SEA Bureau

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Een vakkundig SEA bureau voor de best presterende campagnes in Google

Uw bedrijf direct bovenaan bij Google, onmiddellijk meer bezoekers op uw website en tegelijkertijd meer leads. Met een professioneel SEA bureau realiseert u kansen voor uw onderneming binnen de marketing. Intelligent Online in Utrecht haalt voor u het maximale uit het zoekmachine-adverteren (SEA), bijvoorbeeld via Google Ads. Wij bespreken met u welke diensten of producten u het liefst te koop aanbiedt. Vervolgens gaan wij voor u aan de slag om meer verkeer op uw website te genereren. Als SEA experts zijn wij ervan overtuigd dat de omzet van uw website de lucht in schiet door op een slimme wijze te adverteren. Meer weten over onze werkwijze of de tarieven van ons SEA marketing bureau? Vraag dan een gratis groeiscan aan via de website.

 

Wat houdt SEA precies in?

Goed idee, om uw website online te gaan adverteren. Door naamsbekendheid voor uw bedrijf op het wereldwijde web te creëren, trekt u potentiële klanten naar uw website wat leidt tot meer inkomsten. Maar heeft u daarbij ook gedacht aan zoekmachine-adverteren (SEA)? SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising. SEA gaat verder dan het inkopen van een paar woordjes om de zichtbaarheid van uw bedrijf te vergroten. De mogelijkheden voor SEA zijn oneindig. Bovendien volgen de ontwikkelingen binnen het zoekmachine-adverteren elkaar razendsnel op. Bij het betaald adverteren in zoekmachines als Google Adwords of Google Ads heeft u de keuze uit vijf verschillende soorten advertenties:

  1. Shopping advertenties
    Deze advertenties zijn met name geschikt voor webshops. U kunt op deze manier klanten de producten van uw webshop laten zien.
  2. Zoekadvertenties
    Met zoekadvertenties adverteert u op specifieke zoektermen die voor uw klanten interessant zijn. Hiermee behaalt u een hoge positie binnen Google.
  3. Display advertenties
    Met display advertenties kunt u adverteren op visuele en/of tekst advertenties op andere webpagina´s.
  4. Applicatie advertenties
    Deze advertenties zijn erop gericht dat klanten bijvoorbeeld een app downloaden van uw onderneming.
  5. Video advertenties
    Met video advertenties maakt u reclame voor uw bedrijf met een zelfgecreëerde video op YouTube.

Met deze vijf vormen van reclame-uitingen vergroot u de zichtbaarheid van uw bedrijf. Niet alleen regionaal, maar ook nationaal en internationaal. Het samenspel van advertenties maken, de juiste zoekwoorden selecteren, correcte biedingen vaststellen en de concurrentie analyseren verzorgen onze SEA marketing bureau experts voor u met Google Adwords. Het resultaat is een effectieve campagne met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

 

De voordelen van SEA voor uw bedrijf

Door SEA als marketing instrument toe te passen, profiteert u van een aantal handige voordelen:

  • U behaalt meteen een toppositie binnen de Google zoekresultatenMet SEA haalt u binnen een handomdraai een goede positie op een bepaald zoekwoord in huis. Door gebruik te maken van SEA staat u altijd bovenaan bij de juiste doelgroep. Binnen enkele dagen stijgt het verkeer naar uw website, omdat bezoekers u direct kunnen vinden.

 

  • Direct inzicht in de resultaten van het verkeerWanneer u met een SEA bureau zoekmachine-adverteren toepast voor de zichtbaarheid van uw onderneming, wordt meteen duidelijk wat het effect is van het verkeer naar uw website. Aan de hand van de statistieken binnen Google Adwords krijgt u een transparant overzicht van de investering in de reclame-uitingen en het resultaat.

 

  • Specifiek focussen op een bepaalde doelgroepMet het toepassen van SEA kunt u zich richten op een specifieke doelgroep. Adverteer op specifieke zoektermen om snel bepaalde bezoekers naar uw website te trekken. Ook kunt online instellen wat voor soort bezoekers uw advertenties te zien krijgen. Dit leidt niet alleen tot meer verkeer naar uw website, maar ook tot verkeer van bezoekers die daadwerkelijk interesse hebben in uw producten of diensten.

