Wat is een multilingual tag?

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

De betekenis van de term ‘multilingual tag’

De multilingual tag wordt voornamelijk op meertalige websites gebruikt. Deze tag wordt gebruikt om aan zoekmachines te laten weten welke taal voor een bepaalde pagina of voor een bepaalde regio moet worden gebruikt. Hierdoor krijgt de websitebezoeker de juiste taal te zien als hij op deze pagina klikt.

De voordelen van de multilingual tag

 

  • De multilingual tag zorgt voor een verbetering van de gebruikerservaring: de websitebezoeker hoeft bij het bezoeken van de pagina immers niet eerst op zoek naar de taalinstellingen, maar kan de website onmiddellijk gebruiken.
  • Ook voorkomt deze tag duplicate content. Als je diverse websites hebt in verschillende talen, zal de inhoud van deze websites grotendeels overeenkomen. Door de multilingual tag te gebruiken, kun je het verschil tussen deze websites (namelijk de taal) duidelijk maken aan de zoekmachine. Hierdoor voorkom je dat de zoekmachine jouw websites als duplicate content ziet. Dat is belangrijk, want duplicate content kan tot een lagere SEO score leiden. Wil je meer weten over SEO optimalisatie? De SEO experts van Intelligent Online voorzien je graag van advies. Neem gerust contact op met onze SEO specialisten!

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online