.