Heeft u het gevoel dat het uw taak is om het ene na het andere ebook te produceren? Ebooks zijn zeer geschikt voor het genereren van leads en om uzelf te vestigen als autoriteit op uw vakgebied, maar ze zijn slechts een van de hulpmiddelen die u dezelfde resultaten kunnen geven. De volgende keer dat u last heeft van een ebook-sleur, probeer dan deze 7 content marketing ideeën in plaats daarvan om een beetje af te wisselen.
1. Blog-berichten
Blogs-berichten zijn korte, educatieve stukken content (tussen de 400 en 800 woorden), die op de website van uw bedrijf zouden moeten staan. Zoals gezegd moeten blogs educatief en informatief zijn en gaan over belangrijke onderwerpen en trends in uw branche. Ze zijn niet de plek om uw producten of diensten te promoten. Naast dat het u neerzet als kenner in uw branche, zijn blogs ook zeer nuttig als het gaat om zoekmachine optimalisatie (SEO). Door het optimaliseren van elke geplaatste blog voor SEO en door vaak berichten te plaatsen, zal u een verhoging van uw zoekmachine rankings te zien krijgen.
2. Infographics
Wie houdt er nu niet van infographics? Infographics kunnen de inhoud die anders moeilijk kan zijn voor een bezoeker of consument vereenvoudigen. Bovendien, vanwege het illustratieve karakter van een infographic, zijn mensen veel meer betrokken en nemen zij veel meer op van de inhoud dan bij geschreven informatie. Wees u er van bewust, dat hoewel infographics fantastisch zijn om mensen naar uw site te krijgen ze niet geweldig zijn voor het genereren van leads. Hun doel is om mensen te triggeren en naar uw site te krijgen.
3. Praktijkvoorbeelden
Vóór de aankoop van elk type product of dienst, zullen de meeste mensen extra onderzoek doen naar gebruikerservaringen en reviews over hoe een product of dienst werkt. Ze willen echte voorbeelden en ervaringen, in plaats van beschrijvingen van het product of de dienst. Praktijkvoorbeelden zijn een manier om de voordelen van uw bedrijf te noemen en te laten zien hoe uw diensten voor een klant hebben gewerkt . Zorg ervoor dat het mogelijk is om het bedrijf te interviewen waar het praktijkvoorbeeld zich op focust. Dit voegt meer diepte toe aan het stuk dan alleen het beschrijven van een succesverhaal.
4. Videos
Er is een reden waarom YouTube na Google de meest gebruikte zoekmachine ter wereld is. Dit is omdat mensen van video’s houden. Als u een persoon de mogelijkheid geeft om een artikel te lezen, of een video over hetzelfde onderwerp te bekijken, zal vaker worden gekozen voor het bekijken van de video, want dat is snel en aantrekkelijk. Bovendien maken video’s bedrijven toegankelijker. Hoe meer iemand zich verbonden voelt met uw bedrijf, hoe groter de kans dat ze producten bij u kopen. Veelvoorkomende toepassingen voor video’s zijn visuele praktijkvoorbeelden, interviews met experts, en productdemo’s.
5. Slideshare
Slideshare is de minst gebruikte tool voor content marketing en we kunnen niet begrijpen waarom. Zoals video’s, is Slideshare een andere visuele manier om uw inhoud te laten zien. Niet alleen is het nuttig om leads te generen, Slideshare is een geweldige manier om SEO te verhogen. Als u de tijd neemt om uitgebreid zoekwoorden-onderzoek te doen, kunt u de kans verhogen dat u wordt gevonden door middel van zoekmachines. De tool is zeer eenvoudig te gebruiken. We raden u aan dit uit te proberen.
6. Webinars
Webinars zijn een geweldige manier om met uw publiek om te gaan als u met hen ‘live’ wilt communiceren. Door het hosten van een webinar kunt u onderwerpen en trends in uw branche bespreken, waardoor uw reputatie op dit gebied wordt vergroot. Webinars geven u de mogelijkheid om uw expertise te tonen, terwijl u informatie over uw product vertrekt. Het ‘live’ beantwoorden van vragen van uw publiek, geeft de mensen het gevoel dat ze een echt gesprek met u voeren en bouwen aan een relatie met u. Hoe meer iemand zich verbonden voelt met uw bedrijf, hoe groter de kans is dat ze u zullen vertrouwen en uw producten kopen.
7. White Papers
U denkt waarschijnlijk: ‘zijn whitepapers in principe niet dezelfde dingen als ebooks?’ Alhoewel ze op elkaar lijken, zijn er wel degelijk duidelijke verschillen. White papers zijn meestal data gedreven, bevatten veel tekst, en zijn formele stukken, terwijl boeken meestal zijn onderverdeeld in kleinere stukjes, concept-gedreven zijn, en meer op informele toon geschreven zijn. White papers kunnen zeer nuttig zijn bij het verkrijgen van meer geloofwaardigheid op een bepaald onderwerp, omdat er veel gebruik is gemaakt van achtergrondonderzoek en data-analyses.