 

  • De lokale vindbaarheid van uw bedrijf verbeterenWat een groot voordeel is van SEA toepassen is dat u de lokale vindbaarheid van uw bedrijf kunt verbeteren. Geo-targeting op plaatsen binnen een bepaalde afstand van uw bedrijf, of een specifieke focus op landen of steden zorgt dat uw doelgroep uw bedrijf weten te vinden.

 

Wat is het verschil tussen Google Ads en Google Adwords bij SEA?

Bij het toepassen van SEA worden de namen Google Ads en Google Adwords veelal door elkaar gebruikt. Google Ads is in feite de nieuwe naam voor Google Adwords. Google stelt zelf dat Google Ads beter past bij alle opties die het platform tegenwoordig aanbiedt. Met Google Adwords lijkt het alsof het online adverteren enkel over woorden gaat. Google Adwords of Google Ads is echter veel breder dan dat. Zo kunt u met uw onderneming adverteren op diverse interessegebieden, doelgroepen, in-market categorieën en meer. Google heeft dan ook de naam aangepast zodat het platform bij de verscheidenheid aan diensten past. Een Google Adwords specialist is nu een Google Ads specialist, een Google Adwords bureau heet nu een Google Ads bureau. Ondanks de naamsverandering blijft het platform nog altijd de meest effectieve methode om uw doelgroep te bereiken.

 

De SEA zelf doen of uitbesteden aan een SEA bureau?

Om meer verkeer naar uw website te genereren, is SEA een uitstekend marketing instrument. Kunt u de SEA zelf uitvoeren voor uw bedrijf, of is het verstandig om dit uit te besteden aan een SEA bureau? De vraag of de SEA zelf doen voor u geschikt is, hangt af van een aantal elementen. Heeft u veel tijd tot uw beschikking, bent u geïnteresseerd in de werkwijze van SEA en wilt u investeren in kennis over SEA? Als u bereidt bent om tijd en kosten te steken in het leren over SEA, bijvoorbeeld met een cursus Google Adwords of een Google Adwords workshop, dan kunt u het zoekmachine-adverteren zelf doen. U loopt hierbij echter meer risico op het maken van (kostbare) fouten, omdat u als beginner niet direct van de laatste ontwikkelingen op de hoogte bent. Heeft u geen behoefte aan studieboeken, maar focust u zich liever op de kerntaken van uw onderneming? Dan besteedt u het online adverteren uit aan een SEA bureau, Adwords bureau of Google Ads bureau. Wanneer u een SEA marketing bureau inschakelt, betekent dit echter niet dat u de volledige controle over het adverteren verliest. De SEA experts of specialisten van Intelligent Online stellen samen met u een plan op om de reclame te optimaliseren. Als u bijvoorbeeld kampt met een te volle agenda, dan is het van belang dat er minder advertenties geplaatst worden. De SEA experts spelen in op uw behoefte, zodat het bedrijfsproces op rolletjes loopt.

 

De voordelen van het inschakelen van een SEA marketing bureau

Waarom voor Adwords een professionle Google Adwords specialist inschakelen? Met de SEA uitbesteden aan een ervaren Adwords bureau profiteert u van een aantal belangrijke voordelen voor uw onderneming:

 

  • SEA uitbesteden brengt expertise en ervaring met zich meeEen ervaren SEA bureau als Intelligent Online beschikt over vakkundige SEA-experts die onder leiding van een professioneel team de best presterende campagnes voor uw onderneming creëert. De SEA-experts hebben kennis over de verscheidene platforms voor SEA-advertenties, weten op slimme wijze een strategie te bedenken om uw doelen te bereiken en geven een deskundig advies over hoe u het optimale rendement uit uw advertentie-uitgaven haalt. De copywriters binnen Intelligent Online schrijven een efficiënte advertentietekst, terwijl de ontwerpers binnen ons bedrijf een aantrekkelijke advertentie of landingspagina neerzetten. De technische specialisten op het gebied van SEA houden met tracking op uw website bij hoe de SEA verder geoptimaliseerd kan worden.

