|
U investeert in online marketing, zoekmachine marketing en / of social media? In dat geval wilt u ook weten wat het rendement van deze kanalen is. Naast het feit dat Intelligent Online in vrijwel alle gevallen relevante bezoekers garandeert, wordt er met behulp van o.a. Google Analytics ook nog gekeken hoe deze bezoekers zich gedragen op uw website. Verschilt het gedrag van bezoekers uit uw Facebook campagne met die vanuit SEO, dan wilt u dat graag weten. Uit de Google Analytics cijfers kan blijken dat u veel bezoekers binnenhaalt met Google Adwords, maar dat deze allemaal één speficieke dienst aankopen. In dat geval zou het verstandig zijn om nog meer bezoekers aan te trekken voor die specifieke dienst, of juist voor andere diensten die u ook belangrijk vindt. Intelligent Online analyseert uw huidige statistieken, kijkt waar de mogelijkheden liggen en monitort dagelijks uw nieuwe resultaten.
Google analytics, wat kan ik hier nu precies mee meten?
Met google analytics kunt u meten welke online kanalen het meeste rendement opleveren. In het algemeen ziet u met google analytics het volgende:
- U kunt zien waar uw bezoekers vandaan komen.
- U kunt zien welke bezoekers het meeste rendement opleveren
- U kunt zien hoeveel bezoekers u heeft op de site.
- U kunt zien waar de bezoekers afhaken of converteren.
Met name “afhaken of converteren” gedeelte heeft te maken met de gebruiksvriendelijkheid van uw website, iets waar Intelligent Online graag een usability analyse op uitvoert, en u van verbeter adviezen voorziet.
Google Analytics met Intelligent Online
Met google analytics helpen we uw dagelijkse resultaten te monitoren en te interpreteren. We presenteren hiermee één maal per maand de resultaten van uw campagne. Voordat u zaken doet met Intelligent Online kunt u er ook voor kiezen een uitgebreide nulmeting te doen van uw huidige verkeer naar de website en een analyse waar voor u de kansen liggen in de markt. Hiermee moet Google Analytics al wel geïmplementeerd zijn.