Prachtig mooi al die social media kanalen, vergeet echter niet dat als jij ze zakelijk gebruikt, daar toch nogal wat tijd in gaat zitten. Je bent professional en wilt dat uitstralen, en dus moet elk bericht dat je plaatst kloppend zijn en iets vertellen. Probleem kan daarbij nog wel eens zijn dat het je aan tijd ontbreekt, net als de capaciteiten en de creativiteit om elke keer maar weer een mooi en goed bericht te maken en de social media kanalen bij te houden. Social media uitbesteden is het beste wat je dan kunt doen. Ook het aanwijzen van iemand van je medewerkers werkt vaak niet. Ook hij of zij moet het er even bij doen, en daardoor haal je nooit het maximale rendement uit de social media.
Niet meer weg te denken
Welke kanalen zijn interessant?
Draag zelf ook je steentje bij
Social media uitbesteden door de professional betekent dat de specialisten elke week nieuwsitems en blogs zoeken die ongetwijfeld door jouw doelgroep interessant gevonden wordt. Behalve je social media uitbesteden aan de specialist is het verstandig dat je zelf ook bijdraagt aan de strategie, bijvoorbeeld door te beginnen met bloggen of door nieuws te publiceren. Ook dit kan overigens door een externe partij als Intelligent Online verzorgd worden, zoals je ook aan deze partij de social media uitbesteedt.
Jij hebt het laatste woord, ook wanneer je social media uitbesteed
De SEO specialist van Intelligent Online schrijft daarnaast een aantal promotionele artikelen die ter promotie van jouw producten en diensten ingezet kunnen worden. Niet te veel, want te veel van dit soort berichten en de bezoekers haken af. Regelmatig krijg jij van de specialist een lijst met berichten, die nadat jij deze goed hebt gekeurd geplaatst worden op de verschillende social media kanalen. Vaak is na verloop van tijd een controle overbodig en plaatst de specialist in social media gewoon zelf de berichten, Als ondernemer heb jij echter altijd het laatste woord.
Ook reacties worden bijgehouden wanneer je social media uitbesteed
Ook reacties worden bijgehouden
Uiteraard zal Intelligent Online de goedgekeurde berichten op zeer uitgekiende wijze voor je plaatsen op de social media kanalen. Ook de reacties worden door de specialisten bijgehouden. Heeft iemand een vraag, dan zal de social media strateeg van Intelligent Online die gewoon beantwoorden. Webcare, dat is dus het beantwoorden van vragen en het bijhouden van de reacties, wordt elke dag verzorgd, op de reguliere werktijden. Het is overigens mogelijk dat je ook zelf berichten blijft plaatsen. De combinatie kan juist veel extra’s bieden, mits de afstemming maar goed is.
Hoe vaak is er op de linkjes geklikt?
Goed idee dus, social media uitbesteden. Het bespaart je tijd en toch blijf je steeds op de hoogte van de gemaakte vorderingen. Elke maand krijg je namelijk een rapportage met daarin het bereik en het aantal klikken op de linkjes in de gemaakte berichten. Met het rapport in de hand wordt vervolgens samen gekeken naar de voortgang. Waar liggen de verbeterpunten en waar liggen kansen? De resultaten worden grondig geanalyseerd om daarna de vervolgstappen vast te stellen.
Kies een maatwerk pakket
Jouw ideale partner
Uiteraard gaat een professionele partij als Intelligent Online, alom geroemd in de online marketing wereld, zeer discreet met alle zakelijke aspecten om. Jouw organisatie wordt door ons niet genoemd op onze website, het lijkt alsof je steeds zelf de sociale media kanalen beheert. Intelligent Online is bewezen een ideale partner, het verzorgt immers al de sociale media kanalen van honderden kleine en heel grote bedrijven. Social media uitbesteden is het beste wat je als ondernemer kunt doen. Maak een afspraak, gewoon met de voeten op tafel, en stel een voor jou perfect pakket samen.