Slimme campagne google ads

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Google Ads is een goede manier om je onderneming online op de kaart te zetten. Dit advertentieprogramma kan voor beginners echter nogal ingewikkeld zijn. Ook kan het veel tijd kosten om een Google Ads account draaiende te houden. Ben je op zoek naar een eenvoudiger alternatief? Neem dan eens een kijkje bij de Slimme Campagnes van Google Ads. Wij zetten alle voor- en nadelen van deze campagnes voor je op een rij. Ook vind je aan het einde van dit artikel een goed alternatief voor de Slimme Campagnes van Google Ads.

Wat zijn de Slimme Campagnes van Google Ads?

De Slimme Campagnes van Google Ads (voorheen bekend als Google AdWords Express) zien er op het eerste oog hetzelfde uit als de reguliere campagnes van Google Ads. Er is echter één belangrijk verschil: de Slimme Campagnes van Google Ads werken grotendeels geautomatiseerd. Bij een reguliere Google Ads campagne moet je zelfs alles tot in de puntjes regelen – van zoekwoorden tot biedstrategieën, en van targeting tot uitsluitingswoordenlijsten. Bij de Slimme Campagnes van Google Ads ligt dit anders. Bij deze campagnes schrijf je alleen een advertentietekst, selecteer je je vakgebied en vul je je budget in. Google doet vervolgens de rest! Je kunt kiezen tussen Slimme Shopping Campagnes (i.e. Slimme Campagnes die in het Shopping-gedeelte van Google worden weergegeven) en Slimme Display Campagnes (i.e. Slimme Campagnes die in het Display Netwerk van Google worden getoond).

De voordelen van Slimme Campagnes van Google Ads

  • Het grote voordeel van de Slimme Campagnes is natuurlijk dat je er een hoop tijd en inspanning mee bespaart. Zo kiest het algoritme van Google bijvoorbeeld de zoekwoorden waarop je adverteert, zodat je geen zoekwoordenonderzoek hoeft te doen. Ook bepaalt Google onder andere aan welke doelgroep je advertentie wordt getoond. De tijd die je hiermee bespaart, kun je in je onderneming steken.
  • Met de Slimme Campagnes van Google Ads bereik je zowel desktopgebruikers als gebruikers van mobiele devices.
  • Op het dashboard kun je de effectiviteit van je Slimme Campagnes inzien.

De nadelen van Slimme Campagnes van Google Ads

  • Het grootste nadeel van de Slimme Campagnes van Google Ads is dat je de controle over je advertentie(s) inlevert. Het algoritme van Google Ads bepaalt de instellingen van je advertentie, maar dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat dit de optimale instellingen zijn. Wellicht zou je advertentie beter presteren als deze bij andere zoekwoorden zou worden getoond of als een andere doelgroep zou worden getarget, maar je kunt deze instellingen niet aanpassen. Dit geldt overigens ook (in meer of mindere mate) voor de andere instellingen van Slimme Campagnes. Doordat je je instellingen niet of nauwelijks kunt aanpassen, kun je je advertentie niet handmatig optimaliseren. Hierdoor bestaat de kans dat je opbrengsten misloopt.
  • Je kunt alleen kiezen tussen Shopping en Display advertenties. Bij de reguliere Google Ads campagnes is er dus een stuk meer keuze.
  • Hoewel Google Ads wel degelijk inzicht biedt in de effectiviteit van je Slimme Campagnes, zijn deze statistieken een stuk minder omvangrijk dan bij de reguliere reclamecampagnes van Google Ads.

Een goed alternatief voor de Slimme Campagnes van Google Ads

Eén ding is zeker: de Slimme Campagnes van Google Ads kunnen je veel tijd en inspanning besparen, maar je levert er ook een hoop functionaliteiten voor in. Heb je weinig tijd om een Google Ads account te onderhouden, maar wil je wel het maximale uit je advertenties kunnen halen? In dat geval raden we je aan om in plaats van Slimme Campagnes te kijken naar het uitbesteden van Google AdWords. Op deze manier ben je weinig tot geen tijd kwijt aan je Google Ads advertenties, maar weet je ook zeker dat je het onderste uit de kan haalt. Lijkt het je leuk om hier eens met de Google Ads experts van Intelligent Online over in gesprek te gaan? Neem dan gerust contact met ons op via info@intelligentonline.nl of 030-3070322

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online