U bent op deze pagina beland omdat u meer wil weten over de kosten van een online marketingbureau. Of u bent door een collega naar deze pagina verwezen. Wij informeren u graag over wat er achter de kosten van een online marketing bureau zit en waar die bedragen vandaan komen. De tarieven van een marketingbureau kunnen erg verschillen van elkaar. Dit heeft vooral te maken met uw doelstellingen en ambities. Daarnaast hangt het ook van de kennis, ervaring en de bekendheid van het bureau af. Net zoals andere populaire diensten heb je ook verschillende prijsklassen die voldoen aan de verwachtingen van de klanten maar ook met status te maken hebben.
Wat zegt de prijs van een bureau over de kwaliteit van hun diensten?
Zodra je weet wat iets echt kost, ben je al snel geneigd om in termen van een tarief te denken. Maar zo’n bedrag zegt niet alles over de totale kosten die uw bedrijf heeft. Het gaat immers om wat een marketingplan uw onderneming oplevert op de lange en korte termijn. Grotere bureaus geven veel geld uit en hebben een aanzienlijke hoeveelheid ervaring. Hierdoor kunnen ze veel meer werk voor u verzetten in een uur. Tarieven zijn in de praktijk daarom erg grillig en vallen grofweg tussen 75 en 140 euro per uur. Let er wel op dat goedkoop soms ook duurkoop is. Betrouwbaarheid is de cruciale factor en wederzijds vertrouwen is de sleutel tot succes. Ontdek het door klantbeoordelingen te lezen en te achterhalen of het bureau onderscheidingen en certificaten heeft. Die zeggen iets over de band tussen het bureau en hun klanten.
De spelers in marketingland op waarde inschatten
Dure modewoorden en specialistische taal verhullen vaak dat je niet waar krijgt voor je geld. Online en digitale marketing wordt ook beïnvloed door hippe buzzwords die niet altijd even duidelijk zijn maar van alles beloven. Een ‘online marketeer’ kan van alles zijn. Om hier doorheen te prikken moet je je marketing bureau goed en grondig kennen. Een face to face ontmoeting zet gelijk al de toon. Daarin maak je duidelijk wat je van ze verwacht. Laat ze vervolgens praten over hun projecten en online marketing ideeën. Uiteindelijk moeten de kosten opwegen tegen de opbrengsten. Zo ontdekt u welke strategie het beste past bij uw doelstellingen en uw marketingbudget.
Inzicht in kostenbesparing op de lange en korte termijn
U kunt het potentiële rendement van uw bedrijf op verschillende wijzen uitrekenen. Marketing bureaus zijn hier in de praktijk erg voorzichtiger mee omdat het veel onthult over de doeltreffendheid van hun service. Kies daarom de beste partij met de aanpak die aansluit bij uw wensen. Alles kost immers geld zoals Google-advertenties, facebook ads of andere digitale marketing diensten. Slagen die wel vanuit de visie die het bureau voor u heeft uitgestippeld of kosten ze alleen maar geld?
Durf te vragen waarom campagnes relevant voor u zijn en wat u ervoor terugkrijgt
Veel marketing bureaus moeten vaak dezelfde vragen beantwoorden: Wat zijn de kosten van een grote campagne? Wat betaal je voor een Google zoekopdracht vanuit een specifiek trefwoord? Wat zijn de tarieven voor de gangbare social media diensten? Durf echter ook andere vragen te stellen. Heb je die middelen echt nodig voor de marketing van je site? Passen ze bij je klanten en onderneming? Misschien zijn google ads helemaal niet relevant voor de producten of diensten die je bedrijf aanbiedt. En denk ook na over wat u precies zoekt want is naamherkenning belangrijker dan meer traffic? Of wilt u juist de aanwezigheid op specifieke social media platforms uitbreiden? Bepaal dus eerst uw marketing visie zodat u weet hoe u uw kostbare marketinggeld wordt uitbesteed.