 

  • SEA uitbesteden is kosteneffectiefSoms twijfelen ondernemers over het inschakelen van een SEA bedrijf om Google Ads uit te besteden, omdat ze ten onrechte verwachten dat dit tot extra hoge kosten leidt. Het uitbesteden van Google Adwords is echter een kosteneffectieve methode om campagne te voeren. U hoeft namelijk niet zelf het leergeld te betalen om de SEA onder de knie te krijgen. U hoeft daarnaast ook geen werknemer aan te nemen om de SEA uit te voeren, aangezien u dit uitbesteedt aan het SEA bedrijf. Zo beschikt Intelligent Online over een volledig team met experts, dat voor veel bedrijven onmogelijk is om zelf te realiseren. U behaalt met hetzelfde budget zichtbaar snellere verkopen en resultaten, wat tot kostenbesparingen leidt. U geeft aan welk bedrag u wilt uitgeven voor de campagnes, en ons team verzorgt de beste resultaten binnen dit budget. Zo hoeft u geen kostbare tijd te investeren in de vindbaarheid van uw bedrijf op Google.

 

  • SEA uitbesteden aan een SEA marketing bedrijf levert een positieve ROI opBij de uitgaven voor uw advertenties draait het om een positief rendement. U wilt immers meer winst maken per klant dan kosten spenderen om hen binnen te halen. Een positief rendement creëren uit het adverteren via SEA is zeker mogelijk, maar niet eenvoudig. Als u bijvoorbeeld de verkeerde doelgroep bereikt of aanbiedingen plaatst die niet doeltreffend zijn, leidt dit tot hogere kosten per conversie. Zo wordt het lastiger om winst te maken. Een professioneel SEA bureau als Intelligent Online is hier uiteraard op gespecialiseerd en voert de beste strategieën uit om de kosten per acquisitie te verlagen. Aan de hand van een uitgebreide data-analyse graven wij diep om te onderzoeken welke tactiek het beste werkt. Dankzij jarenlange ervaring weten wij snel de bevindingen om te zetten in de gewenste resultaten.

 

  • Het SEA marketing bureau volgt de laatste trends op de voetSEA is een relatief onontdekt terrein met voortdurend nieuwe ontwikkelingen. Waar op het ene moment een bepaalde strategie effectief is, kan dit de volgende maand wijzigen omdat de trends wisselen en de kosten per klik continu veranderen. Zo creëerde bijvoorbeeld in 2019 Instagram de mogelijkheid om winkels vanuit hun platform te laten betalen, waardoor het handig werd om verkeer via advertenties op dit platform naar de winkels te brengen. De wereldwijde pandemie veroorzaakte een daling in de prijzen per klik, terwijl de tarieven rondom de Amerikaanse presidentsverkiezingen weer stegen. Ook hebben innovaties binnen de technologie invloed op de SEA-campagnes. Zo hebben bijvoorbeeld aanpassingen binnen het besturingssysteem van Apple een impact op de SEA-advertenties van Facebook. Dit leidt tot een toenemende waarde van videoadvertenties. Onze SEA-experts volgen de nieuwste ontwikkelingen, waardoor uw campagnes sterk zijn en aansluiten bij uw doelgroep.

 

  • Het SEA bureau werkt met geavanceerde toolsMet de juiste SEA software verhoogt u de effectiviteit van het online adverteren. Wanneer u zelf de SEA uitvoert, is het lastig om de beste SEA tools te vinden en onder de knie te krijgen. U moet tijd besteden om uit te zoeken wat deze middelen voor uw bedrijf kunnen betekenen. Door SEA uit te besteden aan een SEA bedrijf dat dagelijks in de weer is met deze activiteiten, kunt u ervan op aan dat zij de beste SEA software ten volle benutten. Uw campagnes zijn hierdoor effectiever en goedkoper.

