arrow_drop_up arrow_drop_down

Digitale marketing review aanvragen

Wat is de kwaliteit van je website of shop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.

Natuurlijk kijken we niet alleen naar je website. Ook je sociale kanalen, Google Ads campagnes en organische resultaten nemen we onder de loep.

DOE DE GRATIS ONLINE MARKETING ANALYSE

Het contentmanagementsysteem Joomla voor meer bezoekers

Sinds 2005 is het mogelijk om gebruik te maken van het CMS Joomla. Ben je als bedrijf op zoek naar een systeem die je volledig zelf kunt beheren, waar je doorlopend nieuwe features kan doorvoeren en waar de vormgeving zorgt voor een hoge gebruiksvriendelijkheid? Joomla voor SEO is de juiste keuze. Binnen het systeem maak je gebruik van unieke designs en creatieve input om de website een frisse uitstraling te geven. De website wordt met dit systeem extreem snel, is mobielvriendelijk en is erg effectief voor de kwaliteitsscore die zoekmachines toekennen aan een website. Nieuwe content of aantrekkelijke features worden snel opgepikt en dat resulteert in een allround sterke en mooie website; één waar jouw doelgroep graag op kijkt.

De grootste voordelen van Joomla

We gaan ons in dit artikel specifiek richten op de voordelen van Joomla in SEO. Voor beheerders van een website is het belangrijk om de content fris en nieuw te houden. Een goede SEO-strategie is erop gericht om de doelgroep doorlopend te informeren, dan wel activeren met artikelen en nieuwe pagina’s met relevante informatie. Het CMS van Joomla geeft hierin tal van mogelijkheden. Nieuwe content wordt door de zoekmachine snel gevonden en dat geeft een impuls aan de kwaliteitsscore van jouw website. Wat zijn de belangrijkste voordelen van Joomla voor SEO?
• Een verbeterde vindbaarheid en naamsbekendheid: SEO van Joomla biedt een snel en effectief resultaat voor de score van jouw website en daarmee de positie in de zoekmachine.
• Meer traffic naar de website: Een verbeterde vindbaarheid zorgt uiteraard ook voor meer organisch verkeer naar de website. Dat is belangrijk, want bezoekers die je vanuit het niet-betaalde verkeer naar de website krijgt, kosten je niet direct geld en kunnen daarmee alleen maar iets opleveren. Hoe hoger de verhouding organisch versus betaald, des te beter.
• Meer conversies: Hoe houd je de bezoekers geïnformeerd? Door frequent berichten te plaatsen en informatie nieuw te houden. Binnen het CMS van Joomla kan je doorlopend nieuwe artikelen toevoegen, sleutelen aan het design en gebruikmaken van unieke functies.
Op dit moment is Joomla al meer dan 2 miljoen keer gebruikt voor het creëren van een nieuwe website. Dit CMS wordt wereldwijd gebruikt en kent verschillende krachtige functies voor een optimale eigen website. Alle functies die je nodig hebt onder één CMS.

Jouw artikel of informatie snel gevonden

Joomla voor SEO kent veel fraaie functies. Stel dat je een eigen informatieblog of nieuwsplatform bijhoudt, dan worden URL’s precies zo vormgegeven als je het graag wilt. Geen lastige eigen input om de URL te bepalen, maar een URL die geautomatiseerd wordt op de titel van de blog of het nieuws. Dat is extreem handig, want zo wordt nieuwe informatie eenvoudig gevonden door de zogenaamde bots die over je website gaan. Nieuwe informatie voor de doelgroep betekent meer bezoekers en daarmee een grote kans op meer conversies. Zorg dat de doelgroep blijft terugkomen en creëer een loyale groep bezoekers op jouw website.

Hoe geef je een titel van een artikel vorm? Dat is nog niet zo makkelijk. Bepaal vooraf in ieder geval al waar je op gevonden wilt worden. Welke zoekwoorden passen bij jouw informatie, product of dienst? Maak daarbij eveneens de afweging in hoeverre hier al op gezocht wordt. Er zijn voldoende programma’s beschikbaar die je meer informatie geven over het huidige zoekvolume op de woorden die jij wilt vermelden in de titel. Is dit zoekvolume laag, maar heeft het wel direct betrekking op de informatie? Misschien is het dan interessant om te kijken naar soortgelijke zoekwoorden of mogelijke synoniemen voor een hoger bereik van de informatie in jouw content van Joomla.

De titel van de website

Een krachtige functie van Joomla is het vermelden van de titel van jouw website op een door jouw verkozen plek. Stel dat je een artikel hebt met relevante informatie en een zoekwoord als ‘marketing’. De zoekmachines geven de voorkeur aan de eerste woorden van een zoekterm, dus het zou zonde zijn als eerst de website titel een vertoning krijgt, dan het submenu en dan pas het zoekwoord. Je kunt binnen Joomla daarom de titel van de website aan het einde van de URL laten vertonen. Dat zorgt ervoor dat jouw zoekwoorden eerder worden opgepikt door de zoekmachine. Vergelijken we dit met andere CMS-systemen, dan heb je direct een voorsprong op de concurrentie.

De meta description

Een beschrijving van de informatie op de pagina is ook standaard belangrijk. De meta krijgt een vertoning in de zoekmachine en informatie die je hier invult, wordt dan ook aan de zoekende mensen getoond. Zorg daarom voor een scherpe beschrijving van de pagina, inclusief de zoekwoorden waarop jij gevonden wilt worden. Een andere handige functie van Joomla is evenwel de mogelijkheid om de beschrijving direct te koppelen aan social media kanalen waar je gebruik van maakt. Bij het delen van het bericht op Facebook wordt bijvoorbeeld de beschrijving van het artikel of de pagina direct geïmplementeerd op social media. Handig, snel en extra goed voor de kwaliteitsscore van de pagina.

Specificaties in de zoekmachine

Beschik je over een relatief oude website, dan kan het zijn dat je artikelen, beschrijvingen en de titel van pagina’s moet aanpassen. De regels van de zoekmachine omtrent deze onderdelen verandert namelijk doorlopend. Zo is er sinds korte tijd minder ruimte gekomen voor de paginatitel en beschrijving. Te lange titels of beschrijvingen worden vaak afgekeurd door de zoekmachine óf ze converteren een stuk minder goed. Je ziet deze zoekresultaten met een te lange beschrijving vaker dan eens voorbijkomen, dus zorg dat je alles hebt geoptimaliseerd. Via het CMS van Joomla en algemene instellingen kom je direct in een omgeving waar je deze informatie kunt controleren en eventueel aanpassen wanneer de vereist is.

De H1, H2 en H3

Kijken we naar SEO Joomla, dan is natuurlijk de Heading van artikelen van belang. Dat is echter niet alleen binnen Joomla essentieel, maar ook binnen een willekeurig ander CMS. Toch willen we je er nog op wijzen dat de H1, H2 en H3 steeds beter worden opgepikt door de zoekmachines. Wil je op essentiële zoekwoorden worden gevonden, zorg er dan voor dat de H1, H2 en H3 op de juiste manier naar voren komen op jouw website. Binnen de designs van Joomla is hier evenwel rekening mee gehouden, waardoor er een creatieve uitstraling wordt gegeven aan deze Headings. Laat jouw gerichte zoekwoorden op consistente wijze doorkomen in de paginakoppen, dan krijg je een hoge kwaliteitsscore met Joomla voor SEO.

Reactie plaatsen