Haal alles uit je socials met de hulp van een social media expert
Vol goede moed maak je een bedrijfspagina op Instagram aan. Je vult de bio in, voegt je contactgegevens toe en uploadt een paar mooie foto’s. Je gaat vanaf nu elke dag een foto of verhaal posten, houd je jezelf voor. Twee weken later ligt je Instagram profiel er echter verlaten bij. Je hebt het zo druk gehad met het runnen van je onderneming dat je geen tijd hebt gehad om nieuwe berichten te posten, laat staan om een bredere social media strategie te ontwikkelen. De DM’s en comments van je volgers blijven onbeantwoord, en ook heb je nog geen tijd gehad om informatie op te zoeken over adverteren op Instagram. En hoe zit het eigenlijk met je Facebook en LinkedIn pagina’s – wanneer zijn die voor het laatst geüpdate? En zou je eigenlijk ook niet een YouTube kanaal aan moeten maken? Het bovenstaande scenario komt je misschien wel bekend voor. Social media is een goede tool om je klantenkring uit te breiden en de binding met bestaande klanten te versterken, maar het bijhouden van social media kanalen kost ontzettend veel tijd – en helaas heeft niet elke ondernemer die tijd. Klinkt herkenbaar? Misschien is het uitbesteden van je social media dan wel het overwegen waard. Een social media expert helpt je niet alleen met het bijhouden van je kanalen, maar ontwikkelt ook een bredere social media strategie die volledig is toegespitst op jouw bedrijf. Lijkt het inschakelen van een social media expert je wel wat? Op deze pagina vertellen we je alles over het inhuren van een social media expert.
Waarom is social media marketing zo belangrijk?
Waarom is social media bijhouden voor bedrijven eigenlijk zo belangrijk? Dit heeft meerdere redenen.
- Allereerst is het bijhouden van je social media kanalen belangrijk omdat deze kanalen als het ware als een visitekaartje van je bedrijf functioneren. Op het moment dat een potentiële klant de naam van jouw onderneming op Facebook, Instagram of een ander netwerk tegenkomt, vormt deze potentiële klant al een eerste indruk van je bedrijf. Deze eerste indruk speelt een grote rol bij de vraag of hij of zij je website zal bezoeken en zo ja, of hij of zij tot conversie over zal gaan. Het moge duidelijk zijn dat een goed verzorgd, geüpdate profiel een betere eerste indruk maakt dan een halfleeg profiel waarop al maandenlang niets is gepost.
- Je kunt klanten natuurlijk ook bereiken via je website. Een groot voordeel van social media is echter dat je op social media makkelijk(er) de dialoog aangaat met je doelgroep. Als je een promotiefoto op Instagram post, kunnen je volgers hier direct op reageren. Heeft een potentiële klant een vraag over je product of dienst? Een mail sturen is niet nodig – hij of zij kan simpelweg een reactie achterlaten onder je nieuwste post. Als je hierop reageert, kunnen andere klanten dat meteen zien. Kortom – social media maakt interactie tussen (potentiële) klanten en jou als ondernemer een stuk makkelijker. Dat zorgt voor een sterke band.
- Misschien wel het belangrijkste voordeel van social media is dat de meeste mensen hier ontzettend veel tijd aan besteden. In de trein, op de bank en misschien zelfs op de wc – een groot deel van de Nederlanders spendeert dit soort momentjes op social media. Dat geldt waarschijnlijk ook voor je doelgroep! Het posten of adverteren op social media is dus een effectieve manier om in korte tijd een groot deel van je doelgroep te bereiken.
De voordelen van het inschakelen van social media hulp
Social media kan dus veel voor jouw onderneming betekenen. Social media heeft echter ook een groot nadeel: het kost ontzettend veel tijd. Het is namelijk niet alleen belangrijk om regelmatig een tekstbericht, foto of video te posten, deze content moet ook nog van hoge kwaliteit zijn. Je zult immers alleen volgers krijgen als je leuke, interessante, mooie en/of grappige content plaatst. Ook is het belangrijk om niet lukraak te posten, maar een goede social media strategie te hebben. Op die manier kun je naar belangrijke lanceringen toewerken, en je content afstemmen op actuele gebeurtenissen en de tijd van het jaar. Ook het reageren op reacties en DM’s kost veel tijd. Heb je die tijd niet? In dat geval is het misschien een goed idee om een social media expert in te huren. Een social media expert ontwikkelt niet alleen een social media strategie die bij je onderneming past, maar creëert en post ook de bijbehorende content. Dat bespaart je niet alleen een hoop uren, maar ook een hoop kopzorgen!
Het inhuren van een social media expert: hoe gaat dat in zijn werk?
Lijkt het inhuren van een social media specialist je wel wat? De social media experts van Intelligent Online helpen je graag. We vertellen je graag meer over onze werkwijze.
- Elke succesvolle online marketing campagne begint wat ons betreft met een strategie, en dat geldt ook voor social media marketing. Samen gaan we om de tafel zitten en formuleren we concrete doelen waarmee we je onderneming naar een hoger niveau kunnen tillen. Vervolgens gaan onze social media experts op zoek naar de beste manieren om deze doelen te bereiken. Waarom is het ontwikkelen van een strategie eigenlijk zo belangrijk? Een strategie zorgt er, kort gezegd, voor dat we zo efficiënt mogelijk aan de slag kunnen. Door doelen te stellen en doelgericht naar deze doelen toe te werken, bereik we een stuk sneller resultaten dan wanneer we lukraak wat losse posts voor je bedrijf bedenken. Dat scheelt op den duur niet alleen een hoop tijd, maar ook energie en geld.
- Je hebt natuurlijk alleen wat aan een goede strategie als deze ook op een goede manier wordt uitgewerkt. Als we eenmaal een strategie op papier hebben, gaan we dan ook op zoek naar de beste manieren om deze strategie om te zetten naar concrete posts. Hierbij houden we onder andere rekening met je doelgroep en met de manier waarop deze doelgroep het beste kan worden aangesproken. Ook houden we rekening met de tijd van het jaar en spelen we in op feestdagen en actuele gebeurtenissen.
- Staan alle social media posts voor de komende tijd klaar? Dan hoeven ze alleen nog maar geplaatst te worden. Samen spreken we af hoe we dit het best kunnen aanpakken. Plaats je deze content liever zelf, of vind je het prettiger als een social media expert van Intelligent Online dit doet? De keuze is aan jou.
De social media experts van Intelligent Online helpen je graag
Heb je het gevoel dat je op dit moment niet alles uit je social media kanalen haalt? Kun je wel wat hulp van een social media expert gebruiken? De social media experts van Intelligent Online staan voor je klaar. We helpen je graag om je social media platformen naar een hoger niveau te tillen! Neem dan ook gerust contact met ons op. Je kunt de social media experts van Intelligent Online bereiken via +31 30 3070 322 of info@intelligentonline.nl.