 

  • Een SEA bureau inschakelen laat u focussen op waar u het beste in bentEen campagne beginnen met Google Adwords of Google Ads kan in principe iedereen. Een effectieve campagne starten tegen lage kosten die de meeste klanten naar uw website trekt, dat vraagt om specifieke kennis. Zeker als SEA niet uw specialisme is, is het opstarten en beheren van de campagne ingewikkeld en tijdrovend. In een dynamische omgeving moet u op verschillende onderdelen letten, waarbij beginnersfouten op de loer liggen. Met SEA uitbesteden aan een SEA bureau valt er een last van uw schouders, zodat u zich kan richten op de zaken waar u goed in bent binnen uw onderneming.

 

De juiste marketing strategie om de beste omzet te realiseren

Voor iedere ondernemer staat de omzet van het bedrijf centraal. Marketing heeft daarbij een topprioriteit. U kunt allerlei activiteiten plannen binnen uw bedrijf, maar als potentiële klanten uw bedrijf niet kunnen vinden, zijn deze acties zinloos. Mond tot mond reclame is hierbij belangrijk, maar online adverteren speelt hierbij een steeds voornamere rol. Vrijwel iedere klant begint zijn of haar zoektocht naar een product of dienst op Google. Vervolgens worden de zoekopdrachten van een klant gedetailleerder. Zodra ze de juiste onderneming hebben gevonden, plaatsen ze een bestelling of maken ze een afspraak voor de te leveren dienst. Als u bij deze reis van de klant niet vindbaar bent, bereikt u niet uw volledige potentieel. Zichtbaarheid op Google is dan ook essentieel voor de omzet van uw onderneming. U kunt dit zowel doen via zoekmachine optimalisatie (SEO) als via adverteren op Google Adwords (SEA). Het belangrijkste verschil tussen SEO en SEA is dat het bij SEO langer duurt voordat u daadwerkelijk vindbaar bent in de bovenste zoekresultaten op Google. Met SEA marketing bent u wel direct te zien in de topposities, zodat u meteen bezoekers naar uw website trekt. SEA is echter niet volledig gratis, waardoor het verstandig is om een SEA marketing bureau in te huren die tegen een goede prijs-kwaliteitverhouding het online adverteren voor u uitvoert. Bent u benieuwd hoe u SEA campagnes effectief kunt toepassen voor uw bedrijf? Vraag dan vrijblijvend een scan aan via de website van Intelligent Online.

 

De kosten van een SEA bureau

Bij het uitbesteden van de online marketing aan een SEA bureau krijgt u te maken met bepaalde Adwords uitbesteden kosten. Wat zijn de kosten van een SEA bureau? Bij het opzetten en beheren van SEA campagnes variëren de tarieven per soort onderneming enorm. Een aantal factoren spelen hierbij een rol, zoals de hoeveelheid producten of diensten die uw bedrijf aanbiedt, of u lokaal, landelijk of internationaal opereert en waar uw bedrijf zich op richt. Wilt u enkel naamsbekendheid creëren voor uw bedrijf, of ligt de focus op het aantal leads? Uw investering bestaat over het algemeen uit drie onderdelen: het SEA budget, de SEA opstartkosten en de SEA beheerskosten.

 

Het SEA budget om te adverteren op Google

Online adverteren op Google brengt kosten met zich mee. Bij iedere klik op uw advertentie vraagt Google om een kleine bijdrage. Het gaat daarbij niet om een eenmalig bedrag, maar om een maandelijks terugkerend SEA budget. U bepaalt op ieder moment welk bedrag u aan het SEA budget wilt besteden. Wilt u bijvoorbeeld tussentijds uw website verbouwen of ligt uw website eruit, dan kunt u het SEA budget pauzeren. Ook is het mogelijk om onder meer rond Sinterklaas of de kerstdagen het budget voor online adverteren te verhogen. Doordat u als ondernemer het budget voor de SEA bepaalt, houdt u de controle over de kosten. Hoe hoog u het SEA budget vaststelt, is afhankelijk van hoe kostbaar uw sector is binnen Google en wat u bereid bent om te betalen voor het adverteren. Bij een lage marge, geeft u weinig geld aan het SEA budget uit, terwijl bij een kostbare branche dagelijks enkele tientallen euro´s onvoldoende is. Het is dus van belang dat het SEA budget past bij uw onderneming.

