Content is king

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Je hoorde het de afgelopen jaren vaak: “content is king”. Het is zo vaak gepredikt, dat het effect van deze leus misschien een beetje aan het afzwakken is. Is het inmiddels verworden tot een achterhaald stokpaardje, of schuilt er nog waarheid hierin? Als je het ons vraagt, is het absoluut nog waar, maar lang niet altijd om de redenen die vaak worden genoemd. Daarom duiken wij iets dieper op de materie in en geven wij je redenen waarom ook een aantal jaar na de hype content nog steeds van cruciaal belang is.

Content is king, maar geen tovenaar

Zoals met trends wel vaker het geval is, lopen ze het gevaar om een hype te worden. Dit is ook wat een beetje gebeurd is met de uitspraak “content is king”. Het leek haast wel alsof content je redder was; alsof je vanzelf wel succes zou krijgen zolang je maar content zou blijven maken. Zo werkt dat natuurlijk niet. Content kan niet toveren. Het is echter weldegelijk zo dat goede content een enorm belangrijke rol kan spelen voor je seo, online groei en reputatie. Dit is waarom dat nu nog zo is.

Meer content? Meer profiteren van goede seo

Meer content? Meer profiteren van goede seo Meer content betekent dus niet automatisch meer bezoekers, maar dit effect is wel eenvoudig te realiseren. Heb je de technische seo van je site goed op orde, dan wordt content bijzonder interessant. Elk stuk goede content met een duidelijk onderwerp biedt je extra kansen om gevonden te worden. Content is king in zijn veelzijdigheid: wie veel content maakt rondom zijn/haar expertisegebied, kan hiermee uitstekend scoren in de zoekmachine. Heb jij bijvoorbeeld een webwinkel die horloges verkoopt en beschikt je over een technisch goede site met een prima seo-basis, dan kun je veel extra bezoekers trekken (en deze converteren naar klanten) door mooie content te maken over de horloges die je verkoopt: hoe je ze kunt dragen, wat merken en modellen uniek maakt, etc. Op deze manier kun je via de zoekmachine op meer manieren klanten aan boord trekken dan je alleen met je geoptimaliseerde (home)pagina zou kunnen. Je wordt namelijk beter vindbaar op allerlei onderwerpen die met horloges te maken hebben.

Reputatie, autoriteit en goodwill

Hoewel je content waarschijnlijk primair maakt om beter gevonden te worden, is het maken van goed content in meerdere opzichten voordelig voor jou of jouw bedrijf/organisatie. Met goede content toon je jouw expertise. Dit draagt bij aan je reputatie en autoriteit en kan goodwill kweken onder potentiële klanten.

Content is king op het gebied van kosten/baten

SEO kosten baten   Hoeveel vormen van marketing ken je die voor een betere return on investment kunnen zorgen dan goede content? Natuurlijk zijn er vormen van marketing die sneller direct resultaat (sales) opleveren dan content, maar het is zeer kostenefficiënt om content te maken en wanneer je dit consistent en goed doet, zul je zien dat je tegen een geringe investering extra klanten en omzet kunt halen. Qua prijs/kwaliteit kan er maar weinig tegen content op. Steeds meer organisaties investeren in het opleiden van hun eigen mensen tot content marketeer. Dat is niet zo gek, want content kost uiteindelijk in dat geval slechts arbeidsuren. Bij het horen van het woord “content” denken veel mensen automatisch nog aan blogs. Dat hoeft al lang niet meer zo te zijn. Content is king van veelzijdigheid, want ook met podcasts, video’s en fraaie visuals of infographics kun je scoren. Dit wordt ook meer en meer ontdekt door bedrijven. Blogs zijn nog steeds het populairst, maar video’s zijn bijvoorbeeld misschien nog wel sterker op het gebied van deelbaarheid.

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online