Hoeveel gebruikers heeft Facebook?

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Het aantal gebruikers van Facebook groeit al jaren gestaag. In 2018 werd een aantal van 2,32 miljard mensen wereldwijd genoemd. Vergeleken met een jaar eerder duidt dat op een toename van 9%. Ook in Nederland is Facebook erg groot, met om en nabij de 10 miljoen actieve leden. Daarmee is Facebook het grootste social media platform van het land en tevens van de wereld. Het aantal jongeren met Facebook heeft in de laatste jaren echter wel een kleine daling laten zien. Wat betekent het grote aantal gebruikers van Facebook voor bedrijven?

De gebruikers van Facebook

Op Facebook komen alle verschillende groepen van de samenleving samen en dat maakt het dan ook een echt social media platform. Het biedt de ideale mogelijkheid voor een bedrijf om gericht aan een specifieke groep een boodschap te publiceren. Met Facebook kun je allereerst natuurlijk een eigen pagina opzetten en deze koppelen aan een website. Wil je vervolgens een community opbouwen, dan ben je wel enige tijd onderweg. Je dient frequent berichten te plaatsen en relevante content te verspreiden. Vervolgens dienen de eerste volgers als ambassadeurs voor je aan de slag te gaan.
Het delen van berichten via diverse kanalen en het actief participeren in discussies zorgt ervoor dat je met jouw Facebook-pagina en naam zichtbaar wordt voor andere gebruikers van het platform. Een klik of ‘vind-ik-leuk’ is natuurlijk het doel. Van daaruit kan je daadwerkelijk beginnen met het opbouwen van een community. In het vervolg dien je de vaste volgers loyaal te maken. Dat betekent dat ze geregeld reageren op berichten gelieerd aan jouw product of merk. De naamsbekendheid die je opbouwt via Facebook kan je weer meenemen naar de eigen website. Er blijkt zelfs een behoorlijke correlatie te zijn tussen het goed onderhouden van een social media platform en de conversie die je afdwingt op de website. Alle reden daarom om Facebook te gebruiken.

Adverteren op Facebook steeds interessanter

De laatste jaren is het commerciële aandeel op Facebook flink gegroeid. Steeds meer bedrijven zien de kansen van adverteren op Facebook. Het is dan ook een relatief voordelige manier om reclame te maken en je bereikt met alle gebruikers van Facebook erg veel mensen mee. Wil je liever je bericht op een specifieke groep richten, dan bieden de Ads van Facebook ook unieke opties. Zo kan al met een klein budget een advertentiecampagne opzetten gericht op mensen in een specifieke geo-locatie, met eigen voorkeuren en een bepaalde leeftijd. Bij ieder budget hoort daarnaast een vast aantal mensen die de advertentie gegarandeerd krijgen te zien. Zo ben je verzekerd van een goed bereik van jouw bericht én krijg je nadien de informatie die je verder kan helpen bij het effectief bereiken van jouw doelgroep via social media én daarbuiten.
Facebook Ads
Met het grote aantal gebruikers van Facebook én de aanwezigheid van al jouw concurrenten op dit social media platform is het essentieel om zelf ook een platform te bieden voor de doelgroep. Maak een eigen pagina en begin met het bouwen aan een loyale community. Dankzij de mogelijkheden van betaalde en niet-betaalde berichten kan je jouw doelgroep snel en efficiënt benaderen.

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online