 

De SEA opstartkosten om uw SEA strategie te beginnen

Met de SEA opstartkosten zet het SEA marketing bedrijf uw SEA account op. Aan de hand van uw doelen en onderneming bereiden de SEA expert de beste campagnes voor. De beginfase speelt een essentiële rol, aangezien een mooie start meteen zorgt voor een efficiënt rendement. Vanaf het moment dat met deze opstartfase is begonnen en de advertenties zijn uitgerold, berekent Google kosten voor het online adverteren. Gedurende de opstartfase zorgen de SEA specialisten ervoor dat alle conversies juist zijn ingesteld en de passende doelgroep wordt aangesproken. Daarnaast maken wij koppelingen met verschillende soorten instrumenten, zoals Google Analytics, Merchant Center en Search Console. Deze gratis instrumenten helpen bij het analyseren en optimaliseren van de online advertentie campagnes. Bent u al eens in het verleden aan de slag gegaan met campagnes voor uw bedrijf, ofwel zelfstandig, ofwel door een ander SEA bureau? Dan onderzoekt ons SEA bureau of deze campagnes correct zijn opgezet en op welke manier deze advertenties geoptimaliseerd kunnen worden. Aan de hand van deze gegevens voeren we de kosten voor het opstarten uit. Het risico bestaat dat de al bestaande campagnes niet juist zijn opgestart of niet naar behoren gefunctioneerd hebben. In dat geval is het beginnen van een nieuw SEA account noodzakelijk. Aangezien u echter wel al beschikt over een SEA account, kan dit zorgen voor minder SEA opstartkosten.

 

De SEA beheerskosten om uw campagnes te optimaliseren

Nadat u de campagnes online hebt gezet, controleren de SEA experts zowel dagelijks als wekelijks hoe deze advertenties functioneren bij uw doelgroep. Een account voor Google opzetten en er vervolgens niet meer naar kijken, komt helaas te vaak voor. Zo heeft een ondernemer ooit een account opgezet, maar geen tijd om vervolgens de SEA te beheren. Dit is zonde, aangezien u op deze manier veel geld kunt verliezen of ervan uitgaat dat SEA niet werkt. Een juiste analyse van de SEA gegevens kan u echter veel geld opleveren. Zo kunt u geld besparen op campagnes die voor uw bedrijf ongeschikt zijn, of investeren in online advertenties die wel naar behoren werken. Google werkt namelijk volgens het principe van een veiling. Voortdurend gaan de prijzen voor een advertentie omlaag en omhoog. Het kan dus gebeuren dat een bepaalde campagne niet meer door Google wordt uitgevoerd, omdat uw bod te laag is. Ook kan het omgekeerde echter gebeuren, waarbij een advertentie opeens maximaal presteert doordat de kosten zijn gedaald. De SEA specialisten van ons SEA bureau bepalen daarom biedingsstrategieën en gaan op zoek naar nieuwe mogelijkheden voor uw onderneming. Onder de beheerskosten voor de SEA vallen dan ook het creëren van andere advertentieteksten, het vinden van nieuwe zoekwoorden of het bepalen op welke wijzen er geadverteerd wordt. De beheerskosten voor de SEA keren iedere maand terug, omdat de campagnes steeds geanalyseerd en geoptimaliseerd worden.

 

De werkzaamheden van het SEA bureau

Het online adverteren op het Google platform is complex en biedt talrijke mogelijkheden. Om te voorkomen dat u in bepaalde valkuilen stapt, zorgt een SEA bureau ervoor dat de SEA voortdurend wordt beheerst. Met de beschikbare opties en functies sluit de SEA strategie aan bij uw bedrijf. We maken hierbij een onderscheid tussen SEA functies, het doorbouwen aan de SEA en het optimaliseren van de SEA.

 

De eindeloze mogelijkheden van SEA voor uw bedrijf

Ons SEA bureau zorgt ervoor dat u uw volledige potentieel benut als het gaat om online adverteren. De mogelijkheden binnen SEA zijn eindeloos. De talrijke functies leiden er echter toe dat u al snel niet meer weet welke opties voor uw onderneming het meest geschikt zijn. Ons SEA bureau weet dankzij de expertise welke functies uw kans op succes vergroten. Ter verduidelijking geven we u een paar eenvoudige voorbeelden:

 

  • Bezoekers op uw website via de smartphone of laptopOver het algemeen gaan bezoekers vanaf een computer als een desktop of laptop eerder over tot een conversie op uw website dan mobiele gebruikers. De conversie kan hier gaan om de aankoop van een product of het inschrijven op een nieuwsbrief voor de laatste aanbiedingen. Aangezien bezoekers met een smartphone minder snel tot een actie overgaan, is het onverstandig om per interactie van een desktop of smartphone hetzelfde bedrag te bieden. Onze SEA experts zullen dan ook de biedingen aanpassen, zodat dit tot betere winstmarges leidt.

 

  • Online adverteren voor de lokale of nationale marktIn bepaalde situaties is een klant gericht op een lokaal bedrijf. Zo wil een klant een product kopen bij de lokale bakker of een afspraak maken bij een tandarts in de buurt. In deze situaties raden we u aan om lokale advertenties in te zetten, waarbij u adverteert voor een dienst of product in combinatie met een bepaalde plaatsnaam. De potentiële bezoeker van uw website moet meteen weten dat uw onderneming zich in de regio bevindt.

 

Het doorbouwen aan de SEA

Uw bedrijf laten doorgroeien om een hogere winst te behalen is het uiteindelijke doel. Hiervoor is het noodzakelijk dat u uw SEA account voortdurend uitbreidt. Door continu nieuwe zoekwoorden te gebruiken, advertentie instellingen te wijzigen en testen of nieuwe advertentieteksten te plaatsen ziet u welke advertenties online aanslaan bij uw doelgroep. Net als dat uw bedrijf op geen moment stilstaat, zo is een SEA account ook nooit af. U heeft wellicht plannen om een nieuwe markt aan te boren, een andere productcategorie of dienst te gaan verkopen of een grotere regio aan te spreken. Een Adwords expert denkt met u mee over de ontwikkelingen binnen uw bedrijf. Door de juiste data te verzamelen kunnen de SEA experts zeer gedetailleerd campagnes opbouwen om de omzet te verhogen. Als u weet welke campagnes voor een hogere omzet zorgen, breiden de Adwords specialisten deze campagnes uit om het maximale uit het online adverteren te halen.

 

Het optimaliseren van de SEA campagnes

Iedere dag houden onze SEA experts de campagnes in de gaten om te onderzoeken welke opties beschikbaar zijn om de advertenties te optimaliseren. Aan de ene kant is dit noodzakelijk om het budget bij te houden, maar aan de andere kant laat een analyse ook zien waar kansen aanwezig zijn. Daarbij onderzoeken we of het SEA account nog altijd past bij de vooraf overeengekomen doelen. Het optimaliseren van de huidige SEA campagnes is een van de belangrijkste werkzaamheden van ons SEA bedrijf, aangezien hierbij onder meer wordt onderzocht welke advertenties goed functioneren, hoe het SEA budget wordt besteed en hoeveel acties het SEA bedrijf heeft uitgevoerd voor uw bedrijf. Een goede beginfase samen met het optimaliseren van de werkzaamheden leidt ertoe dat SEA na verloop van tijd steeds beter voor uw bedrijf werkt.

 

Extra mogelijkheden voor SEA bij uw bedrijf

Naast het opbouwen en beheren van SEA campagnes kan ons SEA bureau diverse andere activiteiten voor uw onderneming uitvoeren. Wat dacht u van banner campagnes op een andere website, een video campagne op YouTube of een dynamische campagne om uw naamsbekendheid te vergroten?

 

Met banners adverteren op andere websites

U bent ongetwijfeld wel eens banners tegengekomen van een website of webshop op een andere website. Deze display campagnes tonen bijvoorbeeld een product dat u net bekeken heeft in een andere webshop. Deze banners worden remarketing display advertenties genoemd. Deze banners kunnen zelf gecreëerd zijn door een designer, waarbij ze kunnen worden omgezet naar verschillende formaten zodat ze op vrijwel iedere website passen. Ook kunt u gebruik maken van geautomatiseerde banners, waarbij u standaard templates toepast die SEA heeft gemaakt om te kunnen adverteren. Met display advertenties behaalt u een groter bereik, wat u meer naamsbekendheid oplevert. Dankzij de instellingen die binnen SEA mogelijk zijn kunt u zeer specifiek op een bepaalde doelgroep adverteren of juist algemeen reclame maken. Ons SEA bureau gaat graag voor u aan de slag om banners te ontwerpen voor uw onderneming.

 

Een video campagne op Youtube van ons SEA bureau

Door video campagnes in te zetten creëert u net als bij banner campagnes een grotere naamsbekendheid en bereik. Deze video campagnes spelen zich voornamelijk op YouTube af. Uw video wordt aan het begin van het YouTube filmpje afgespeeld, maar kan ook tussendoor worden uitgezonden. Het hangt er hierbij vanaf hoe de maker van het YouTube filmpje de instellingen voor adverteren heeft opgesteld. Zodra de video campagne is afgespeeld, ziet de bezoeker veelal een display advertentie op dezelfde YouTube webpagina. Vooral grote organisaties die binnen een bepaalde periode een zo groot mogelijke doelgroep willen bereiken, kiezen voor het inzetten van video campagnes. In bepaalde situaties kan het echter ook effectief zijn voor kleinere bedrijven. Onze SEA experts vertellen u graag meer over de mogelijkheden van video campagnes binnen uw bedrijf.

 

Een dynamische campagne om uw bereik te vergroten

Een dynamische campagne is een campagne die door Google zelf is ontworpen. Google scant hierbij als het ware uw website, en zoekt hierbij informatie die de relevante zoektermen vaststellen. Aan de hand daarvan stelt Google relevante advertentieteksten op. Deze mogelijkheid is met name interessant voor websites die over een eenvoudig leesbare code beschikken. Heeft u bijvoorbeeld een aanzienlijke webshop met een grote verscheidenheid aan categorieën, dan kunt u met de dynamische campagne alle gaten dichten die ontstaan tussen campagnes die zelfgemaakt zijn. Zo vindt Google zoekwoorden waar u welllicht niet aan gedacht heeft, zodat u op veel meer zoektermen zichtbaar bent.

 

Dynamische calltracking bij ons SEA bureau

Wanneer u gebeld wordt door een klant, is het handig als marketeer handig om te onderzoeken waar het belletje oorspronkelijk vandaan komt. Heeft de beller uw telefoonnummer van een advertentie uit een papieren krant of heeft deze potentiële klant uw telefoonnummer gevonden via een SEA advertentie? Door de telefoongesprekken te meten analyseert u of een bepaalde SEA campagne goed functioneert. Met geavanceerde instrumenten maken onze SEA experts inzichtelijk op welke zoektermen en door middel van welke advertenties bezoekers op uw website terechtkomen, die tot het bellen hebben geleid.

 

Feed management voor het organiseren van productinformatie

Met feedmanagement kan ons SEA bureau meer bereik creëren voor uw productassortiment. Steeds meer kanalen vragen om een specifieke productfeed, zoals Bol.com, Google Shopping, Beslist en Amazon. De kwaliteit van de feed is belangrijk voor uw advertenties. Een verkeerd product tonen bij een bepaalde tekst zorgt namelijk voor een verkeerd imago van uw onderneming, waardoor u onnodig geld uitgeeft. Ook de frequentie van het uploaden is essentieel. U moet immers minstens dagelijks de feed updaten met aanpassingen in uw webshop, zoals de teksten, afbeeldingen en voorraad. Het is immers niet de bedoeling dat u gaat adverteren voor producten die niet meer in uw webshop voorradig zijn. Met tools als Channable organiseren onze SEA specialisten handig en effectief de productinformatie zodat uw bedrijf professioneel overkomt.

 

De werkwijze van ons SEA marketing bureau

Wilt u uw SEA uitbesteden aan een vakkundig SEA bureau? Intelligent Online staat voor u klaar om de SEA voor uw onderneming te optimaliseren. Om onze werkwijze inzichtelijk te maken, doorlopen we samen deze stappen:

 

  1. Een persoonlijk gesprekVoordat ons SEA bureau begint met de SEA optimalisatie, is het van belang dat uw wensen en verwachtingen in kaart worden gebracht. In een persoonlijk en verhelderend gesprek stellen we de gezamenlijke doelstellingen van uw Google Adwords account vast. Wilt u met uw bedrijf naamsbekendheid creëren, producten of diensten verkopen of nieuwe inschrijvingen voor een nieuwsbrief ontvangen? Zoekt u een doelgroep op regionaal of landelijk niveau? Op welke manier wilt u voor uw onderneming adverteren?
  2. Het onderzoeken van uw onderneming binnen uw sectorNa het persoonlijke gesprek zoekt ons SEA bureau uit hoe uw bedrijf in uw sector uitblinkt. De SEA experts onderzoeken waar kansen aanwezig zijn om meer rendement te behalen. Welke zoekwoorden zijn bijvoorbeeld binnen uw branche het meest relevant, en hoe kunt u zo voordelig mogelijk investeren in het online adverteren? Aan de hand van het onderzoek bepalen onze SEA experts of de te behalen doelstellingen mogelijk zijn.
  3. Het opstarten van de campagnesNadat ons SEA bureau heeft vastgesteld waar voor u interessante kansen liggen, gaan onze SEA specialisten aan de slag om een goede strategie te bepalen. In deze fase bouwen we advertenties op, waarbij onze ontwerpers en tekstschrijvers aantrekkelijke teksten creëren die uw doelgroep aanspreekt.
  4. Het optimaliseren van de campagnesNadat de campagne is gestart, bouwen we voortdurend door aan de advertenties. Continu analyseren onze experts welke advertenties optimaal functioneren en welke advertenties meer aandacht behoeven. Op ieder moment onderzoeken we hoe u meer, beter en goedkoper kunt adverteren voor uw SEA campagnes.
  5. Het evalueren van de campagnesUiteraard houden we korte lijnen met u, zodat u op ieder moment betrokken bent bij het campagne proces. Onze SEA experts zijn op de hoogte van de ontwikkelingen binnen uw organisatie, die zij kunnen toepassen bij het online adverteren. Geregeld voeren we met u gesprekken over de analyses en voortgang van de online campagnes. Wij gaan net zo lang door totdat u volledig tevreden bent. Zo worden resultaten resultaten doorlopend gemonitord, campagnes bijgestuurd en vergroten we uw bereik, zowel op de korte als lange termijn.

 

Maak een afspraak voor een gratis scan van uw onderneming

Intelligent Online helpt u graag met het opzetten en optimaliseren van uw SEA campagnes in Google. Sinds 2013 adviseren wij uiteenlopende bedrijven en organisaties met de vindbaarheid van hun bedrijf op het wereldwijde web. Online marketing is onze passie. We geloven dat ieder specialisme zijn eigen bijzondere kenmerken heeft. Bent u benieuwd waar de kansen voor uw onderneming liggen? Ontdek wat de kwaliteit van uw webshop of website is en ontvang een advies op maat via onze gratis online marketing analyse. We analyseren hierbij niet alleen uw website of webshop, maar ook uw recente Google Ads campagnes, organische resultaten en zichtbaarheid op de sociale media kanalen. We letten onder meer op de vindbaarheid van uw bedrijf, de (mobiele) gebruiksvriendelijkheid en de techniek achter uw website of webshop. Vraag vrijblijvend een gratis SEA scan voor uw bedrijf aan.

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online